loading...
decorine
mohammadi بازدید : 51 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

1- سبک شیکر

این سبک طرفدار پاکی و سادگی و بی آلایشی است . در این سبک از رنگهای مانند خاکستری و بژ بسیار استفاده میشود در کل این سبک سعی دارد از رنگهای مات بیشتر استفاده کند .چوبهای استفاده شده در کفپوش مات هستند و برای رنگ مبلمان رنگهای خنثی را زیباتر می بیند چوب انتخابی چوب درخت گیلاس است.


۲- سبک کلونیال

این سبک به دنبال سادگی و ایجاد فضای باز است از لوازم دست ساز با چوب درختان از جمله کاج و افرا بسیار استفاده می شود کفپوش ها هم از چوب گردو و آلبالو است فرش استفاده شده به رنگ روشن است.


 

۳- سبک مدیترانه ای

این سبک طرفدار آرامش و جذابیت است در این سبک از رنگهای خنثی و آبی ملایم بسیار استفاده می شود گچبری هایی به رنگ آبی ملایم در این سبک خودنمایی می کند در کنار این رنگ آجری و سبز دریایی هم استفاده می شود عناصر تزئینی با حال هوای دریایی مانند مجسمه های شنی گوش ماهی و تکه های مرجان و غیره برای زیبایی بخشیدن به فضا به کار برده می شود همچنین تابلوهای پتینه کاری شده مبلمان ساده چوبی و ظروف سفالی این سبک را پر رنگ تر نشان می دهد.


۴- سبک مراکشی

این سبک بسار جذاب و شور انگیز و منحصر به فرد است . رنگهای مورد استفاده در این سبک آبی فیروزه ای کبود ، سبز و سفید هستند عناصر اصلی در این سبک فرشها کاشی های زیبا به رنگ فیروزه ای ، ظروف رنگی ، فانوس و آثار فلزی هستند نوع کفپوش سفالی به رنگ قرمز است در سکوی های بیرون زده از دیوار جلوه خاصی به فضا می بخشد . مبلمان در این سبک از چوبهای منبت کاری شده و مشبک کاری شده هستند سایبان های نصب شده بر روی سکوها و تختها کی دیگر از عناصر زیبا در این سبک است اسفاده از کاشی های زليج در این سبک بسیار متداول است.


۵- سبک مینیمالیستی

این سبک طرفدار دقت و بی آلایشی است همه چیز به اندازه استفاده میشود بدون زمینه های مجلل و پر زرق و برق و تاکید آن بر سادگی است . رنگهای مورد استفاده یا خیلی تیره و یا خیلی روشن ، در بعضی از مواقع رنگهای درخشان هستند استفاده از اشکال هندسی مانند مربع مستطیل و دایره در این سبک متداول است . سطوح وسایل استفاده شده صاف و بدون جزئیات است شعار این سبک (کمتر غنی تر است).


 

6- سبک فرانسوی

این سبک طرفدار نشاط سرزندگی و دل فریبی است . سبک فرانسوی ترکیبی از دو سبک روستیک و سلطنتی است . رنگهای قرمز ، طلائی ، آبی و سبز در این سبک زیاد به چشم می خورد. دیوارها اغلب به رنگ سفید روشن رنگ آمیزی می شود تا علاوه بر روشنی فضا جلوه ای خاص به وسایل ببخشد. گنجههای فرانسوی ساخته شده از چوب با حکاکی های زیبا یک دیگر از خصوصیات این سبک است . مبلمان از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل انگیز به ارمغان می آورد .

 

 

 

۷- سبک کلاسیک

 

در واقع این سبک سنتی غربی است . عناصر مهم مبلمان آنتیک ، گچ کاری های زیبا، وسایل چوبی تزئینی با جزئیات فراوان ، پرده های لوکس با پارچه های طرح دار منگوله دار ، آینه های بزرگ قدی و کلکسیون ها هستند . در این سبک اصالت به زیبائی تمام نمایان است رنگهای به کار گرفته شده رنگ های خنثی ، بژ، کرم و خاکستری هستند .تقارن و حفظان بسیار مهم است .

 

۸سبک ویکتوریائی: این سبک یکی از مجلل ترین سبکها است که طرفدار هماهنگی ، تعادل در کنار زیبایی است . دیوارها با کاغذ دیواری و یا رنگی تیره تر به دو قسمت تقسیم می شود . وسایل تزیینی در این سبک به حد زیادی استفاده میشود . فضاهای عمومی و خصوصی به دقت از هم جدا شده اند . سالن پذیرائی مهمترین قسمت در خانه است که با شکوه تمام آراسته شده است . شمع دانهای بزرگ ، چلچراغها و شیشه های منقوش از نشانه های این سبک است . به زیبائی بصری بسیار اهمیت داده می شود .

 

 

 

 

 

9 سبک روستیک

 

این سبک سرشار از زیبائی و دلنشینی است . عوامل طبیعی به همراه بافت طبیعی بسیار مورد استفاده است تمام وسایل با حفظ بافت طبیعی خودشان ساخته شده اند . این سبک در بنیاد طبیعت و استفاده از مواد طبیعی بنا شده است .مبلمان چوبی با نشیمنگاه حصیری ، پرده از الیاف طبیعی و کوسن هایی از جنس خز و پشم در این سبک بسیار به چشم میخورد . دیوارها اغلب از چوب هستند و یا اکثرا به رنگ روشن رنگ آمیزی شده اند . همه چیز در سادگی و دلنشینی خلاصه می شود. سقف بیشتر از جنس چوب است و تیرکهای چوبی نمایان در خانه فضائی خیره کننده به وجود می آورد .

 

سبک روستیک دکوراسیون

 

 

۱۰- سبک ماوریک

این سبک بخشی از سبک مدرن است همه چیز به صورت غیر معمول کنار هم چیده شده اند . رنگها کاملا تصادفی انتخاب می شوند . مبلمان تقارن و تناسب خاصی با هم ندارند و از احجام همپوشان بسیار استفاده می شود این سبک یک سبک بدون قید و قانون است

 

۱۱- سبک سوئدی

به علت زمستان های طولانی در سوئد سعی بر این است که دکوراسیون طوری طراحی شود که انعکاس دهنده نور طبیعی باشد رنگهای سفید و آبی بسیار استفاده میشود . پنجره های بزرگ که دارای نورگیرهای زیادی هستند شکوه خاصی به این سبک بخشیده است و جزئیات رنگی برای روح بخشیدن به این فضا به کار برده می شود .

 

 

۱۲- سبک اسپانیائی

در این سبک تجمل و سادگی در کنار هم جلوه ای متضاد و منحصر به فردی به این فضا می دهد عناصر مهم در این سبک فرش های بسیار زیبای رنگی ، مبلمان چوبی از جنس گردوی منبت کاری شده با رویه چرم ، کفپوش هایی از جنس سرامیک یا کاشی ، پرده های پر نقش ، تابلوهایی از رنگ روغن هستند. در برخی از فضای خانه از کفپوش ها و دیواری های آجری استفاده می شود . طاقچه های بسیار زیبائی که بر روی آن شمایل های مذهبی قرار دارند فضای مذهبی را خلق می کنند . تخت خواب ها به صورت کاناپه ای همراه با رو تختی پنبه دوزی شده و ابریشم دوزی شده هستند. شومینه همیشه مرکز توجه است که بر روی آن بسیاری از تزئینات زیبا را قرار می دهند دیوارها اغلب به رنگ عسلی یا قهوه ای کمرنگ هستند .

 

 

 

۱۳- سبک ژاپنی

مرتب بودن و کم کردن جزئیات و سادگی از خصوصیات بارز این سبک است . عناصر این سبک درهای کشوئی ، میزهای کوتاه ، کفپوش های حصیری ، اتاق ها پوشیده از تاتامیمت و رنگ های طبیعی و خنثی هستند همه چیز ساده و کاربردی است .

 

 

۱۴- سبک چینی

این سبک طرفدار سادگی انرژی و طبیعت است .اصل مهم پیدا کردن مکان مناسب برای هر وسیله ای است و برقراری اعتدال میان انرژی ها بسیار مهم است . چینی ها بسیار از فنگ شویی بهره می برند عناصر مهم در فنگ شویی آب ، آتش ، چوب و فلز است . مهم ترین اصل جلوگیری از انباشتگی و بی نظمی است رنگ های مورد استفاده مشکی ، طلائی ، زرد و قرمز است به خاطر پر اهمیت بودن فنگ شویی در فصلی از این کتاب مورد توضیح قرار داده شده است


 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 647
  • بازدید کلی : 8,950