loading...
decorine
mohammadi بازدید : 175 دوشنبه 15 فروردین 1401 نظرات (0)

انواع مختلفی از تلویزیون ها با اندازه صفحه نمایش از 28 اینچ تا بیش از 80 اینچ در بازار وجود دارد. این اندازه صفحه نمایش است، نه عرض تلویزیون. اندازه گیری عرض تلویزیون قبل از گرفتن میز تلویزیون مهم است. اگر این کار را نکنید، حدس زدن آسان است. اساساً عرض تلویزیون 7 تا 10 اینچ کمتر از اندازه صفحه تلویزیون است. برای مثال، یک تلویزیون 60 اینچی ممکن است 52 اینچ عرض داشته باشد.

یک قانون کلی خوب برای بهترین ظاهر و تماشای تلویزیون، قرار دادن تلویزیون در مرکز پایه تلویزیون است و هر لبه آن چندین اینچ کمتر از لبه های پایه تلویزیون است.

در اینجا یک نمودار اندازه میز پایه تلویزیون خوب برای برخی از اندازه های رایج صفحه تلویزیون آورده شده است.

ابعاد پایه تلویزیون بزرگ
یک پایه تلویزیون بزرگ معمولا دارای کشوها، قفسه ها و محفظه های یکپارچه شیک است. با توجه به اندازه آن، یک پایه تلویزیون بزرگ به عنوان یک مبلمان ویترین در نظر گرفته شده است. همچنین می تواند سیم ها و سیم ها را در حالی که از یک تلویزیون بزرگ پشتیبانی می کند پنهان کند. این اندازه از پایه تلویزیون بهتر است در اتاق نشیمن استفاده شود. اندازه های آن ممکن است از 74، 76 و 85 اینچ متغیر باشد. پایه تلویزیون بزرگ با نام های دیگری مانند کنسول های رسانه ای، کنسول های تلویزیونی و مراکز سرگرمی نیز خوانده می شود.

ابعاد پایه تلویزیون متوسط
در همین حال، پایه های تلویزیون متوسط ​​ممکن است بین 64 تا 70 اینچ عرض داشته باشند. این نوع پایه تلویزیون برای استفاده در اتاق خواب و اتاق نشیمن مناسب تر است. یک پایه تلویزیون متوسط ​​با ارائه مقدار مناسب فضای ذخیره سازی و سطح، افزایش ارتفاع تلویزیون را بدون توجه به فضا آسان می کند. این نوع میز تلویزیون به عنوان تلویزیون credenza نیز شناخته می شود.

ابعاد پایه تلویزیون کوچک
پایه های تلویزیون کوچک بین 43 تا 60 اینچ عرض دارند. جمع و جور و براق، همچنان پشتیبانی عالی و محکمی را برای تلویزیون های کوچکتر ارائه می دهد. این می تواند ارتفاع تلویزیون شما را بدون اشغال فضای قابل توجهی در خانه شما افزایش دهد. این به بهترین وجه استفاده می شود یا در اتاق خواب قرار می گیرد.

نحوه انتخاب پایه تلویزیون
اکنون که ایده ای از ابعاد مختلف میز تلویزیون  دارید، بیایید در مورد چگونگی انتخاب درینو پایه ای مناسب برای تلویزیون خود بحث کنیم.

مشاهده ارتفاع
ابتدا باید پایه تلویزیونی را انتخاب کنید که بتواند راحت ترین ارتفاع را به شما ارائه دهد. پایه تلویزیون باید تلویزیون را در سطح چشم راست قرار دهد یا قرار دهد. به خاطر داشته باشید که ارتفاع ایده آل تلویزیون 42 اینچ است. علاوه بر این، باید ارتفاع مبل یا صندلی را نیز در نظر بگیرید. بهترین راه برای تعیین ارتفاع دید ایده آل برای تلویزیون این است که روی مبل بنشینید و سطح چشم خود را اندازه بگیرید. اطمینان حاصل کنید که ناحیه مرکزی صفحه بسیار بالاتر از خط دید نیست. همچنین می توانید یک پایه تلویزیون با پایه بخرید تا بتوانید در صورت نیاز سطح نمایشگر را تنظیم کنید.

به طور طبیعی، پایه تلویزیون باید با اندازه و عرض تلویزیون مطابقت داشته باشد. شما نمی خواهید یک تلویزیون 54 اینچی را روی یک پایه تلویزیون کوچک قرار دهید زیرا خطر ضربه خوردن یا بدتر از آن واژگون شدن تلویزیون وجود دارد. پایه تلویزیون باید بتواند تلویزیون صفحه تخت شما را نگه دارد یا از آن پشتیبانی کند.

mohammadi بازدید : 30 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (0)

وقتی صحبت از تماشای تلویزیون دلپذیر و راحت به میان می آید،میز های تلویزیون اهمیت زیادی دارند. آنها به اندازه خود تلویزیون به تجربه تماشای تلویزیون کمک می کنند و آن را کم و بیش لذت بخش می کنند.

یک مثال ساده ارتفاع میز تلویزیون است. اگر زاویه دید بالاتر از سطح چشم باشد، در کمترین زمان دچار سفت شدن گردن یا بدتر از آن اسپوندیلوز گردنی خواهید شد. و اگر این زاویه زیر سطح چشم باشد، هیچ چیز نمی تواند شما را از ایجاد قوز، گردن درد و وضعیت نشستن نامناسب نجات دهد.

متأسفانه، اهمیت یک کنسول تلویزیونی با طراحی خوب اغلب هنگام خرید نادیده گرفته می شود. اگر می خواهید یک پایه تلویزیون جدید بخرید، این اشتباه را نکنید. نکاتی را که در اینجا برای یک پایه تلویزیونی با عملکرد خوب ارائه شده است، دنبال کنید، نه فقط یک پایه خوب.

هنگام انتخاب پایه تلویزیون چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟
هنگام انتخاب یک پایه تلویزیون، این نکات اصلی هستند:

پایه تلویزیون شما باید هماهنگ با دکوراسیون اتاق باشد. مطمئناً واحدی را نمی‌خواهید که تضاد شدیدی با مبل، پرده یا رنگ دیوار شما ایجاد کند. در مرحله بعد، کنسول تلویزیون شما باید از نظر جنس و استایل با سایر مبلمان هماهنگ باشد مثلا برای دکوراسیون به سبک مدرن باید میز تلویزیون مدرن را انتخاب کنید. به طور خلاصه، باید به نظر برسد که تلویزیون را همراه با مبلمان دیگر خریداری کرده اید، نه جدا.
حواستون به مواد باشه مواد آزموده شده ترین چوب، چوب فرآوری شده و فلز هستند. مواد فانتزی دیگری که ممکن است برای تلویزیون شما خطرآفرین باشد را آزمایش نکنید.

مواد مناسب را انتخاب کنید
برای یافتن پایه های تلویزیونی که از این پنج ماده متداول ساخته شده اند، آماده شوید: چوب، شیشه، فلز، تخته خرده چوب و تخته فیبر با چگالی متوسط. چوب، تخته سه لا روکش شده و فلز مواد بادوام هستند و از آنجایی که پایه های چوبی تلویزیون نسبتاً سنگین هستند، اغلب در هنگام دویدن کودکان یا حیوانات خانگی ثابت می مانند. بسیاری از پایه‌های تلویزیون شیشه‌ای بادوام هستند و دارای پایه‌های فلزی برای تقویت هستند، اما اگر می‌خواهید آنها را تمیز و بدون ترک نگه دارید، بهتر است واحدهای شیشه‌ای را برای خانواده‌های کم تردد رزرو کنید. تخته خرده چوب و تخته فیبر با چگالی متوسط جایگزین‌های کم‌هزینه‌ای برای چوب هستند، بنابراین طول عمر کمتری دارند اما به اندازه کافی بادوام هستند تا در برابر استفاده روزانه مقاومت کنند.

برنامه ریزی برای ذخیره سازی و سازماندهی
یکی از بهترین راه‌ها برای به نمایش گذاشتن تلویزیون صفحه تخت، تمیز نگه داشتن پایه تلویزیون از درهم‌کاری و کابل است. برای سازمان‌دهی رسانه‌ها یا مجلات، یک پایه تلویزیون با فضای ذخیره‌سازی بخرید، و اگر می‌خواهید دکورهای برجسته را به نمایش بگذارید، به دنبال واحدهایی با فضای وسیع روی میز بگردید. مراکز سرگرمی بزرگ برای چیدمان وسایل الکترونیکی متعدد در یک مکان فشرده و متمرکز عالی هستند. اکثر پایه های تلویزیون دارای برش هایی برای مدیریت سیم هستند که به شما کمک می کند کابل ها را پنهان کنید و خانواده خود را از خطرات الکتریکی در امان نگه دارید. بسته به سبک خود، بین قفسه باز، کابینت بسته و کشو انتخاب کنید.

mohammadi بازدید : 133 یکشنبه 03 بهمن 1400 نظرات (0)

در هنرهای تجسمی، جنبش اروپایی به نام "نئوکلاسیک" پس از سال 1765 شروع شد، به عنوان واکنشی در برابر هر دو سبک باروک و روکوکو باقی مانده، و به عنوان تمایل به بازگشت به "پاک" درک شده از هنرهای رم، ادراک مبهم تر. هنرهای یونان باستان و تا حدی کلاسیسم رنسانس قرن شانزدهم.

در داخل خانه، نئوکلاسیک با الهام از اکتشافات مجدد در پمپئی و هرکولانیوم، که در اواخر دهه 1740 آغاز شده بود، کشف کرد فضای داخلی کلاسیک واقعی. آنتیچیتا دی ارکولانو

مراکز اصلی هنر نئوکلاسیک و طراحی داخلی ایتالیا، رم، میلان، ناپل، تورین و جنوا بودند،در حالی که ونیز در پذیرش این مد جدید کلاسیک بسیار کندتر بود، و فضاهای داخلی ونیزی تا سال 1790 هنوز در اصل روکوکو بودند. به آرامی ساده تر و کمتر پر زرق و برق ساخته شده است.

اگرچه طرح‌های نئوکلاسیک عمدتاً مبتنی بر معماری رومی و رنسانس ایتالیا بود و این کشور یکی از بنیان‌گذاران این سبک بود، فرانسه و انگلیس رهبران سبک اصلی آن دوره بودند و تا آن زمان بریتانیای کبیر فرانسه را از خود خلع کرده بود. موقعیت به عنوان رهبر فرهنگی و اجتماعی در اروپا. کتاب Giovanni Battista Piranesi، Diverse Maniere d'Addornare in Cammini نشان می‌دهد که او چگونه طراحی داخلی نئوکلاسیک را می‌داند، و در اروپا منحصربه‌فرد بود زیرا آنها سبک کلاسیک اثاثیه نئوکلاسیک را با زرق و برق روکوکو ترکیب می‌کردند. در عین حال سبک کلاسیک آثار و ایده‌های او در رم بسیار محبوب شدند، جایی که آنها به عنوان نمونه‌های اولیه برای تجهیز فضای داخلی واتیکان مورد استفاده قرار گرفتند و بعداً در بقیه قاره گسترش یافتند.

مبلمان نئوکلاسیک ایتالیایی بر اساس سبک‌های لویی شانزدهم بود، اما با استفاده از پشت‌ها و گردن‌هایی که به شکل اغراق‌آمیز شکل گرفته بودند، منحصربه‌فرد شدند. آرمویرها یا آرمادی‌های ساخته شده توسط ونیزی‌ها شکل هندسی بیشتری نسبت به روکوکو داشتند، اما معمولاً با طلا و نقره تذهیب می‌شدند و دارای چند جزئیات پیچیده مانند کارتوها بودند.کابینت‌های انکوینور فرانسوی نیز در مبلمان ایتالیایی بسیار محبوب بودند.

میزهای نوشتاری به سبک فرانسوی در مبلمان ایتالیایی نیز محبوب بودند، اما با افزودن طرح های پیچیده پیترا دورا بر روی تخته های مرمری که روی میزهای تحریر را پوشانده بودند، به طور منحصر به فردی ایتالیایی ساخته شدند. کمدها و میزهای کنسول ایتالیایی هنوز نسبتاً شبیه به قبل بودند، با این حال به سبک کلاسیک‌تر بودند و به جای داشتن پاهای کابریولی، معمولاً پاهای مستقیم و حداکثر دمی لون به زیبایی تزئین شده بودند.

صندلی های صندلی ساخته شده در ایتالیا بر اساس فتوئل های فرانسوی لوئی شانزدهم ساخته شده اند، اما با افزودن طلای طلاکاری شده و بسیاری از تزئینات گرانبها و عجیب و غریب مانند سنگ ها و جواهرات و غیره منحصر به فرد ساخته شده اند.

از آنجایی که کمبود شدید چوب‌های مرغوب مانند گردو وجود داشت، اکثر اثاثیه‌ها به منظور پوشش برخی از مواد بی‌کیفیت مورد استفاده، طلاکاری شدند.

تورین فرانسوی‌ترین شهر ایتالیایی بود زیرا نزدیک‌ترین همسایه آن بود و هنوز هم برخی از باشکوه‌ترین کاخ‌های سلطنتی کشور را با مضمون‌هایی مانند ساختمان‌هایی مانند ورسای تولید می‌کرد. در دهه 1770، مبلمان نئوکلاسیک مستقر در پیمونت و تورین اساساً به سبک فرانسوی بود، و بزرگترین فرزند آن در این زمینه جوزپه ماریا بونزانیگو بود که بهترین مبلمان نئوکلاسیک ایتالیایی را با طرح‌های ظریف و مواد مجلل خود ساخت.

طرح‌های میلانی و لومباردی هنوز به دلیل ساده بودن و متانت بودن بسیار معروف بودند، معمولاً مبلمانی که از گردو ساخته می‌شد و طلاکاری نمی‌شد. شهر و منطقه به خاطر کابینت سازی بسیار معروف بودند و احتمالاً بزرگترین بنیستا (نجار) از آنجا جوزپه ماگیولونی بود.

معماری روم باستان الهام‌بخش جنبش نئوکلاسیک بود، بنابراین این شهر مرکز اصلی طراحی داخلی بود که بر اساس آن سبک ساخته شده بود. جوزپه والادیه به خاطر منحصر به فرد ساختن نئوکلاسیک رومی، از جمله میزهای جسورانه و با شکوه خود، مشهور بود. او همچنین به خاطر ظاهری چشمگیر به شهر، بازسازی بسیاری از بناهای باستانی و ساخت میزهای مرمری کلاسیک با شکوه، که اغلب با طلا طلاکاری می شدند تا جلوه خیره کننده ای از ثروت را به نمایش بگذارند، مانند زمان رومیان، مشهور بود.

mohammadi بازدید : 203 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

برای چیدمان دکوراسیون منزل خود ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه سبکی را میخواهید اجرا کنید . پس از انتخاب سبک مورد نظر میتوانید به انتخاب مبلمان و خرید میز جلو مبلی بپردازید . برای اجرای سبک دکوراسیون کلاسیک باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر لوازم دکوراتیو کلاسیک و آنتیک نمای داخلی منزل نیز باید به سبک کلاسیک باشد . برای مثال در دکوراسیون کلاسیک برای دیوارها و سقف ها از گپ بری استفاده میکنند همچنین از رنگ های سفید و رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده میشود .

برای انتخاب مبلمان و میز جلو مبلی به سبک کلاسیک باید از مبلمان و میز جلو مبلی منبت کاری شده استفاده کرد تا نمای کلاسیک دکوراسیون منزل حفظ شود . پارچه ی به کار رفته در این مبل ها نیز باید بسیار شیک باشد .

پرده ها در دکوراسیون کلاسیک بسیار فاخر و مجلل هستند . معمولا از رنگ های زرشکی ، کرم رنگ و .. برای آنها استفاده میشود .

برای انتخاب فرش نیز باید از فرش های دستبافت استفاده کرد تا شکوه و نمای دکوراسیون را بیش از پیش مجلل نمایش دهد .

لوازم دکوراتیو در این سبک دکوراسیون لوازم آنتیک و لوکس هستند . در سبک کلاسیک این موضوع بسیار مهم است که تقارن و نظم رعایت شود . پس برای چیدمان لوازم دکوراتیو همیشه نظم و تقارن را در نظر داشته باشید بهتر است که با نظم و روبروی هم چیده شوند .

 

برای دکوراسیون مدرن نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های بکار رفته در این سبک رنگ های خنثی و روشن مانند سفید ، طوسی و .. هستند . در اجرای این سبک باید از مبلمان و میز جلو مبلی های مدرن استفاده کنید . مبلمان ، میز جلو مبلی ، آینه کنسول و میز تلویزیون پایه فلزی از انواع لوازم دکوراسیون مدرن هستند .

 

اگر طرفدار سبک دکوراسیون مینیمال هستید نیز باید به این نکته توجه داشته باشید معمولا در این سبک از دکوراسیون باید فضای منزل  خلوت باشد و از شلوغی زیاد بپرهیزید .

 

 

mohammadi بازدید : 62 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

انواع مبل های راحتی 

سوالی که همیشه قبل از هر چیزی در هنگام خرید مبلمان جدید درگیر میکند این است که چه نوع و چه طرح مبل در پذیرایی یا نشیمن قرار دهیم؟

همان طور که می دانید، امروزه کم تر خانه ای است که در نشیمن و پذیرایی آن، مبل وجود نداشته باشد. البته این وسیله نرم و دوست داشتنی، در بخش های دیگر خانه، مثل اتاق خواب هم استفاده می شود.

البته طرح و شکل های گوناگون مبلمان مسئله ای است که انتخاب مبل راحتی را سخت می کند،  در واقع شما جدا از زیبایی ، باید بر اساس نیازتان و محلی که مبل را در آن می خواهید قرار دهید، نوع مبل را انتخاب کنید.

در غیر این صورت به احتمال زیاد انتخاب اشتباهی خواهید داشت و پول و زمانتان را هدر می دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع مبلمان را برای شما معرفی کنیم تا با هر یک از مبل ها و ویژگی ها و کاربرد اصولی آن ها آشنا شوید.

مبل ال را بهتر بشناسیم :

اگر بخواهیم مبلمان مدرن را به دو دسته کلی تقسیم کنیم می شود مبل ال و مبل راحتی را در این دو دسته کلی قرار داد . از همین رو به توضیح دو دسته میپردازیم . در ابتدا باید گفت مبل ال به دلیل یکپارچگی و پیوسته بودن به هم از چیدمان یکدستی بهره می برد و خود باعث کاهش شلوغی چیدمان مبلمان منزل می شود اما در مدل های جدیدتر مبل ال باید گفت قابلیت جدا شدن از هم را دارد و میتوان آنها را مانند دیگر مبلمان در فواصل بیشتر چیند .

در نگاهی دیگر در زندگی امروزه راحتی و ارامش و استراحت در اولویت قرار دارد بنابراین از ویژگی های مبل ال به خاطر طویل بودن آن میتوان به استراحت عصر گاهی دلنشین در کنار میز جلو مبلی جدید و پذیرایی از خود بعد از دیدن یک رسانه اشاره کرد .

همچنین باتوجه به طراحی خانه های امروزی و حتی دکوراسیون خانه های امروزی که اکثرا سبک مدرن هستند نیز این نوع مبل در این دسته گنجانده شده و به منزل شما بیشتر می آید . مبل بخاطر طراحی مدرن دارای تنوع بسیار در ساختار و پارچه می باشد و هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد .

مبل راحتی را بهتر بشناسیم :

مبل راحتی مانند مبل ال فضایی مدرن را برای خانه شما فراهم می کند . حال تفاوت های عمده دو نوع مبلمان ال و راحتی را باهم برسی می کنیم .در ابتدا باید گفت برخی از مبلمان های ال قابلیت جدا شدن ندارند پس اگر در تغییر دکوراسیون خود به این موضوع اهمیت می دهید یا در خرید مبلمان ال بدنبال کیس هایی بروید که این ویژگی را داشته باشند و یا مستقیم سراغ مبلمان راحتی بروید .
مبلمان راحتی تنوع رنگی بیشتری در بازار نسبت به مبلمان ال دارند پس احتمالا اگر سخت پسند و یا خاص پسند هستید مبلمان راحتی بیشتر نظر شما را جلب می کند .

همچنین در طراحی چیدمان هم مبل راحتی تنوع بیشتری نسبت به ال دارد .

حال باید گفت در ویژگی مهم دیگر مبلمان راحتی قابلیت چیدمان آن است . بخار دارا بودن تک نفره هالی موجود در ست میتوانید این تک نفره ها را جاد در بخش هایی ماندد کنار شومینه و کنار پنجره و....استفاده کنید .

همچنین تضاد رنگی ست در مبل راحتی بیشتر است بعنوان مثال در صندلی های راحتی امروزه مبلمان دو رنگ بسیار مرسوم و طرح روز محسوب می شود . ما در مبلمان ال تنها نهایتا تغییر رنگ کوسن و خود مبل را شاهد هستیم .

و در نهایت باید اشاره کرد مبل راحتی و مبل ال بدرد فضاهای اداری نمیخورد و به همان میزان اگر دنبال راحتی در نشستن هستید مبلمان کلاسیک برای شما شاید مناسب نباشد .

mohammadi بازدید : 227 دوشنبه 06 دی 1400 نظرات (0)

دکوراسیون داخلی مدرن

در اجرای این سبک از دکوراسیون از لوازم دکوراتیو مدرن استفاده میشود . مبلمان مدرن ، میز جلو مبلی مدرن ، میز تلویزیون مدرن و .. جایگاه ویژه ای در این سبک دارند . در این سبک خطوط صاف و رنگ های خنثی  بسیار کاربردی هستند . ویژگی بارز این سبک سادگی میباشد . استفاده از لوازم دکوراتیو تجملاتی و پر زرق و برق در دکوراسیون مدرن جایگاهی ندارند و حتی فضای منزل را باید بسیار خلوت دیزاین کرد .

 

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون داخلی سنتی

دکوراسیون داخلی سنتی را میتوان به دو روش بدون مبلمان و یا حتی با مبلمان سنتی دیزاین کرد . برای اجرای سبک اتاق نشیمن بدون مبلمان میتوانید از پشتی ها و یا فرش های سنتی و دستبافت استفاده کنید . همچنین لوازم دکوراتیو سنتی مانند کوزه های سفالی و لوازم چوبی عتیقه بسیار کاربرد دارند .

 

دکوراسیون سنتی

دکوراسیون سنتی

دکوراسیون داخلی روستیک

کلمه روستیک به معنی روستایی میباشد که عنصر اصلی در این سبک چوب و مصالح طبیعی است . برای سبک روستیک بهتر است از چوب های خام رنگ نشده و سنگ های طبیعی استفاده کنید . لوازم دکوراتیو چوبی ، بزرگ و خشن بسیار مناسب این سبک میباشند .

 

دکوراسیون روستیک

دکوراسیون داخلی مینیمال

مینیمال به معنای حداقل هاست . در دکوراسیون مینیمال باید از لوازم دکوراتیو کمتری استفاده کرد به طوری که فضای آزاد در منزل زیاد باشد . برای پیاده سازی این سبک نباید از لوازم دکوراتیو پر زرق و برق و تجملاتی استفاده کنید . رنگ به کار رفته در دکوراسیون مینیمال رنگ های خنثی مانند سفید ، طوسی ، کرم رنگ و .. هستند به صورتی که فضا را خیلی ساده تر نمایش دهند .

 

دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون داخلی کلاسیک

برای اجرای دکوراسیون کلاسیک باید از تمام لوازم دکوراتیو کلاسیک  مانند مبلمان منبت کاری شده ، میز جلو مبلی منبت کاری شده و .. استفاده کنید . تجملات و زرق و برق در این سبک از دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد . رنگ های به کار رفته در این سبک از دکوراسیون ، رنگ های تیره مانند عنابی ، سبز تیره ، شرابی و .. میباشد .

دکوراسیون کلاسیک

mohammadi بازدید : 58 شنبه 27 آذر 1400 نظرات (0)

 

 

پوسترهای دیواری به جذابیت فضای منزل کمک بسیاری میکنند . برای انتخاب مناسب ترین پوستر دیواری باید چند نکته را مدنظر داشته باشید که در ادامه ی این مقاله به آنها اشاره میکنیم .

یکی از فاکتورهایی که باید برای انتخاب و خرید پوستر به آن توجه کنید کیفیت و جنس کاغذ آن میباشد . قطعا پوسترهای با کیفیت بهتر قیمت بالاتری نیز دارند . رنگ و طرح پوستر را باید متناسب با تم رنگی دکوراسیون داخلی انتخاب کنید تا بتوانید هماهنگی بین اجزای دکوراسیون را ایجاد کنید . بهتر است رنگ پوستر را متناسب با رنگ مبلمان و میز جلو مبلی انتخاب کنید .

 

انتخاب طرح و رنگ پوسترها

انتخاب طرح و رنگ پوسترها به سلیقه ی هر فرد بستگی دارد اما باید با دکوراسیون منزل ست باشد . پوستر را میتوانید با یک یا چند تا از اکسسوری های منزل ست کنید . میتوانید این هماهنگی را بین طرح و رنگ پوستر و کوسن ها ، اکسسوری ها ، مبلمان و ... برقرار کنید .

 

انتخاب پوستر اتاق نشیمن

وجود هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار مهم میباشد پس سعی کنید طرح و رنگ پوستر دیواری را مطابق با سبک دکوراسیون انتخاب کنید . برای مثال اگر دکور اتاق نشیمن به سبک کلاسیک میباشد ، پوستر دیواری را نیز به سبک کلاسیک انتخاب کنید   یا اگر سبک مینیمال را برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید سعی کنید پوستر را نیز ساده و با رنگ های خنثی انتخاب کنید . همچنین میتوانید  دیوارهای باقی مانده اتاق نشیمین  را متناسب با رنگ پوستر ، رنگ آمیزی کنید .

 

پوستر اتاق نشیمن

پوستر اتاق نشیمن

انتخاب پوستر اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب را باید به گونه ای طراحی کنید که حس آرامش را پس از هیاهوی روزانه به شما القا کند . انتخاب رنگ ها و طرح های آرام بخش برای اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

پوستر اتاق خواب

پوسترهای سه بعدی

برای خلق دکوراسیونی به سبک مدرن میتوانید از پوسترهای سه بعدی استفاده کنید . پوسترهای سه بعدی فضای طبیعی و واقعی را برای افراد به ارمغان می آوردند . طرح های متفاوتی از پوسترها موجود میباشند که با توجه ب سلایق مختلف میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید .

 

پوستر سه بعدی

پوستر TV روم

با توجه به این که در اکثر منازل ، تلویزیون ها نقطه کانونی دکوراسیون منزل میباشند بنابراین داشتن  پوستری زیبا پشت میز تلویزیون ، بسیار جذاب و زیبا میباشد .

 پوستر تی وی روم

 

mohammadi بازدید : 262 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

امروزه اتاق خواب به سبک مدرن یکی از رایج ترین و پرکاربردترین مفاهیم طراحی اتاق خواب به شمار می آید. به همین دلیل سعی شده است تا در این مقاله به بررسی این مفاهیم طراحی اتاق مدرن پرداخته شود، امیدواریم این مطالب برای کسانی که قصد طراحی یا بازسازی اتاق خواب خود را با استفاده از این سبک طراحی دارند ، الهام بخش باشد.

یکی از دلایلی که طراحی اتاق خواب مدرن تقاضای زیادی دارد این است که با استفاده از این سبک می توان یک اتاق خواب ساده و شیک ایجاد کرد. که پس از یک روز سخت و شلوغ در آن به استراحت کردن بپردازید. در ادامه این مقاله تصاویر زیادی از ایده های جدید طراحی اتاق خواب مدرن ، انتخاب رنگ مناسب برای یک اتاق خواب مدرن و مفاهیمی از سبک های مینیمالیستی تا اسکاندیناوی لیست شده است .

اتاق خواب کوچک مدرن قهوه ای

در طراحی یک اتاق خواب به سبک مدرن ،انتخاب رنگ موضوع مهمی است که باید با دقت انجام شود. به طور مثال رنگ قهوه ای ،رنگی است که برای اتاق خواب به سبک مدرن توصیه نمی شود. یکی از دلایل آن ، این است که این رنگ اغلب برای سبک کلاسیک یا روستیک مناسب است. اما این بار ، ما سعی خواهیم کرد یک اتاق خواب به سبک مدرن با استفاده از رنگ قهوه ای به عنوان رنگ اصلی ایجاد کنیم.

هنگام ایجاد یک اتاق خواب به سبک مدرن ، اگر می خواهید رنگ قهوه ای را برای اتاق انتخاب کنید باید توجه داشته باشید که بیش از حد تیره نباشد ، اتاق خواب به رنگ قهوه ای تیره به هیچ وجه با مفاهیم سبک مدرن هم خوانی ندارد. به همین دلیل ، رنگ قهوه ای روشن را برای این طرح اتاق خواب انتخاب کنید.

می توانید از برخی ترفندهای دکوراسیونی هم برای ایجاد جلوه های مدرن بر روی اتاق خواب، کمک بگیرید. مانند استفاده از آینه دیواری. انتخاب مبلمان نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند زیرا هر مبلمان می تواند سبک ها و ویژگی های خاصی را در طراحی کلی اتاق خواب برجسته کند ، پس مبلمان مدرن استفاده شده در این اتاق خواب باعث می شود این اتاق بسیار مدرن تر به نظر برسد.

اتاق خواب مدرن سفید و طلایی ،ساده اما پر زرق و برق 

طرح بعدی اتاق خواب مدرن در لیست ما این طرح ساده اتاق خواب سفید و طلایی است. دلیل استفاده ما از ترکیب سفید و طلایی در این طراحی اتاق خواب این است که این ایده آل ترین ترکیب رنگ برای ایجاد یک فضای داخلی به سبک مدرن است. با استفاده از این ترکیب رنگ می توانید یک اتاق خواب با ظاهری پر زرق و برق و زیبا داشته باشید ، حتی اگر همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، این اتاق خواب در واقع کاملاً ساده است و از تزئینات فانتزی بیش از حد استفاده نمی کند.

اگر می خواهید یک اتاق خواب به سبک مدرن داشته باشید که مجلل و شیک باشد اما با این حال ساده و مرتب به نظر برسد ، این طرح اتاق خواب برای الهام گرفتن شما مناسب است و می توانید به راحتی دکوراسیون داخلی این اتاق خواب را در خانه خود اعمال کنید.

اتاق خواب مدرن کوچک سیاه و سفید با پنل چوبی

رنگ مشکی بیشتر برای ایجاد اتاق هایی با سبک روستیک استفاده می شود. اما در واقع ، با طراحی مناسب ، می توان از این رنگ برای ایجاد فضای داخلی به سبک مدرن استفاده کرد. همانطور که در این طرحی اتاق خواب کوچک مدرن مشاهده می کنید.

این اتاق خواب دارای فضای محدودی است ، اما با استفاده و بهینه سازی از هر اینچ موجود ، می توانیم یک طراحی داخلی جالب از اتاق خواب را بدست آوریم.

یکی از ترفندهایی که ما سعی کردیم در این اتاق خواب انجام دهیم ترکیب پنل های چوبی روی دیوارها است که بیشتر از رنگ سیاه استفاده شده است. و با افزودن کمی احساس طبیعی به اتاق خواب بسیار جالب به نظر می رسد.

یک اتاق خواب مدرن سیاه و سفید مستر

در این طراحی اتاق خواب مدرن ، ما می خواهیم دو رنگ بسیار متضاد را با هم ترکیب کنیم تا یک اتاق خواب زیبا طراحی کنیم که نه تنها مدرن به نظر برسد ، بلکه برای زندگی نیز زیبا و راحت به نظر برسد.

مزیت این اتاق خواب اصلی این است که با وجود ظاهر زیبا ، این طراحی اتاق خواب در واقع بسیار ساده است و می تواند به راحتی توسط هر کسی که می خواهد این سبک طراحی را در اتاق خواب خود اعمال کند ، تکرار شود.

یکی از کلیدهای مهم برای ایجاد اتاق خوابی مانند این ، انتخاب مبلمان و وسایل دکوراسیونی است که فقط از رنگ سفید یا مشکی استفاده می کنند و از استفاده از اتاق دیگری که رنگ دیگری داشت خودداری کنید. این می تواند به حفظ ثبات کل طراحی داخلی اتاق خواب کمک کند.

مطالب خواندنی بیشتر :

خرید میز جلو مبلی مدرن

میز تلویزیون جدید

مبل راحتی

ویژگی های مناسب برای مبلمان اتاق نشیمن

اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها

به سبک کلاسیک دکوراسیون منزلتان را طراحی کنید

میز جلو مبلی تاثیر گذار در جلوه مبلمان شما

mohammadi بازدید : 220 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

دکوراسیون هایی با تم شرقی، تصویری از آرامش، صلح و دوستی را به سرعت منتقل می کنند. اغلب ما در جو شلوغ و پر استرس شهری، غرق شده ایم و همین فضای شرقی، به دور کردن ما از فشار روانی و رسیدن به آرامش کمک فراوانی می کند. خلق یک فضای داخلی، منعطف بر سبک شرقی، صرفا اضافه کردن چند وسیله دکوری به خانه نیست، بلکه نیاز به دقت، ظرافت و فکری باز دارد. هسته ی اصلی دکوراسیون شرقی، ترکیب کردن چندین مدل چیدمان از ژاپنی و چینی گرفته، تا تم های بیگانه هندی است. اما هنوز هم برای خیلی ها، طرح اورینتالی یا شرقی، منشا گرفته از خاور دور در قرن ها پیش، مد نظر است.

طرح ها و تم های آسیایی، به میزان زیادی از رنگهای طبیعت الهام گرفته اند و اغلب از مناظر طبیعی و رنگهای طبیعت، پیروی می کنند. با این وجود بهتر است، پرده را در رنگ خنثی تهیه کنید. البته این به این معنی نیست که، تنها گزینه پیش روی شما سفید خواهد بود، بلکه رنگهای: کرمی، آبی روشن و کم رنگ و حتی خاکستری هم، می تواند رنگ های مناسبی باشند. به یاد داشته باشید که، شما به دنبال پرده ای لطیف هستید که فضای آرامش بخش و مناسب برای استراحت را القا کند.

یکی از باورهای غلط، راجع به استایل شرقی این است که، فاقد هر گونه رنگ های غنی و سرزنده است، در حالی که حقیقت، درست عکس این است. یک طراحی داخلی آسیایی، زمانی کامل است که دارای رنگهای زنده و شاداب باشد، که به چشم بیایند. رنگ دوست داشتنی صورتی، از شکوفه های گیلاس، قرمز دلربا و بنفش شیک و مجلل، همگی جزء ذاتی مدل و سبک اورینتال هستند. اگر به دنبال تم چینی هستید، این رنگها جزء لاینفک طراحی داخلی خواهند بود.

اگر به دنبال فضای عرفانی هستید، استفاده محتاطانه و به جا از رنگ مشکی، می تواند انتخاب مناسبی باشد. گزینه جذاب دیگر، ترکیب کردن پرده لطیف و خنشی با رنگهای درخشان و خیره کننده طلایی است، تا فضای جادویی را در اتاق به وجود آورد. حفظ تعادل یکی از اجزای اصلی و مهم در طراحی های آسیایی است و نمی توانید اهمیت آن را، در فضای داخلی نادیده بگیرید. تعادل، اغلب کلید معرف تم شرقی است. شما به هارمونی صحیح رنگ ها، همچنین بافت و عناصر اطراف خود نیاز دارید. اگر خانه شما، صرفا یک چار دیواری یکدست سیمانی است، می توانید پارتیشن های شیشه ای، دکوراسیون سنگ های طبیعی، پارکت، پرده ای از بامبو و اندکی هم بافت طبیعی را، به آن بیافزایید.

در مورد ایجاد فضایی از تعادل، باید گفت که آب یکی از عناصر مفید و اثر گذار در سبک های شرقی است که، با خود سادگی و آرامش به ارمغان می آورد. مطابق اصول فنگ شویی، صدای آب جاری خلق کننده هارمونی و انرژی مثبت است و یک آب نما کوچک یا حوض آب، در محل ورودی اتاق، سالن و یا حیاط پشتی، فضای دوستانه و مهمان نواز انهای را، به وجود می آورد. استخرهای آبی هم، اثرات آرامش بخش انکار ناپذیری دارند.

کسانی که به دنبال اضافه کردن یک آبنما هستند، تا حس زندگی و تندرستی را به وجود آورند، یک برکه کوچک زیبا هم گزینه خارق العاده ای است. آب نما ها نه تنها عناصر جاری بودن هستند، بلکه بیش از یک مجسمه بی نظیر، می تواند نقطه کانونی و مرکز توجه باشند.

همانطور که گفتیم، تم های آسیایی بسیار پر طرفدار در واقع، ترکیبی از چندین سبک چیدمان مختلف هستند. بنابراین مهم هست که، هر استایل و عناصر شاخص آن را بشناسیم، تا بتوانیم به درستی انتخاب کنیم، که کدام ها برای فضای خانه مان، مناسب ترند. طراحی داخلی ژاپنی، به خودی خود بسیار ساده و مینیمالیست است و جز طرح هایی است که، بسیار به طبیعت و رنگ های طبیعی، نزدیک است. اگر به دنبال اضافه کردن ایده دکوراسیون، به سبک مکتب ذن، به فضای مسکونی خود هستید، این تم نظر شما را جلب خواهد کرد. دکورهای سنتی چینی بسیار غنی، تجملاتی و گران هستند، همراه با رنگهای:

قرمز، طلایی، یشمی فریبنده و تن بنفش.

استایل و مدل تیپیک هندی ، رنگارنگ، نماد بزم و بی پروای زندگی، نمایشگاهی از نقوش سنتی هند و آیکون های فرهنگی آن است. اگر سعی در مخلوط کردن استایل های شرقی دارید، بهتر است در فضاهای عمومی از سبک ژاپنی استفاده کنید و طراحی اغراق آمیز، به سبک چینی، از جمله رنگها را، برای اتاق خواب نگه دارید. کمی هم قطعات هنری و بافت های اصیل، از پرده های هندی را هم به آن اضافه کنید تا یک استایل کاملا آسیایی داشته باشید.

نورپردازی می تواند، هم طراحی داخلی تان را، با هر نوع تمی که باشد خراب کند و هم آن را بسازد. اما در مورد استایل شرقی، نورپردازی، زیبایی بصری را به بهترین وجه بهبود می بخشد. فانوس های کاغذی فانتزی، نورپردازی های پیکری و تعدادی شمع در جای مناسب، بسیار با فضای طراحی آسیایی مطابقت دارد و فضایی الهام گرفته از خاور دور را، ایجاد می کند.

این یکی از جنبه های جدایی ناپذیر طراحی شرقی است و باید برای خانواده هایی که، دغدغه های محیط زیستی دارند پیشنهاد گردد. سنگ های صاف و صیقلی، مانند: قلوه سنگهای بستر رودخانه، پرده های قابل بازیافت بامبو، که جایگزین پرده های سنتی می شوند، تشکهای بافته شده از تاتامی و انواع گلدان ها و درختچه ها، که طبیعت را به داخل خانه می آورند، همگی با هم تصویری زیبا و بی نقص را تشکیل می دهند. در واقع جزئیات کوچک هستند، که تفاوتهای بزرگ و عمیق را، در فضای خانه ایجاد می کنند. سعی کنید تمامی ملزومات و مبلمان را، تا آنجا که می توانید تجدید پذیر و طبیعی و سالم تهیه کنید.

با نگاهی فراتر و شیک تر، به دکوراسیون شرقی می توان فضایی بسیار هنری و خارق العاده در خانه خلق کرد. رایحه عود، شمعهای معطر و ساز آویزهای بادی، حس آرامش شرقی را به سطح بالاتری، افزایش می دهند. به دکورخود، تعدادی گلدان و درختچه اضافه کنید تا زیبایی طبیعت را به داخل بیاورید و در اینجاست که، تبدیل یک خانه مدرن را، به یک فضای آرامش بخش خواهید دید. موسیقی و رایحه های دلپذیر، نقش حیاتی در شکل دادن دید و درک ماء از فضا دارند و می تواند فضای اتاق را، دلپذیرتر و خوشایندتر کنند. همچنین با این کار، دیگر نیازی به نقاشی مجدد دیوارها با تغییر و بازسازی داخل ساختمان، نخواهید داشت.

خطوط تمیز ، صاف و مشخص، دکوراسیون مینیمالیست و تقارن های تمیز و یکدست، همگی از اجزای طبیعی طراحی شرقی هستند، که از سبک ژاپنی الهام گرفته شده اند. این عناصر، به شما این امکان را می دهند تا به راحتی بتوانید این تم را همراه با اندکی تغییر، در چیدمان و رنگها به فضای معاصر تلفيق کنید. با توجه به اصول فنگ شویی که برای قرنها مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته است، فضای شلوغ و در هم و بر هم، مطلقا اشتباه است. تم های شرقی، به شما این امکان را می دهند تا فضای اطرافتان را با عشق مطلق پر کنید.

اگر خانه تان مزین به تنهای رنگی خنثی و خنک است، تنها چیزی که نیاز خواهید داشت، تغییرات ظریف دکوراسیون در خانه است. فنهای تزئینی، نقاشیهای شرقی و بالشت هایی با نقوش شاد شرقی، همگی می توانند شما را به هدف برسانند، بدون آنکه مجبور باشید، تغییرات اساسی و گران در چیدمان وسایل خانه انجام دهید.سبکهای شرقی در انواع دراماتیک و ملایم، آرامش بخش و کلاسیک، به هر صورت که چیده شوند، در هر حال، خانه شما را به فضایی بی عیب و نقص و منحصر به فرد تبدیل می کنند (۱۹۹۸,Gilles De Bure). به طور خلاصه، ویژگی های سبک شرقی" را، می توان در شالوده ی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • هسته ی اصلی این سبک، ترکیب کردن چندین مدل چیدمان از ژاپنی و چینی ، تا تمهای بیگانه هندی.
  • بهره گیری از رنگ های زنده و شاداب ، که به چشم بیایند، همچون رنگ صورتی، از شکوفه های گیلاس، قرمز دلربا و بنفش شیک.
  • استفاده از نورپردازی، به بهترین وجه ،همچون: فانوس های کاغذی فانتزی، نورپردازی های پیکری و تعدادی شمع.
  • خطوط تمیز ، صاف و مشخص، دکوراسیون مینیمالیست و تقارن های تمیز و یکدست، همگی از اجزای طبیعی طراحی شرقی هستند،
  • تشکهای بافته شده از تاتامی و انواع گلدان ها و درختچه ها، که طبیعت را به داخل خانه می آورند.
  • توجه به اصول فنگ شویی برای پرهیز از چیدمان فضایی شلوغ و در هم و بر هم.
  • فن های تزئینی، نقاشی های شرقی و بالشت هایی با نقوش شاد شرقی، همگی می توانند شما را به هدف برسانند.

خرید میز جلو مبلی جدید

میز تلویزیون مدرن

مبل راحتی

مطالب خواندنی بیشتر:

جدید ترین میز تلویزیون های مدرن و استیل

نکاتی کلیدی و مهم که قبل از خرید میز جلو مبلی باید رعایت کنید

ام دی اف فوق برجسته، جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی

33 مدل ایده‌ زیبا و جذاب برای دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب عروس با تزیینات جدید و متفاوت

با 6 ویژگی اتاق نشیمن مدرن و 8 ترفند برای اجرای آن آشنا شوید!

mohammadi بازدید : 114 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

قانون معروفی وجود دارد که می گوید تنظیم درست روشنایی اتاق می تواند حال و هوا، حالت فیزیکی و روحی و حتی هضم غذا را تحت تاثیر قرار دهد. حتی گیاهان در محل هایی با نور نامناسب ممکن است توانایی شان برای فتوسنتز را از دست بدهند، بنابراین نمی توانیم از نقش مهم روشنایی در خانه های مان چشم پوشی کنیم. اگرچه تنظیم شدت روشنایی مطابق با نیازتان نسبتا آسان است. با این حال، می توانیم عنصر تزئینی با ظاهری خیره کننده در اتاق غذا خوری اضافه کنیم که صرفا به عنوان رویکردی خلاقانه و تحسین برانگیز برای ایجاد طراحی سیستم نورپردازی در هنگام نوسازی اعمال می شود.

سبک کلاسیک سبکی ماندگار است و صرفا شکل و شمایل آن عوض می شود که ما آن را سبک وینتیج یا معاصر و برخی نیز با عبارت های دیگر نامگذاری می کنند. اساس و بنیان سبک کلاسیک در این عکس حفظ شده است و مهره های شیشه ای که شاید بیش از ۳۰۰ سال قبل محبوب بودند، در این دکوراسیون مدرن وارد شده اند. حتما شما هم با ما هم عقیده اید که این گوی های شیشه ای در این پالت رنگی ملایم جلوه پر زرق و برقی دارند و به خوبی با رنگ سفید سقف ترکیب شده اند.

در عکس زیر می توانید گرایش جدید قدیم» آوردن نور مصنوعی در اتاق ناهارخوری را مشاهده کنید.لامپ های معمولی و رشته ای (اگر بخواهیم کمی رسمی تر صبحت کنیم) خارج از دایره مصرف قرار گرفته اند. به همین دلیل است که چنین چیزهای معمولی مربوط به ۳۰ ۲۰ سال قبل می توانند به عناصر واقعا دکوری تبدیل شوند در صورتی که به آن ها مقداری ویژگی های فانتزی و خلاقانه اضافه شود. این قاب شیشه ای نور را پراکنده می کند و بر چیدمان کلاسیک این اتاق غذاخوری تاکید می کند.

و این نمونه ای است که می تواند برای دوستداران سبک مینمالیست الهام بخش باشد. میله ای با چند ردیف لامپ در بالای میز آویزان شده است که همین راز موفقیت این طراحی به شمار می رود. با این حال ممکن است این نوع طراحی در اتاق ناهارخوری برای افرادی نامانوس و نامناسب به نظر برسد اما بسیاری از مردم با این هم عقیده هستند که پیدا کردن سیستم های نورپردازی اصیل تر به جای سیستم های موجود می تواند دشوار باشد.

مخصوصا برای افرادی که روش های طراحی عجیب غریب و تست نشده را برای آپارتمان خود نمی پسندند، ما می توانیم این چراغ ارتفاع پایین فلزی را نشان دهیم که دارای لامپ های شمعی شکل می باشند. لوسترهای تکستایل هنوز هم طرفداران خودش را دارد و این جای تعجبی ندارد چرا که ظاهر آن در طراحی تقریبا خنثی و بی وزن است.

صحبت های بالا مربوط به طراحی های پیچیده و چندلایه نمی شوند. در این چراغ آویز با ورقه پلاستیکی حکاکی شده از لامپ های گرد مات و چوبی تقلید شده است که یک شاهکار واقعی برای فضای بزرگ این اتاق محسوب می شود.

در نهایت، آخرین گرایش بیشتر مورد استفاده شده برای ایجاد روشنایی خیره کننده در اتاق ناهارخوری لامپ سامپوزیت است که از هزاران بخش کوچک دیگر به شکل لامپ های خودشان یا چیزهای تزئیناتی دیگر مانند زنجیرهای کریستالی، تزئینات شیشه ای و غیره تشکیل شده است.

میز ناهار خوری

میز جلو مبلی جدید

خرید میز تلویزیون

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون آشپزخانه

مطالب خواندنی بیشتر:

جدید ترین و بروز ترین میز جلو مبلی های امسال

میز تلویزیون دیواری مدرن و ایده های جذاب برای سبک های دکوراسیونی مختلف

طراحی دکوراسیون منزل به سبک آرت دکو

mohammadi بازدید : 171 شنبه 09 مرداد 1400 نظرات (0)

در نظر گرفتن یک نقطه کانونی برای دکوراسیون خانه موجب القای حس شیک و منظم و چشم‌نواز بودن خانه خواهد شد. اما چگونه نقطه کانونی در هر بخش از خانه را تشخیص دهیم و یا در صورت عدم تعبیه نقطه کانونی در معماری داخلی خانه، خودمان آن را ایجاد نماییم؟ با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در خصوص نقطه کانونی در دکوراسیون منزل جواب دهیم. از لزوم وجود این نقطه گرفته تا نحوه تشخیص و ایجاد و …

قبل از اینکه به طور کامل در مورد نقطه کانونی برای شما صحبت کنیم، پیشنهاد میکنیم با دیدن ویدیو زیر به اهمیت نقطه کانونی در دکوراسیون منزل پی ببرید:

منظور از نقطه کانونی در دکوراسیون چیست؟

نقطه کانونی دکوراسیون یک خانه بخشی از معماری داخلی خانه (همچون پنجره، شومینه یا دیوار) و یا جزیی از دکوراسیون خانه (همچون تابلو، لوستر، کتابخانه و. .. ) است که به محض ورود افراد به خانه توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند؛ نقطه‌ای که دکوراسیون به سمت آن چیده میشود، خطوط دکوراسیون به آن همگرا می‌شوند و در یک عبارت کوتاه: نقطه کانونی در دکوراسیون مرکز توجه خانه است.

مزایای وجود نقطه کانونی در دکوراسیون خانه

وجود نقطه کانونی در دکوراسیون منزل این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید بر آن دسته از اجزای دکوراسیون خانه که مورد علاقه شما هستند تاکید کنید و نیز آن دسته از اجزای دکوراسیون را که مورد پسند شما نیستند، بیشتر و بیشتر از قرار گرفتن در حیطه جلب توجه دیگران دور نمایید.

همچنین شما با استفاده از نقطه کانونی می‌توانید به خانه خود و دکوراسیون آن شخصیت و لهجه و تم خاصی بدهید و در واقع روح خود را در درون خانه و سبک حاکم بر دکوراسیون آن بدمید؛ به این ترتیب مهمانان هنگامی که وارد خانه می‌شوند قبل از آنکه با شما سخن گفته باشد با شما آشنا شده‌اند و احساس راحتی بیشتری با شما و محیط خانه شما خواهند داشت.

لزوم وجود نقطه کانونی در دکوراسیون خانه

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که آیا لزوما دکوراسیون خانه باید دارای نقطه کانونی باشد؟ در جواب این پرسش باید گفت که چشم انسان به طور طبیعی در هر محیطی که وارد می‎شود به سمت و سوی خاصی هدایت می‌شود و به دنبال یک الگو و نظم حاکم بر آن فضا می گردد و اگر در این تلاش خود برای پیدا کردن نقطه کانونی، دچار ناکامی شود به بیننده احساس کلافگی دست می‌دهد و فرد در آن محیط احساس راحتی نمی‌کند و به اصطلاح فضای خانه شما را خوشایند و دلنشین نخواهند یافت.

چگونه نقطه کانونی منزل خود را تشخیص دهیم؟

معمولاً معماران داخلی خانه هنگام طراحی و ساختن خانه، بخش‌هایی از خانه را به عنوان نقاط کانونی آن در نظر می‌گیرند و به این ترتیب برای فضاهای مختلف خانه با توجه به کاربری آن فضا، هویت و نقش خاص خود را قائل می شوند. مثلاً آن‌ها در نظر می‌گیرند که اتاق نشیمن جایی برای قرار گرفتن اعضای خانواده در کنار هم و احتمالاً تماشای تلویزیون است و بنابراین داخل خانه را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که فضاهای مناسبی برای قرار گرفتن تلویزیون و نیز قرار گرفتن اعضای خانواده در فاصله مناسبی از تلویزیون برای تماشای آن وجود داشته باشد.

شومینه، دیوارهایی که به نحو قابل توجهی آراسته شده‌اند و از آن‌ها به عنوان دیوار شاخص یاد می‌شود، پنجره‌های بلندی که رو به مناظر قابل توجهی از طبیعت باز می‌شوند و سقف‌های بلند با رنگ آمیزی های خاص و مجلل، برخی از نقاط کانونی هستند که ممکن است توسط معماران داخلی در خانه شما تعبیه شده باشند.

بنابراین شما با چشم چرخاندن در خانه خود می توانید نقاط کانونی خانه را بیابید و در چیدمان دکوراسیون خود آنها را مورد توجه قرار دهید؛ اما اگر خانه شما فاقد نقاط کانونی بود شما خود به راحتی می توانید چنین نقاطی را به وجود آورید.

چگونه برای دکوراسیون خانه خود، نقطه کانونی ایجاد نماییم؟

اگر معماری داخلی خانه شما فاقد نقطه کانونی است شما می‌توانید با استفاده از فاکتورهای بصری همچون رنگ، بافت و نور و یا استفاده از اشیای مختلف، خود اقدام به ایجاد نقاط کانونی در قسمت‌های مختلف خانه نمایید مثلاً شما می توانید با استفاده از رنگ‌های جلب توجه کننده در سقف و نصب لوسترهای چشمگیر، سقف خانه خود را به نقطه کانونی آن تبدیل نمایید و یا با استفاده از یک فرش زیبا، کف اتاق را تبدیل به نقطه کانونی نمایید. در صورت استفاده از فرش ایرانی در سبک مدرن نیز می‌توانید از این فرش به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.

آیا دکوراسیون خانه می‌تواند بیش از یک نقطه کانونی داشته باشد؟

پاسخ این پرسش خیر است، زیرا همانطور که در تعریف نقطه کانونی گفته شده، این نقطه اولین جایی است که چشم بر آن متمرکز می‌شود و از آنجایی که دو اولین وجود ندارند، بنابراین دو نقطه کانونی نیز نخواهیم داشت. اما می‌توان برخی نقاط از دکوراسیون منزل را به عنوان نقاط مکملی برای نقطه کانونی در نظر گرفت که به تعادل بیشتر دکوراسیون خانه کمک کنند.

منبع

انواع پارچه های رو مبلی و ویژگی های هر کدام
سبک های مختلف دکوراسیون اتاق خواب
ویژگی های میز تلویزیون دیواری
میز جلو مبلی تاثیر گذار در جلوه مبلمان شما
چیدمان منزل ایرانی
دکوراسیون اتاق خواب های دخترانه با رنگ صورتی
خرید میز جلو مبلی
میز تلویزیون جدید
mohammadi بازدید : 115 دوشنبه 04 مرداد 1400 نظرات (0)

نورپردازی و روشنایی در هر فضایی جزو اصول مهمی است که بخشی از هویت فضا را می­ سازد. سیستم روشنایی باغ موضوعی است که امروز در این مطلب می­ خواهیم راجع به آن صحبت کنیم. آیا شما هم تصمیم به طراحی نورپردازی برای محوطه و یا باغ خود دارید؟ ایده ­ای برای نورپردازی بخش ­های مختلف باغ در نظر گرفته­ اید؟ با انواع چراغ­ های کاربردی در سیستم روشنایی باغ آشنا هستید؟ در ادامه مطلب به این سوالات پاسخ می ­دهیم.

سیستم روشنایی باغ؛ یک طراحی ایده ­آل!

گذراندن در باغ و محوطه هنگام غروب و شب­ ها؛ مخصوصا در شب­ های تابستان حس خوبی دارد. یک نورپردازی جذاب و کاربردی باغ شما را به فضایی ایده ­آل تبدیل می­ کند. بر اساس فضاهای مختلفی که در باغ وجود دارد باید نورپردازی متناسب انجام شود. برای این کار نیاز به انواع چراغ­ های روشنایی مناسب برای باغ دارید. از دیوار و مسیر پیاده­ رو تا تراس و زیر درختان؛ قابل نورپردازی هستند. فقط حواستان باشد زیاده ­روی نکنید زیرا سیستم روشنایی باغ بهتر است ملایم و جذاب باشد

سیستم روشنایی باغ؛ کدام چراغ؟ کدام فضا؟

حالا که تصمیم گرفته ­اید باغ و محوطه خود را نورپردازی کنید؛ نوبت به انتخاب چراغ مناسب می ­رسد. وجود یک چراغ متناسب با فضا یکی از اصول نورپردازی صحیح است. در ادامه به این جواب این سوال می­ رسیم که هر فضا به چه نوع چراغی نیاز دارد؟.برخی از انواع چراغ­ های کاربردی در سیستم روشنایی باغ عبارتند از:

  • چراغ آویز
  • چراغ دیواری
  • چراغ چمنی
  • چراغ ایستاده
  • چراغ حباب دار
  • لامپ ریسه­ ای

چراغ آویز:

برای اینکه فضایی رویایی در باغ ایجاد کنید می­ توانید از چراغ­ های آویز که روی شاخه درختان آویزان شوند استفاده کنید. همچنین اگر تراس یا بالکنی در ساختمان دارید، می­ توانید با استفاده از چراغ­ های آویزان زیبا، فضایی جذاب برای شب­ نشینی طراحی کنید.

چراغ دیواری:

برای نورپردازی دیوار دورتادور باغ و یا بخش ­هایی از دیوار ساختمان داخل باغ، چراغ­ های دیواری اتخاب خوبی است. این نوع چراغ­ ها جلوه ­ی خاصی به نمای ساختمان و محوطه می ­دهد.

چراغ چمنی:

به انواع چراغ ­هایی که برای نورپردازی محوطه و باغ به خصوص در کنار گیاهان مورد استفاده قرار می ­گیرد چراغ چمنی می­ گویند. این نوع چراغ انواع مختلفی دارد. 

برخی از انواع چمنی:

  • چراغ پایه کوتاه
  • چراغ دفنی
  • پروژکتور شعاع
  • چراغ خورشیدی

چراغ ایستاده:

در محوطه باغ­ های بزرگ وجود چند چراغ ایستاده می­ تواند نور خوبی را به فضا اضافه کند. چراغ­ های ایستاده قد بلندتری دارند. این نوع چراغ را می ­توان در مسیرهای عبور قرار داد تا راه به خوبی دیده شود. استفاده از چراغ ایستاده برای محوطه کوچک مناسب نیست.

چراغ حبابدار:

چراغ­ های حبابدار، از چراغ ­های معروف محوطه باغ، حیاط و پارک هستند. این نوع چراغ در سطح زمین قرار دارند و برای وسط باغچه و یا حاشیه آن و همچنین اطراف استخر مناسب است.  این نوع چراغ علاوه بر نورپردازی مانند المان­ های تزیینی محوطه هستند.

بیشتر بخوانید :  رنگ مبل استیل، بهترین ترکیب‌ها در سال جدید

لامپ ریسه­ ای:

اگر می ­خواهید فضای باغ رمانتیک و خاص باشد؛ استفاده از لامپ­ ریسه ­ای را به شما توصیه می­ کنیم. حواستان باشد که از انواع کم مصرف آن استفاده کنید زیرا چراغ­ های رشته ­ای قدیمی مصرف انرژی بالایی دارند. از لامپ­ های ریسه ­ای می ­توانید بر روی شاخه ­های یک درخت استفاده کنید. و یا بخشی از دیوار سبز باغ را با آن نورپردازی کنید. 

ایده­ های نورپردازی باغ، طراحی یک محوطه خاص

ایده­ ها و طرح­ های متنوعی برای اجرای سیستم روشنایی باغ وجود دارد. مهم این است که شما چه نیازی دارید و سلیقه ­تان کدام است. در نهایت آنچه انتخاب می­ کنید باید با میزان بودجه شما تناسب داشته باشد. در طراحی سیستم روشنایی باغ، از ایده­ های زیر می­ توانید بهره ببرید.

1.نورپردازی استخر:

با استفاده از نورپردازی ایمن، استاندارد و در عین حال زیبا برای استخر؛ آن را تبدیل به فضایی خاص در باغ کنید. در این صورت امکان استفاده از استخر در شب برای شما فراهم می ­شود. مهم­ ترین ویژگی چراغ­ های کاربردی در استخر ضدآب بودن آنهاست

2.نورپردازی پله ­ها:

برای نورپردازی پله­ های موجود در محوطه باغ، هم می توانید در سطح پله ­ها از نورپردازی استفاده کنید هم نور چراغ­ های ایستاده و یا حاشیه راه ­پله می­ تواند آن را روشن کند.

3.چراغ­ های سنسوردار:

یکی دیگر از ایده ­ها برای روشنایی محوطه باغ استفاده از چراغ­ های سنسوردار است. این نوع چراغ با تشخیص حرکت فرد روشن می­ شود. این چراغ ­ها را می ­توانید در طول روز و زمانی که نیاز ندارید از طریق کلید آن خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: جدید ترین و بروز ترین میز جلو مبلی های امسال

4.نورپردازی گیاهان باغ:

یکی از انواع نورپردازی که افراد به آن تمایل دارند نورپردازی اطراف و روی گیاهان است. اغلب از چراغ­ های چمنی برای زیر بوته ­ها و یا در کنار درختان استفاده می­ شود. این موضوع نیاز به تخصص زیادی دارد. از این نظر که طراح باید با ویژگی و روند زندگی گیاهان آشنا باشد تا نورپردازی در شب باعث آسیب به آنها و روند فتوسنتزشان نشود.

5.نورپردازی فضای دورهمی در باغ:

برای روشن کردن فضای نشستن و دورهمی دوستانه و خانوادگی، می ­توانید از انواع چراغ روشنایی بهره ببرید. برای اینکه افراد مدت زمان بیشتری از این نوع فضاها استفاده می­ کنند وجود نور کافی برای دیده شدن خوراکی ها و یا چهره افراد لازم است.

6. نورپردازی مسیرهای عبور:

بخشی که نورپردازی آن در باغ اهمیت زیادی دارد و جزو اولین گزینه ­های افراد برای نورپردازی است مسیرهای عبور است. هرچقدر هم نورپردازی بقیه قسمت ­ها مانند وسط باغچه، بین گیاهان و یا داخل استخر اهمیت کمی داشته باشد، ولی وجود نور کافی در راه و مسیر ضروری است. چراغ­های پایه کوتاه و ایستاده برای این فضا مناسبند.

7.نورپردازی هوشمند باغ:

یکی از کارهای خلاقانه در طراحی سیستم روشنایی باغ، کاربرد نورپردازی هوشمند است. در این نوع نورپردازی؛ می ­توان با استفاده از تنظیماتی زمان روشن شدن چراغ­ ها و یا تغییر رنگ برخی از چراغ­ ها را تنیظیم و انتخاب کرد. انواعی از نورپردازی­ ها می­ توانید با استفاده از یک کنترل روشنایی بخش­ هایی از محوطه را کم یا زیاد کنید.

میز جلو مبلی جدید

میز تلویزیون مدرن

میز ناهار خوری جدید

شلف دیواری

mohammadi بازدید : 170 یکشنبه 27 تیر 1400 نظرات (0)

تعریف هو گه مانند تلفظ کردن آن، کمی دشوار است، اما در کل می توان گفت که هوگا کلمه ای دانمارکی به معنای آرامش و راحتی است که، در زبان ما به صورت هوگه تلفظ می شود و از فرهنگ این کشور گرفته شده و به فلسفه ای برای زندگی تبدیل شده است ، پس سبک هوگا در طراحی به معنای آرامش در خانه میتواند باشد.

اگر ترجیح می دهید که از اشیاء کم تری استفاده کرده و تا جای ممکن، اشیاء کاربردی را در محیط زندگی خود به کار ببرید، سبک هوگا در میان سایر سبک های دکوراسیون، مناسب شما خواهد بود. سبک هوگا که توجه افرادی که به سادگی علاقه مند هستند را به خود جلب کرده است، به ویژه برای مکان های تنگ مناسب بوده و از لوازم و مبلمان، بیشترین استفاده را می کند. روش زندگی دانمارکی ها، حول محور لذت و پیدا کردن خوشی های کوچک می چرخد. برای مثال: یک پتو و یک فنجان چای، نوری ملایم و صحبت کردن با دوستان. مطمئن باشید که تمام این چیز های کوچک و ساده، به شما احساس آرامش خواهند داد. در واقع سادگی و سلامت روح و جسم، ویژگی های اصلی فلسفه هوگا به شمار می روند. بیایید اسرار کوچک شاد زیستن را که، از شمال اروپا گرفته است را با یکدیگر کشف کنیم.

در مکان های تنگ و باریک، با استفاده از این سبک می توانید جادوی خانه های اسکاندیناوی را به نمایش بگذارید. برای اجرای این سبک تا جای ممکن، از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ سفید، از باید های سبک هوگا به شمار می رود. هم چنین برای ایجاد چنین فضایی، می توانید از شمع و لوازم دکوری آنتیک استفاده کنید، تا حس آرامش و راحتی را القا کنید.

فلسفه هوگا شاید در کشور ما زیاد شناخته شده نباشد، اما در بسیاری از مناطق جهان هوگا روشی برای تجربه یک زندگی شاد و آرام به شمار می رود. این سبک معماری، یک سبک زندگی، دارای ویژگی های بسیار ساده ای است که آشنایی با آن ها می تواند در زندگی شما نیز تاثیرات مثبتی را ایجاد کند.

دانمارکی ها به عنوان شاد ترین افراد جهان شناخته می شوند، به همین دلیل جای تعجبی ندارد که خانه های هر یک از آن ها، کلبه ای از شادی و نشاط باشد. زمانی که صحبت از لذت و آرامش می شود، یکی از اولین چیز هایی که به ذهن خطور می کند، منسوجات و پارچه هایی که چهار جهت خانه را در بر گرفته اند. به همین دلیل می توانید برای تجربه ی لذت بیشتر، تمام خانه خود را مملو از بالش های پفی و رواندازهای نرم کنید، تا بتوانید در هر زمان و در هر نقطه ای از خانه آرامش را تجربه کنید.

بر اساس فلسفه هوگا، ساده ترین فرمول شاد زیستن، لذت بردن از اشیاء کوچک و ساده است. به همین دلیل است که در محیط زندگی دانمارکی ها، نگاهی مینیمالیستی وجود داشته و همه چیز در اوج سادگی زیبا به نظر می رسند. در این فرهنگ، اجزای فضای داخلی کم، اما مفید از جایگاه ویژه ای برخوردار است. شما نیز اگر به دنبال راز شاد زیستن هستید، ابتدا باید به دنبال سادگی باشید.

سفره های بزرگ و میز های شلوغ و پر جمعیت نیز، از بخش های جدا نشدنی فلسفه هوگا به شمار می روند. به زبان ساده شادی و آرامش در معاشرت کردن با افرادی است که به آن ها علاقه مند هستیم. پس یک میز ناهار خوری بزرگ با صندلی های متعدد، در این مورد می تواند بهترین انتخاب باشد.

کشور های شمال اروپا، به دلیل نزدیکی به قطب، به خصوص در فصل زمستان، روز های بسیار کوتاه با فضایی تاریک و خاکستری دارند، اما این شرایط به هیچ عنوان در روحیه آن ها تاثیر منفی ایجاد نمی کند. عدم وجود نور خورشید به این معنا است که، باید در محیط زندگی خود فضا هایی به گرمای نور خورشید ایجاد کنید. استفاده از شمع های متعدد و متنوع در راس کار هایی قرار دارد که، می توانید برای ایجاد چنین فضایی از آن استفاده کنید.

در فرهنگ هوگا، زندگی کردن در مکانی گرم، از باید ها به شمار می رود. اما این گرما تنها به معنای استفاده از وسایل گرمایشی نیست. بلکه از جمله عناصری که می توانند گرمای مکان را در بالاترین میزان خود حفظ کنند، بافت های متنوع هستند. به همین دلیل قلاب بافی ها، بافت چوب در مبلمان سبک روستیک و اسکاندیناوی و کاغذ دیواری هایی با طرح چوب، از جمله باید های سبک هوگا در معماری داخلی به شمار می روند.

هر چه خانه شما نامنظم و به هم ریخته تر باشد، روح شما نیز به همان اندازه بهم ریخته خواهد بود. اضافات و جزئیاتی که تمرکز شما را از بین می برند، باعث مسدود شدن راه آرامش خواهند شد. به همین دلیل هر چند وقت یک بار، به اطراف خود نگاهی انداخته و لوازم اضافه را دور بریزید و برای مبلمان کاربردی تر و اشیائی که باعث مرتب دیده شدن فضا می شوند، جا باز کنید.

هر چه اشیاء اطراف شما تعداد کمتری داشته باشند، به همان میزان به فضای منظم تری دست پیدا خواهید کرد. در واقع کاربرد سبک مینیمال، در فلسفه هوگا از همین موضوع گرفته شده است. زیرا همان طور که می دانید؛ جمله: کم زیاد است شعار سبک مینیمال به شمار می رود. پس اگر به دنبال آرامش

هستید، اشیاء اضافه را دور بریزید. به طور خلاصه، ویژگی های سبک هوگا" را، می توان در شالوده ی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • حداکثر استفاده از فضای داخلی با جانمایی تزئینات و اجزای داخلی در کالبد یک فرم خطی مناسب.
  • توجه به استفاده از پالت رنگ های روشن، به ویژه رنگ سفید و رنگ مایه ی چوب طبیعی.
  • پیروی از الگوی معماری مینیمالیست، در توجه به استفاده از وسایل کاربردی و عدم بکارگیری تزئینات زیادی.
  • توجه به نظم فضایی در چیدمان اجزای داخلی با هدف حس راحتی و سادگی و دوری از تجملات غیر کاربردی.
  • بهره گیری از نور طبیعی به صورت حداکثری و استفاده از نور مصنوع سفید در فضای داخلی
  • استفاده از مبلمان و میزهای چوبی و بهره گیری از انواع طبیعی با محوریت راحتی با پوششی از الیاف پشمی و کتان در کنار منسوجات طرح دار چهارخانه
  • توجه به استفاده از کفپوش های چوبی از جمله پارکت و پوشش قالیچه های الیافی و ریشه ای در مرکز فضاهای مختلف، به ویژه فضای نشیمن.
mohammadi بازدید : 116 چهارشنبه 23 تیر 1400 نظرات (0)

سبک کلونیال که در دوران استعمارگری متولد شده و با این مفهوم نیز شناخته می شود، سبکی است که در آن اشیاء و لوازم محلی با مفهوم لوکس و تجمل گرایی استعمارگران ترکیب شده و سبکی طبیعی، اما باشکوه ایجاد شده است.

در سبک کلونیال، استفاده بیش از حد از چوب بسیار قابل توجه است و به شکل قدرتمندی به کار برده می شود. ترکیب مبل های چوبی حکاکی و منبت کاری شده با جزئیات و طرح های استوایی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این سبک می باشد.

استفاده از نورپردازی مصنوع به صورت نقطه ای با انواع آباژورهای رومیزی از جنس چینی با طرح های آسیای شرقی و آباژورهای ایستاده از جنس پارچه ای مخمل در رنگ های تیره، در کنار استفاده از حداقل نور طبیعی در فضاهای داخلی، که به طور معمول با پرده های مخملی یا کتان تیره چند لایه پوشانده شده و در فضاهای خاص از جمله دفاتر کار از انواع پرده های کرکره ای ظریف پشت پنجره ای استفاده می شود. استفاده از گیاهان پهن برگ یا سوزنی، منعطف بر تم استوایی در گلدان های بزرگ ایستاده یا در قفسه های ایستاده ی طبقات در گوشه و کنار فضاهای مختلف.

استفاده از پالت رنگی روشن به ویژه سفید در پوشش زمینه ی جداره ها، در کنار استفاده از کفپوش های چوبی از جنس پارکت روشن و انداختن پوشش هایی الیافی بر روی زمین با حجم فضایی کم تر از مساحت اتاق در مرکزیت فضای چیدمان مبلمان ها یا میز کار. استفاده از مبلمان های طرح چوب کننده کاری شده و راحتی با رنگ تیره اللخصصوص رنگ مشکی و پوشش الیافی رویه مبلمان از جنس پارچه های اطلسی ساده و طرح دار خاص به عنوان روکش مبلمان ها.

توجه به استفاده از وسایل تزئینی هر منطقه که به عنوان صنایع دستی شناخته می شوند و نقش استعماری را به عنوان تعلق خاطر داشتن و حس مالکیت را بر فضا داخلی افزون می نماید، از مهمترین مولفه ی بهره گیری از وسایل تزئینی و انتخاب شده برای یکی فضا می باشد. توجه به جزئیات در چیدمان وسایل در شلف دیواری و انواع مبلمان های مورد استفاده، با ایجاد حداکثر فضای خالی میان مبلمان برای ارتباطات راحت فردی. (۲۰۰۵,Treena Crochet). به طور خلاصه، ویژگی های سبک کلونیال" را، می توان در شالوده می چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • استفاده از نورپردازی مصنوع به صورت نقطه ای با انواع آباژورهای رومیزی.
  • استفاده از پالت رنگی روشن به ویژه سفید در پوشش زمینه ی جداره ها.
  • استفاده از مبلمان های طرح چوب کنده کاری شده و راحتی با رنگ تیره اللخصصوص رنگ مشکی و پوشش الیافی رویه مبلمان
  • استفاده از وسایل تزئینی هر منطقه که به عنوان صنایع دستی شناخته می شوند.
  • استفاده از کفپوش های چوبی از جنس پارکت روشن و انداختن پوشش هایی الیافی بر روی زمین.
  • استفاده از گیاهان پهن برگ یا سوزنی، منعطف بر تم استوایی در گلدان های بزرگ ایستاده یا در قفسه های ایستاده ی.
  • استفاده بیش از حد از چوب بسیار قابل توجه در این سبک می باشد.
  • سبکی است که در آن اشیاء و لوازم محلی با مفهوم لوکس و تجمل گرایی ترکیب شده با سبکی طبیعی.
  • استفاده از فرم های خطی در طرح ریزی فضای داخلی .
mohammadi بازدید : 144 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

در نظر برخی از طراحان، آبی یک رنگ سرد است ولی آن ها برای اتاق نشیمن رنگ های گرم تر مانند نارنجی و بژ را ترجیح می دهند. نشیمن های محدودی وجود دارند که به طور کامل به رنگ آبی هستند. با این حال طیف های آبی لاجوردی در فضای نشیمن به خوبی جلوه می نماید به خصوص اگر در ترکیب با تن های سفید به کار رود. اگر در مورد تغییر ظاهر فضای نشیمن خود می اندیشید، آبی سرد را رد نکنید. زیرا رنگی نیست که اغلب استفاده از آن را در جای دیگری مشاهده نمایید.

نشیمن به رنگ آبی دریایی

یک سالن به رنگ آبی باعث می شود خانه شما حتی در میان شلوغی ها نیز برجسته گردد. ترفند کاربرد این رنگ، از آبی دریا گرفته تا یاقوت کبود و آبی آسمانی روشن تر، این است که بیش از حد از لوازم آبی رنگ استفاده نکنید. تنها یک تن از آبی را به کار ببرید. ولی در صورت اطمینان از طرح خود می توانید نهایت از دو تن آبی نیز استفاده نمایید. تن های عمیق تر آبی همیشه در نشیمن های کوچک خوشایند نخواهند بود. با این وجود، تا زمانی که مقدار زیادی نور طبیعی و یک میزان خوب فضا در اختیار داشته باشید، آبی دریایی به اتاق نشیمن جلوه بی نظیری می بخشد. دیوارهایتان را آبی رنگ کنید ولی کف و یا سقف همان فضا را با تن آبی دیوارها هماهنگ نکنید. این عناصر را سفید یا هم خانواده سفید نگه دارید. آبی دیوارها را با یک قطعه مبلمان هماهنگ سازید و فضا را با پرده های سفید، یک فرش یا یک مبل راحتی کرم رنگ روشن نمایید.

دیوار تاکیدی و ترکیب مبلمان

یکی از استفاده های ظریف تر از رنگ آبی در یک فضای زندگی این است که تنها یکی از دیوارها را به عنوان تاکید رنگ نمایید و سپس این رنگ را در انتخاب مبلمان خود منعکس کنید. نقاشی یک دیوار با یک تن آبی تنها کارساز است اما هم چنین می توانید نمای دیوار تاکیدی را با انتخاب یک کاغذ دیواری زیبا نیز به دست آورید. اگر مبلمان شما دارای یک سبک هندسی آبی و سفید است، این می تواند یک ایده خوب باشد که همان سبک را در انتخاب کاغذ دیواری نیز منعکس کنید. نیازی نیست که تمام مبلمان شما آبی رنگ باشند. می توانید ظاهر آبی را تنها با استفاده از کوسن ها نیز تکمیل نمایید.

آبی کلاسیک روی زمینه سفید

برای رسیدن به ظاهر آبی و سفید کلاسیک، که یادآور زندگی جزیره یونانی است، آن ها را در اندازه های مساوی به کار ببرید. دیوارها و سقف خود را سفید نگاه دارید و سپس مبلمان سفید و لاجوردی را انتخاب کنید. هم چنین می توانید این ظاهر را با استفاده از قاب عکس های آبی روی زمینه سفید نیز به دست آورید. یک روش دیگر این است که ظرف هایی به سبک چینی را در اطراف اتاق قرار دهید. کاسه، گلدان و بشقاب های دیوارکوب به خوبی در یک اتاق نشیمن با زمینه سفید آبی هماهنگ می شوند. پارچه هایی با طرح های برجسته نیز باید در اثاثیه به کار گرفته شوند.

فرش های لاجوردی

اگر ایده استفاده از دیوار تاکیدی آبی را برای نشیمن خود نپسندیدید، یک فرش طرح ساده آبی رنگ خیلی خوب در برابر برخی مبلمان سفید و آبی کار خواهد کرد. به طور مثال میتوانید میز جلو مبلی و مبل راحتی تان را با رنگ سفید و آبی ست کنید ، یک رو میزی آبی بر روی میز جلو مبلی سفید خودتان بی اندازید. جلوه طراحی خود را به کمک تعدادی اکسسوری آبی پررنگ تر، مانند شمعدان، کامل کنید. تطبیق یک فرش با یک دیوار تاکیدی، راه متفکرانه دیگری برای رسیدن به یک ظاهر زیبا می باشد. اگر مبل شما آبی و سفید است، یک فرش آبی خالص انتخاب کنید و بالعکس.

پرده های آبی

پرده ها می توانند ظاهر آبی فضا را تکمیل نمایند. اما آن ها را تنها به دلیل وجود عناصر آبی دیگر، در فضا آویزان نکنید. به یاد داشته باشید که به راحتی می توان در نمای آبی رنگ زیاده روی نمود. پرده آبی زمانی خوب جلوه می نماید که سایر مبلمان های آبی در فضا غالب نباشند. مطمئن شوید که مقدار زیادی از تن های دیگر نیز در فضا حضور دارند تا آبی به طور ویژه در فضا خودنمایی نکند. توجه داشته باشید که پرده های آبی برای تکمیل زمینه رنگی فضا می باشند و نه برای جلب توجه در فضا.

mohammadi بازدید : 122 شنبه 12 تیر 1400 نظرات (0)

اتاق غذا خوری علاوه بر کاربرد اصلی ای که دارد با جمع کردن تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر مکانی عمومی به شمار می رود. بسیاری از انسان ها به دلیل کار، تحصیل و بسیاری مشکلات نمی توانند زمان زیادی را در کنار خانواده خود سپری کنند. اگر عادت به تکنولوژی را نیز به این موارد اضافه کنیم، متوجه خواهیم شد که عادت به جمع شدن در کنار یکدیگر هنگام غذا خوردن در حال تبدیل شدن به یک خاطره قدیمی است. برای این که بتوانید در کنار هم غذا خوردن را دوباره زنده کنید، به جای غذا خوردن به تنهایی و یا خوردن غذا در مقابل تلویزیون ، یکی از مکان ها و اتاق های خالی خانه را به اتاق غذا خوری تبدیل کنید.

برای خانواده هایی که دارای رفت و آمد زیادی هستند نیز وجود اتاق غذا خوری بسیار اهمیت دارد. اگر در خانه اتاقی اضافه برای این منظور وجود ندارد، می توانید یک قسمت از سالن پذیرایی با نشیمن را به عنوان اتاق غذا خوری مورد استفاده قرار دهید. اگر از یک اتاق مجزا برای این کار استفاده کنید در دکوراسیون آن کاملا آزاد خواهید بود، اما اگر گوشه ای از سالن را برای غذا خوری انتخاب کرده اید باید دکوراسیونی هماهنگ با سایر نقاط خانه ایجاد کنيد.

میز و صندلی وسایل اصلی هستند که در اتاق غذا خوری مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از آن ها، کنسول، آینه، میز سرویس و غیره، لوازمی هستند که تکمیل کننده دکوراسیون داخلی این مکان به شمار می روند، اما اجباری برای استفاده از این لوازم در اتاق غذاخوری وجود ندارد. با سایر اکسسوری های تزئینی نیز می توانید اتاق غذا خوری شیک و زیبایی ایجاد کنید. برای مثال با استفاده از لوستری مجلل می توانید به سرویس میز و صندلی معمولی، ظاهری زیبا ببخشید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که نقطه اصلی و مرکزی در دکوراسیون اتاق غذا خوری همیشه میز غذاخوری است.

در واقع در چیدمان سایر لوازم موجود باید بر اساس میز غذاخوری حرکت کنید. برای مثال در آشپزخانه برای این که از فضای موجود به درستی استفاده کنید می توانید میز را به دیوار بچسبانید، اما این روش در مورد اتاق غذا خوری کاربرد ندارد. زیرا اولین کاربرد اتاق غذاخوری ایجاد فضایی راحت برای صرف غذا است و میز و صندلی ستاره های اصلی این مکان به شمار می روند. به همین دلیل انتخاب میز مناسب برای اتاق های غذاخوری از اهمیت بالایی برخوردار است

میز مرمری زیبا و مجلل

مرمر وسیله ای بسیار مقاوم بوده و با ظاهر منحصر به فردی که دارد همیشه توجه ها را به خود جلب می کند. در دکوراسیون داخلی از مرمر برای دیوار ها، زمین، رویه کابینت ها و میز ها بسیار استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های مرمر که آن را کاربردی تر می کند این است که با وجود مرمر در رنگ های سفید، سیاه، طوسی و بژ، حق انتخاب بیشتری در اختیار شما قرار داده و برای استفاده در هر سبک دکوراسیونی بسیار مناسب است. هماهنگی این نوع میز ها با صندلی و سایر اکسسوار های مشابه می تواند ظاهر زیبایی به اتاق غذاخوری ببخشد.

میز و صندلی نیمکتی

یکی از ترند های سال های اخیر استفاده از نیمکت همراه با صندلی ها در کنار میز غذاخوری است. این نیمکت ها درست مانند میز ها و صندلی ها دارای مدل های متنوعی هستند. برای مثال می توانید از نیمکتی چوبی در کنار میزی ساده استفاده کرده و یا نیمکتی دارای روکش را به کار ببرید. یکی از مهم ترین ویژگی های نیمکت ها این است که می توانید از فضای خالی که میان صندلی ها باقی می ماند نیز استفاده کنید. اما این مدل برای افرادی که دوست دارند هنگام نشستن تکیه گاه داشته باشند مناسب نخواهد بود.

میز های گرد مناسب برای استفاده بهینه از فضا

افرادی که می خواهند گوشه ای از سالن را به عنوان اتاق غذا خوری مورد استفاده قرار دهند میز مناسب برای اتاق های غذاخوری آنها می توانند میز های گرد باشد. یکی از امتیازات میز های گرد این است که به دلیل مدلی که دارند فضای کمتری اشغال کرده، اما می توان از صندلی های متعددی در اطراف آن استفاده کرد.

میز ناهار خوری های شیشه ای مدرن

میز های غذاخوری دارای مدل و فرم های متنوعی مانند مربع، دایره و مستطیل هستند. به غیر از فرم میز ها، آن چه که آن ها را منحصر به فرد می کند لوازم به کار برده شده در تولید آن ها است؛ مانند میز های شیشه ای. این میز ها به دلیل ظاهر شفاف خود تاثیر کمتری بر مخاطب ایجاد کرده و با هر مدل صندلی ای هماهنگ هستند. میز های شیشه ای بیشتر برای دکوراسیون های مدرن و معاصر مناسب هستند.

میز ناهار خوری های چوبی به سبک روستیک

یکی از مدل هایی که در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، میز های چوبی هستند. البته چوب هایی که زیاد پرداخت نشده و با سبک روستیکی که دارند طبیعت را به خاطر می آورند. این میز ها بیشتر به عنوان میز جلو مبلی مورد استفاده قرار می گیرند، اما از قابلیت استفاده برای میز غذاخوری نیز برخوردار هستند. 

میز ناهار خوری چوبی اپوکسی؛ مدلی خلاقانه

میز های چوبی نه تنها به شکل خام و ساده، بلکه در مدل های متنوعی پیش روی ما قرار دارند. اگر می خواهید از میز چوبی به سبک روستیک استفاده کرده، اما از زوایای ناصاف آن نگران هستید می توانید از میز چوبی اپوکسی استفاده کنید. در این مدل گویی چوب داخل یک قاب شفاف قرار داده شده است. این مدل برای افرادی که می خواهند طبیعت را در خانه خود داشته باشند بسیار مناسب است.

میز ناهار خوری مدرن

میز های چوبی ساده، چه در دکوراسیونی به سبک کانتری و چه در دکوراسیون مدرن ظاهری زیبا ایجاد کرده و در واقع برای هر سبکی مناسب است. زیرا رنگ و ظاهر طبیعی چوب در میز، در هر مکانی که به کار برده شود به آن جا گرما می بخشد. اما اگر می خواهید از میز چوبی با ظاهر مدرن تر استفاده کنید، میز هایی با ترکیب چوب و فلز برای شما مناسب خواهد بود.

میزی به رنگ سفید

یکی از رنگ هایی که در خانه های مدرن و مینیمال بسیار کاربرد دارد، رنگ سفید است. زمانی که رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی به کار برده شود و با جزئیات سیاه رنگ ترکیب شود، ظاهری مدرن و زیبا ایجاد می کند. به همین دلیل برای اتاق غذاخوری ای به سبک مدرن و یا اسکاندیناوی به راحتی می توانید از میز و صندلی هایی به رنگ سفید استفاده کنید. برای این که میز و صندلی سفید را کامل کنید می توانید سرویس غذاخوری به رنگ سیاه را به کار ببرید.

میزی به رنگ سیاه

میز سیاه رنگ نیز مانند میز سفید برای ایجاد اتاق غذاخوری شیک و زیبا بسیار مناسب است. اگر اتاق غذا خوری شما داخل سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن قرار دارد، میز سیاه می تواند میز مناسب برای اتاق های غذا خوری باشد، زیرا با هر سبک دکوراسیونی و با هر رنگ مبلمانی هماهنگی می شود. برای مثال میز سیاه رنگ با صندلی هایی به رنگ کرم فضای زیبایی ایجاد خواهد کرد.

میز ناهار خوری بیضی شکل و ساده

به غیر از میز های گرد، میز های بیضی شکل نیز فضای کمتری را نسبت به میز های چهارگوش اشغال می کنند. استفاده از میز بیضی شکل به رنگ چوب به فضا گرما و صمیمیت خواهد بخشید، اما با استفاده از میز بیضی ساده نیز می توان فضایی شیک و مدرن ایجاد کرد.

میز چوبی پتینه کاری شده

در دکوراسیون هایی با سبک های مدرن ، کانتری و روترو از مبلمان و لوازم چوبی پتینه کاری شده که ظاهری قدیمی دارند بسیار استفاده می شود. از این مدل چوب ها برای میز غذا خوری نیز می توان استفاده کرد. این میز ها را هم می توان با استفاده از صندلی هایی کلاسیک مورد استفاده قرار داد و هم با صندلی هایی مدرن ظاهری خلاقانه به آن ها بخشید. برای مثال استفاده از صندلی های شفاف فضایی بسیار مدرن و معاصر به این میز ها خواهد بخشید.

mohammadi بازدید : 364 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

در دکوراسیون داخلی فضاهایی که باعث میشوند شما مکث کنید و لبخند بزنید همان نقاط عطف طراحی هستند. دکوراسیون اتاق غذاخوری شاید بسیار فرمولی و تکراری به نظر برسد، یک میز ناهار خوری وجود دارد یک لوستر بالای آن، صندلی های غذاخوری و شاید یک بوفه. اما با چند ترفند ساده میتوان فضای غذاخوری را طراحی کرد و به آن هویت داد.

در این اتاق غذا خوری اگر چه دیوار ها و گچ بری آن به سبک سنتی است اما این درهای ریلی قرمز رنگ ظاهری قابل توجه و مدرن به آن میدهد. توجه داشته باشید که تزئین درهای قرمز به همان سبک دیوار هاست.

لایه ای از سبک طراحی را با استفاده از یک فرش چشم گیر اضافه کنید. این ترفند به ویژه در فضای غذاخوری که بخشی از یک فضای بازتر است میتواند کمک کننده باشد.

کتاب ها را به قسمت غذاخوری بیاورید. شاید تعداد کمی از مردم فضای مخصوص و مجلل برای کتابخانه داشته باشند. اگر شما عاشق کتاب هستید شاید برای پیدا کردن فضای کافی برای نگه داری از آن ها که به راحتی در دسترس باشند، دچار مشکل باشید. قفسه بندی دیواری این مشکل را برطرف خواهد کرد و در عین حال ظاهری یکپارچه و منسجم را به دست میدهد. وجود کتاب ها در قسمت غذاخوری شما میتوانند موضوعات جذابی برای بحث و گفتگو بین اعضای خانواده و دوستانتان هنگام صرف شام ارائه دهند. مثل یک باشگاه کتاب شبانه. این نمونه هم چگونگی نگه داری کتاب ها در قسمت غذا خوری در یک فضای باز را نشان میدهد که به ارتباط کلی فضاهای موجود کمک میکند.

چراغ هایی که اغلب بالای میز غذاخوری نصب میشود باید دارای کلید پریز تنظیم نور باشند تا شما بتوانید دقیقا محیط دلخواه خود را فراهم کنید. چراغ ها  باید بالاتر از سطح چشم زمانی که نشسته اید، آویزان شوند. همچنین شمعدان های رومیزی را هم در نظر بگیرید تا خیلی نزدیک به چراغ ها نباشند.در اینجا این چراغ های مراکشی زیبا که در ارتفاع های مختلف آویزان شده اند طراحی فوق العاده برای این اتاق غذا خوری هستند.

طرحی برای دیوار ها در نظر بگیرید. در خانه های قدیمی تاریخی اغلب تصویری از یک منظره ی طبیعی دیوار های قسمت غذاخوری را می پوشاند. به طور نمونه، نقاشی دیواری که تصویری از جنگل را به نمایش میگذارد. مناسب برای خانواده ای جوان و اهل تفریح.اتاق غذا خوری خود را به یک گالری هنری جذاب تبدیل کنید. این هم نمونه ای بیشتر خانواده محور از نمایش کارهای هنری در اتاق غذاخوری. یک راه بسیار خوب برای نمایش آثار دستی کودکانتان.

دیگر اسباب موجود در اتاق غذاخوری هم راه بسیار خوبی برای نمایش رنگ، بافت با طرحی خاص هستند. سعی کنید از ایده های جدید برای بوفه ها استفاده کنید. مثلا یک بوفه ی قدیمی و عتیقه یا دو نیمکت که روی هم قرار گرفته اند و یا هر چیز دیگری که امکان سرویس بوفه را فراهم میکند.

این بزرگترین اسباب موجود در یک اتاق غذا خوری است. در این نمونه ی سبک روستیک این میز چوب طبیعی با لبه های نا منظم واقعا می درخشد. این عکس یک نمونه ی افراطی از این ایده است. برای یک ترکیب زیرکانه تر شما میتوانید از صندلی های با دو سبک مختلف چوب، یا اضافه کردن دو یا سه نیمکت به جای صندلی استفاده کنید. تغییر نشیمن و پشتی صندلی ها راهی ساده و آسان است برای اینکه رنگ و طرح جدید را به فضای غذاخوری اضافه کنید.

چراغ طولی بلند، قاب مشکی دور پنجره ها و حتی تابلوی نقاشی همگی منظره ی دوست داشتنی رو به رو را کامل میکنند. توجه به منظره را در دیگر اتاق های خانه نیز در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که سقف یک فرصت طراحی عالی است. طراحان به سقف به عنوان دیوار پنجم نگاه میکنند. گچ بری زیبا، رنگی خاص و یا کاغذ دیواری از مواردی است که میتوانید برای سقف در نظر بگیرید. با استفاده از وسایل تزئینی رومیزی نقطه ی عطف ایجاد کنید. این یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای طراحی مقتدر در اتاق غذا خوری است. این وسیله حتی میتواند به سادگی یک شاخه گل که از حیاط خانه آن را چیده اید، باشد.

mohammadi بازدید : 139 چهارشنبه 02 تیر 1400 نظرات (0)

به دنیای مدرن ایتالیایی خوش آمدید. حدود 20 سال است که صنعت مبلمان ایتالیا به سمت مدرن شدن تغییر جهت داده است. مجموعه ای از بهترین و بی رقیب ترین مبلمان مدرن توسط ایتالیایی ها در این سالها طراحی، تولید و روانه بازار مبلمان در جهان شده است. طرحهایی از طراحان نامی این کشور مانند گیو پونتی، پائولو بوفا، اسوالدو بورسانی، مارکو زانوسو و بسیاری دیگر از بنام ترین افرادی هستند که نقش بسزایی در احیا اصالت و ارزش های سبک مبلمان مدرن ایفا کردند. با توجه به علاقه شدید ایرانیها البته باید گفت این علاقه مختص فقط ایرانیها نیست، به مبلمان مدرن ایتالیایی، مبل و دکور در ادامه این مطلب به ارائه و معرفی 17 مدل از بهترین و پرفروش ترین مدلهای مبل مدرن ایتالیا خواهد پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

خانه های پر زرق و برق با دکورهای دیدنی که برخی از آنها کاملاً رویایی و افسانه ای هستند. مبلمان ایتالیایی عامل تمام این تصورات توسط دوستداران طراحی داخلی است. کسانی که مدلهای مدرن و لوکس مبل ایتالیایی را برای دکوراسیون خود انتخاب می کنند بوضوح لوکس بودن را با پوست و استخوان خود لمس خواهند کرد.

مبل راحتی مدرن دیگر به روال سابق تولید نمی شوند و شاید این یکی از دلایل مدرن شدن آنها باشد. تحقیقات، طراحی، متریال و هنر دست، 4 عاملی است که دست به دست هم می دهند تا یک مبل باشکوه و منحصربفرد خلق شود. همانطور که در دنیای مُد ایتالیایی شاهد تنوع بسیاری هستیم در دنیای مبلمان هم همینطور است، انواع و اقسام مدلها با رنگبندیهای خیره کننده.

مبل های تک، سِت های مبلمان با کاناپه ای 2، 3 و 4 نفره، مبلمان تختخوابشو و مبل اِل از انواع مبلمان مدرن ایتالیایی هستند که البته در بعضی موارد و بعضی مدلها، مبل کلاسیک نیز به شرط رعایت نوع طراحی مدرن آن، در این دسته بندی قرار می گیرد.

مبل های تختخوابشو که عمدتا در شمال ایتالیا طراحی و ساخته می شوند، دارای مکانیزم های بسیار پیشرفته و همگی دارای گواهی ثبت اختراع در بالاترین کیفیت ساخت هستند. تک تک جزئیات در یک مبل تختخوابشو مهم است. باید دقت شود هنگام انتخاب مکانیزم مبل تختخوابشو و قطعات و یراق آلات مکانیکی آن از کیفیت فوم، اسفنج، پارچه و ... نیز غافل نشویم. در مورد مبل ایتالیایی نباید نگران این موارد باشید. تمام آنها به بهترین نحو ممکن و با کیفیت بسیار مطلوب ساخته می شوند. کاناپه های تختخوابشو ایتالیایی دارای طراحی مدرن می باشند و در چیدمان های استاندارد، قابلیت باز و بسته شدن بسیار راحت را بصورت عملکرد لمسی دارند. تمام تشک ها قابلیت جدا شدن دارند که برای شستشو و سبک کردن وزن مبلمان بمنظور جابجایی راحتتر بسیار آیتم مهمی است.

آیا تابحال آرزو کرده ایدکه در یک ویلای زیبا در سواحل مدیترانه یا یک آپارتمان پُرزرق و برق در میلان زندگی کنید؟ تمام اینها بدون مبلمان مدرن ایتالیایی یک آرزوی محال است. هویت و شخصیتی که مبل ایتالیا به ویلا و آپارتمان های امروزی می دهد باعث شده است که مشتریان آن در سرتاسر جهان برای خرید محصولات ایتالیایی صف بکشند.

5 عنصر مهم در طراحی دکوراسیون مدرن ایتالیایی

1 - فضای باز با نور زیاد : اتاق نشیمن و پذیرایی با حداقل مبلمان و پنجره های کافی با نور طبیعی در کنار استفاده از نورهای مصنوعی بمقدار زیاد از ویژگی های اصلی طراحی ایتالیایی است.

2 - رنگ های طبیعی، رنگ های خنثی : استفاده از رنگهای با تُنالیته خنثی مانند سفید، قهوه ای، خاکستری و مشکی از عناصر اصلی طراحی ایتالیایی است. رنگهای گرم و جیغ در کوسن ها، تشک ها، شال مبل و لوازم دکوری مانند ابازورها و میزهای وسط یا کناری مبلمان استفاده می شوند.

3 - استفاده از گیاهان طبیعی : طراحی ایتالیایی غالبا به استفاده از پنجره های بزرگی که مشرف به باغ یافضای سبز است معروف است. در صورت نبود ان در آپارتمانهای شهری از گیاهان آپارتمانی بصورت طبیعی در فضای چیدمان مدرن ایتالیایی استفاده می شود.

4 - مبلمان مدرن با طراحی مینیمال و خطوط صاف و منظم که بحث اصلی ما در این مطلب است. در مبلمان ایتالیایی خبری از نمای شلوغ و پیچیده ای که در طرح های فرانسوس و انگلیسی بوفور یافت می شود، نیست. مبلهایی با فریم چوب یا فلز و پارچه های ساده ابریشمی.

 5 - نظم در طراحی ایتالیایی : در هر نقطهای از طرایح ایتالیایی می توان این نظم را مشاهده کرد. از مبلمان گرفته تا جزئیات طراحی داخلی. این نظم بطور دیوانه کننده ای در تمام نقاط بوضوح دیده می شود. گویی که اولین گزینه برای هر اقدامی نظم است و بعد موارد دیگر. در هر صورت برای لذت بردن لازم نیست یک ویلای گرانقیمت در ساحل مدیترانه یا یک آپارتمان لوکس در قلب شهر میلان داشته باشید. می توانید به سادگی یک طرح ایتالیایی با استفاده از مقدار زیادی نور و پالت های رنگ خنثی و بکارگیری مبلمان مدرن ایتالیایی در فضای خود از زندگی نهایت لذت را ببرید.

شما با خرید مبلمان ایتالیایی چیزی بیش از یک مبلمان برای نشستن خریداری می کنید. شما بخشی از تاریخ هنر را خریداری خواهید کرد. شاید مبلمان مدرن ایتالیایی شبیه مبلمان قرن 13 میلادی نباشد اما هنوز هم حاوی برخی از سنت های غنی آن زمان می باشد. مبل ایتالیایی یک اثر هنری واقعی تلقی می شود. همین مفهوم برای مبل های مدرن امروزی ایتالیا نیز کاملا صدق می کند.

شما با خرید مبل مدرن ایتالیایی فراتر از یک مبلمان یعنی آسایش را خریداری می کنید. شما خواهید فهمید که بیش از آنچه پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد. یک مبلمان راحت و بی عیب و نقص و ساخته شده با سبک زندگی شما.

خطوط ساده و به اصطلاح تمیز و نه پیچیده از خصوصیات اصلی مبل مدرن ایتالیاست. برخلاف لوازم زینتی و دکوری که متعلق به دوره های باروک و رُنسانس هستند. مدل مبلمان مدرن ایتالیا تمایل به سادگی دارند. بطور خاص، خطوط افقی معمولا در این نوع طراحی استفاده می شود. این یک اصل در زیبایی شناسی است که هم مینیمالیست ها و هم کلکسیونرها از آن لذت می برند.

ظرافت محض چیزی است که علاوه بر سادگی هنگام خرید مبلمان ایتالیایی پیدا خواهید کرد. این امر ممکن است برای خریداران جوانی که سعی دارند اولین طراحی دکوراسیون منزل خود را تجربه کنند، جذاب تر باشد. مبلمان ایتالیایی به طرز باور نکردنی متنوع است و از جذابیت فوق العاده ای برخوردارست که وقتی اولین بار در دکوراسیون خانه از ان استفاده می منید بطور قطع مبهوت زیبایی آن خواهید شد.

شک نکنید که به مبلمان ایتالیایی منزل خود افتخار خواهید کرد. کیفیت بالای متریال استفاده شده در کنار دقت و ظرافت در ساخت مبلمان و البته زیبایی خیره کننده در طراحی این سبک، از مشخصه های اصلی مبل مدرن ایتالیاست. اگر به مبلمان ایتالیا علاقه مند شدید نگران قیمت آن نباشید. وقتی که صحبت از خرید مبل ایتالیایی می شود یعنی مبلمانی که قرار است یک عمر در خانۀ شما بدرخشد و این یعنی اینکه ارزش هزینه کردن را دارد.

یکی از مزیت های خوب استفاده از مبل مدرن تنوع چیدمان و رنگ آن در دکوراسیون، نسب به بقیه سبک ها و مدل ها است؛ برای مثال، به راحتی می توانید بین سِت مبل مدرن با یک مبل تک همخوانی ایجاد کنید و یا حتی با کوسن های رنگی تغییراتی به دکوراسیون منزل تان دهید؛ البته در بعضی از مبل های مدرن نیز با تغییر چیدمان می توانید حالت اِل به وجود آورید. بنابراین یکی از مزیت های مبل مدرن تنوع آن است.

برای چیدمان مبل مدرن دست شما باز است، چرا که از چیدمان گرد و مستطیل تا بدون نظم می توانید بچینید؛ اما برای انتخاب یک چیدمان صحیح باید به فضای منزل تان نگاهی کنید و نقطه کانونی اتاق و ضلع های اطرافش را در نظر داشته باشید؛ برای مثال اگر فضا ال شکل یا مستطیل است اما با متراژ کم به سراغ چیدمان گرد نروید. اما اگر یک پذیرایی بزرگ با نورگیری زیاد دارید، می توانید فضا را بخش بندی کنید و دو چیدمان گرد و مستطیل را هم زمان داشته باشید.

در واقع مبل مدرن با ویژگی سبک مدرن که سادگی در حجم و رنگ است، تولید می شود. بنابراین برای تکمیل کردن دکور مدرن منزل تان باید لوازمی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را داشته باشد. اما چه لوازمی را بخریم؟ در اصل باید محیط و رنگ غالب را در نظر بگیرید و لوازم ضروری را بخرید. برای مثال ممکن است دیوار منزل تان خالی باشد آن وقت تابلو های مدرن را بکار بگیرید و یا اینکه با تغییر رنگ دیوار به فکر تغییر آن باشید. از سمتی هم برای گوشه کنار دکورتان از گلدان ها و یا مجسمه های ساده می توانید استفاده کنید.

مبلمان ایتالیایی در تهران : بله در تهران هم مبل مدرن ایتالیای خواهید یافت. البته چند سالی است که واردات مبلمان کاملا متوقف شده و مدلهای وارداتی دیگر جایی در بازار مبل ندارند. قیمت های بالای ارز، هزینه های گمرک و حمل و نقل مبلمان نیز سرسام آور شده است. اما طراحی مبلمان به سبک ایتالیایی و استفاده از متریال درجه یک در بعضی از برندهای تولیدی چیزی کمتر از مبلمان شرکت های معروف ایتالیایی ندارند. برندهای تولیدی مبلمان مدرن مانند فارست مبل و مبل آرشیتال دو نمونه از آنها هستند.

امیدواریم این مطلب همراه با مدلهای مدرن مبل ایتالیایی که نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان علاقه مندان بسیاری دارد مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد. همانطور که گفته شده بعلت قطع واردات دیگر خبری از این مدلهای بسیار زیبا در بازار مبل نیست ولی در معدود برندهای ایرانی می توان به نسبت مشابه آنها را پیدا کرد.

mohammadi بازدید : 70 سه شنبه 01 تیر 1400 نظرات (0)

برای اینکه بدانیم دکوراسیون مدرن چیست ابتدا باید به سراغ کلمه مدرن برویم تا مفهوم مدرن و مدرنیته برایمان روشن شود و بعد از آن است که می‌توانیم در مورد دکوراسیون مدرن اظهار نظر کرده و معیاری برای سنجش آن بیابیم.

با توجه به معنی این کلمه می‌توان دریافت هر چیزی که به تازگی مد شده باشد را می‌توان با برچسب مدرن به کار گرفت؛ بی آن که کسی بتواند بر آن خرده بگیرد. اما این تازه مد شدن را چگونه اندازه می‌گیریم؟ مثلاً یک مدل مو در سال 1940 مد سال بوده و در تاریخ به فراموشی سپرده شده است، اما امروز دوباره این مدل مو مد شده و مورد استفاده قرار گرفته؛ بنابراین آیا می‌توانیم این مدل را نیز مدرن بنامیم؟ برای این که چنین معضلاتی گریبان دنیای مدرن را نگیرد، زمان را به دو بخش تقسیم بندی کرده‌اند. این دسته بندی که دارای تاریخ تولد می‌باشد را هنرمندان و صاحبان سبک، متولد اوایل قرن بیستم میلادی می‌دانند و از این رو سبک مدرن را یک سبک جدید و نوپا مورد پذیرش قرار داده‌اند. قسمت دیگر این دسته بندی که به پیش از تاریخ مذکور باز می‌گردد، مربوط به سبک پست مدرن است و این دسته نیز طرفداران و مشتاقان مخصوص به خود را دارد. با این دیدگاه سبک بیان شد ما دارای دو هویت مدرن و پست مدرن در هنر و زندگی هستیم که بخش اول مانند کودک نوپایی در حال رشد و نمو است و بخش دوم در تاریخ ماندگار شده، ولی هم چنان مورد استفاده بوده و به پیش روی خود ادامه می‌دهد.

مدرن، یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است که در میانه قرن بیستم رواج یافت. این سبک دارای زیبایی بدون پیچیدگی بوده و باعث تعریف طراحی از دریچه جدیدی شده است. سبک مدرن بر فرم‌های مرتب، الگوهای معاصر و یک جریان یکدست بین فضاهای داخلی و خارجی استوار است که باعث ایجاد آرامش و راحتی و شیک بودن می‌شود

نوع پنجره ها در سبک مدرن

یکی از ویژگی‌های مهم در سبک دکوراسیون مدرن، پنجره‌های بزرگ هستند. در این سبک اصطلاحا گفته می‌شود که خانه‌های مدرن، فضاهای داخلی را بیرون برده و برعکس آن فضاهای خارجی را به داخل منزل می‌آورند. این عبارت عجیب به دلیل اسفاده از در و پنجره‌های بزرگ در خانه‌های به سبک مدرن است که باعث می‌شود به راحتی از داخل خانه بیرون را مشاهده کرده و نور کافی نیز به داخل منزل برسد. شما می‌توانید بدون اینکه خرابی زیادی داشته باشید، بیرون را با زیبایی تمام به درون منزل خود بیاورید. پنجره‌ها را بدون پرده بگذارید یا نورگیر سقفی قرار دهید. می‌توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کرده و یا وسایل دیگری را به شکل طبیعی در اتاق خود قرار دهید که با نور طبیعی کاملا منطبق شوند. رنگ‌های خنثی و گاهی تیره نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون مدرن هستند. رنگ‌های تیره باعث ایجاد سبکی ویژه و خاص شده و از فاکتورهای مهم ایجاد دکوراسیون مدرن هستد. وسایل دکوراسیون اتاق در سبک مدرن نیز معمولا به میز، کاناپه و وسایل معدود دیگری محدود می‌شوند

شاید در نگاه اول پنجره‌ها تأثیر زیادی بر فضای مدرن نداشته باشند، اما هر چه اندازه و سایز پنجره‌ها رشد می‌کند، معیارهای اتاق مورد نظر بیشتر به سمت مدرنیته بودن متمایل می‌شود. مثلاً یکی از شاخصه‌های ویلاها و اتاق‌های سفارشی ساز گران قیمت مدرن در میان طراحان برتر دنیا، استفاده و جانمایی پنجره‌های غول پیکر و بزرگ در نمای اصلی خانه است. به صورتی که در مواقعی، طراحان به جای دیوار یک پنجره عظیم الجثه را با آن جایگزین کرده و تماماً شیشه را به خانه اضافه می‌کنند. چیزی که شاید نظیر آن را در فیلم‌های هالیودی دیده باشید.

در این سبک‌ها پرده‌ها وارد گود شده و نقش خود را برای تکمیل پنجره‌ها شروع به بازی می‌کنند. پرده‌های چنین پنجره‌هایی نیز از سیستم‌های مدرن کمک می‌گیرند و کمتر کسی است که پرده‌های عادی و نرمال در دکوراسیون به سبک مدرن استفاده کند. پرده‌هایی که شب هنگام تغییر رنگ داده و یا با جریان الکتریکی فضای داخلی را محو می‌کنند. این پرده‌ها که به صورت برقی باز و بسته می‌شوند در جایگاه یک ابزار مدرن در خانه حضور پیدا می‌کنند و رتبه مدرن بودن خانه را در کنار سایر لوازم بالا می‌برند

کف نشیمن و اتاق پذیرایی در سبک مدرن

این قسمت نیز در پدید آمدن یک فضای مدرن نقش مهمی را بازی می‌کند. به طوری که شاید اگر در فضایی قرار بگیرید که همه اصول مدرن بودن از بالا تا کف رعایت شده، اما کفپوش و ابزارهای آن درست به کار گرفته نشده باشند، حس نقص و عدم تکامل در محیط شما را مجاب نخواهد کرد که از این فضا با نام یک نشیمن مدرن نام ببرید. به همنین دلیل است که میزان اهمیت کف در فضاسازی مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اکنون چه کنیم تا نشیمن ما با یک نشیمن مدرن همسان بوده و بتوان از آن با نام یک اتاق نشیمن مدرن یاد کرد؟

در این مرحله ابتدا اگر قصد دارید کف را لخت و بدون استفاده از پوشش دهنده‌ها مانند فرش‌ها یا زیر پایی‌ها آماده کنید، مهم‌ترین نکته استفاده از کف پوش‌های صنعتی و جدیدی است که در بازار یافت می‌شود. هم چنین مصالح لوکس و گران‌قیمت نیز اولویت بعدی این بخش است. در مرحله آخر است که کفپوش‌های معمولی و ساده رایج پیشنهاد می‌گردد. توجه کنید که ساختار خانه برای پیاده سازی کف پوش‌های صنعتی مهیا باشد؛ چرا که در خانه‌های قدیمی پیاده سازی این امر معضلات و هزینه‌های بسیاری در پی خواهد داشت 

مبلمان در سبک مدرن

سبک مدرن به دلیل وجود مبلمان و وسایل نوآورانه، بسیار خاص و ویژه است. در این سبک هنرمندان و طراحان مشهور بسیاری برای طراحی وسایل خانگی و مبلمان کوشیده‌ و مبلمان و وسایل فوق العاده زیبایی طراحی کرده‌اند که به نوعی باعث تعریف سبک مدرن می‌شوند

مدل‌های مبلمان سبک مدرن معمولا گران قیمت هستند، اما کپی‌هایی ار این نوع مبلمان نیز وجود دارند که به همان شکل بوده، همان کارایی را برای خانه شما دارند و قیمت این مبل ها نیز نسبتا پایین‌تر است و می‌توانید آن‌ها را برای منزل خود تهیه کنید. توجه کنید که در سبک مدرن نباید فضای خانه شلوغ باشد و به همین دلیل نیز تعداد مبلمان استفاده شده در آن بسیار کم است. این امر باعث می‌شود که انتخاب‌های محدودی در وسایل خانه داشته باشید. به همین دلیل نیز برای تزئین خانه به صورت مدرن می‌توانید یک تکه زیبا از سبک مدرن، مانند کاناپه‌ای ساده و مدرن با رنگی خنثی، را در منزل بگذارید و آن را با تکه‌های دیگری که به سبک مدرن ارتباطی ندارند، تکمیل کنید

مبلمان اسفاده شده در سبک مدرن همانند سایر سبک‌های جدید نظیر سبک دکور مینیمال تنها در فرم‌های مورد نظر و بدون هیچ گونه خطوط خمیده و یا پیچیدگی ساخته شده اند و جزییات اضافه ای همراه آن ها نیست. توجه کنید فضاهای داخلی در دکوراسیون سبک مدرن ارگانیک و طبیعی هستند و زیاد سخت گیرانه نیستند. این خصوصیت در تزیینات و وسایل این دکوراسیون به خوبی قابل مشاهده است

هندسه‌های برجسته و فوق العاده زیبا با منحنی‌های زیبا و نقش‌هایی که آشنا نیستند به دکوراسیون مدرن یک جذابیت و دلنشینی خاصی بخشیده‌اند. چیزی که به سنگینی الگوها اضافه می‌کند پارچه‌های سنگین و بافت داری مانند کرباس و کشباف است. این پارچه‌ها که مخصوص دکوراسیون مدرن هستند امروزه هم طرفدار دارند و تولید و ساخته می‌شوند. در بین پارچه‌های متنوعی که اکنون استفاده می‌شود می‌توان الگوهایی از این دست را هم دید

نورپردازی که در سبک مدرن استفاده می‌شود به دکوراسیون مدرن حالتی نمایشی می‌بخشد. لوازم روشنایی که در این سبک استفاده می‌شوند از جذابیت هنری و ویژه‌ای برخوردار هستند، چرا که کانون توجه در دکوراسیون مدرن لوازم روشنایی می باشد. در ادامه به بررسی قسمت‌های مختلف خانه در دکوراسیون سبک مدرن می‌پردازیم

آشپزخانه به سبک مدرن

آشپرخانه‌ها در سبک و دکوراسیون مدرن در به نمایش گذاشتن آینده تمایل دارند. این آشپرخانه‌ها با وسایل نمایشی و براق نو و جدید و رنگ‌های درخشنده و با لبه‌های برش خورده به نمایش گذاشته می‌شوند. قوانین سادگی در این سبک شامل این است که کابینت ها دارای درهای ورقه‌ای هستند، اپن آشپزخانه دارای لبه ساده است و از مواد و ابزارهای شلوغ در آن استفاده نشده است

آشپزخانه در دکوراسیون مدرن به این گونه است که باید کابینت‌های دردار را با کابینت‌هایی که مدل ساده دارند جایگزین کنید و کفپوش را چوب پنبه کنید و یا برای دیوارهای بین کابینت‌ها سرامیک‌های رنگی برگزینید.

اتاق خواب در دکوراسیون مدرن

سبک‌های طراحی اتاق خواب مدرن بسیار گسترده هستند و به همین خاطر می‌توان گفت که انتخاب‌های شما در این مسیر بی‌شمار هستند. از رنگ کلی و تم اتاق گرفته تا سرویس خواب و سایر وسایل موجود در اتاق، صدها گزینه وجود دارند که می‌توانید با توجه به سلیقه خود، و البته سبک خانه‌های شیک ایرانی دوست داشتنی، از بین آن‌ها انتخاب کرده اتاق خواب خود را به شکلی مدرن و شیک طراحی و تزیین کنید

در اتاق از یک تخت کوتاه استفاده کنید و دو پاتختی بگذارید و دو چراغ بر روی آن قرار دهید. برای تزیین اتاق نیز می‌توانید مجسمه بگذارید و یا روی دیوار نقاشی کنید. لوستر نصب کنید و کاغذ دیواری بکشید و قالیچه هم در اتاق بگذارید. همچنین می‌توانید یک میز آرایشی بگذارید با یک صندلی مدرن که باعث می‌شود اتاق زیبایی بیشتری داشته باشد. در مورد دکوراسیون اتاق خواب مدرن به طور کامل در مطالب قبلی صحبت کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن به ایده‌های بیشتری برای طراحی دکور این اتاق خانه برسید

اتاق پذیرایی مدرن

مکانی که بیانگر سلیقه و حس هنری صاحب خانه است اتاق پذیرایی می‌باشد. برای مبلمان اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن می‌توان از مبل و کاناپه و یک میز در جلوی آن‌ها، میز ناهارخوری، دیوارهای رنگی، تلویزیون و وسایل دکوری دیگر استفاده کرد. برای مدرن نشان دادن اتاق پذیرایی می‌توان از چند شمع با رنگ‌های روشن استفاده کرد. توجه کنید بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن، مبل راحتی خریداری کنید؛ چرا که مبلمان کلاسیک و یا استیل برای این سبک مناسب نیستند

ناهار خوری مدرن

اگر می‌خواهید حس خوبی در خانه مدرن خود داشته و از خوردن ناهار در کنار دوستان و خانواده خود نهایت لذت را ببرید، استفاده از میز ناهارخوری بزرگ شیشه‌ای با صندلی‌های زیبا در اتاق ناهارخوری دکوراسیون مدرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای تزیین نیز می‌توانید در بالای میز ناهارخوری از چراغ‌های دکوری استفاده کنید و در اتاق از پرده‌های تزیینی هم استفاده کنید

سرویس بهداشتی مدرن

رنگ‌های آبی روشن٬ بنفش، سبز و نارنجی به انسان آرامش روحی و جسمی می‌دهند. نورپردازی در این مکان باید ملایم باشد و از آینه‌های دیواری استفاده شود. مدرن بودن سرویس بهداشتی فقط استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید نمی‌باشد و امروزه از طیف رنگی گوناگونی برای این مکان استفاده می‌شود

mohammadi بازدید : 43 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

محیطی که در آن زندگی می کنیم، در واقع نمادی از دیدگاه ما به زندگی و فلسفه زندگی ما است. وگان بودن نیز یکی از فلسفه های زندگی است که در سال های اخیر افراد بسیاری به آن روی آورده اند. وگانیسم فراتر از حذف گوشت و پیروی کردن از یک رژیم غذایی گیاهی است. وگانیسم یک سبک زندگی خاص بوده و بر یک فلسفه اساسی نهادینه شده است: این که انسان باید بدون آزار هیچ نوع حیوانی به حیات خود ادامه دهد. به این ترتیب فردی که ادعا می کند وگان است علاوه بر امتناع از مصرف گوشت و فرآورده های حیوانی، دور پشم، چرم، پر، ابریشم و پارچه های این چنینی را نیز خط کشیده و حتی از لوازم آرایشی و بهداشتی که روی حیوانات تست شده باشد، استفاده نمی کند.

بر همین اصل نیز طرح ریزی فضایی که مولفه های سبک وگان را در فضای داخلی به ارمغان آورد، به عنوان یک ضرورت جدی پیروان این سبک از محل زندگی تا محل کار طلقی می شود. مواردی که در طراحی سبک وگان به آنها توجه خواهیم داشت از جزئیات کوچک کاربردی با تزئینی و عناصر داخلی یک فضای معماری می باشد. در این سبک نقش خط و طرح معمارانه می تواند بر چارچوب کلی دیگر سبک های پایه گذاری شود ولیکن در روند آرایش فضای داخلی از جزء به کل بایستی فلسفه ی حیات و عدم بکارگیری عناصر حیوانی حتی در درجات چند دهمی لحاظ شود که نه به عنوان یک اصول فکری بلکه برای همسازی محیط داخلی با طبیعت بیرون باشد.

به کار بردن پارچه هایی که از مواد ماندگار تهیه شده و سال های طولانی قابل استفاده باشند یکی از ویژگی های سبک وگان است. پارچه های پایداری که از الیاف گیاهی تهیه شده باشند، انتخاب مناسبی برای این منظور به شمار می روند. استفاده از این پارچه ها برای روکش مبلمان، کوسن های پارچه ای، پرده های پوشش دهنده پنجره ها.

شمع سویا از سایر شمع ها سالم تر است، زیرا دوده سیاه کمتری تولید می کند، به خصوص هنگامی که با روغن های سبک ترکیب شود و به همین دلیل برای محیط زیست بسیار سالم تر خواهد بود. حتی این شمع ها دارای رایحه های متنوعی نیز هستند. استفاده از این شمع ها برای نورپردازی فضای داخلی در فانوس های جنس بامبو ژاپنی نیز می تواند کاربردی باشد. پارچه های نخی و پلی استر از دیگر عناصری هستند که می توانند در سبک وگان به کار برده شوند. یکی از مواد گیاهی پایدار، قارچ ها هستند که امروزه به خصوص در خانه های مدرن، به طراحی داخلی نیز راه یافته اند. در سطوح مختلفی از جمله کفپوش ها می توان از این مواد گیاهی استفاده کرد.

پارچه های نرم، سبک، بادوام و سازگار با محیط زیست که از الیاف برگ آناناس مانند پیناتکس تهیه می شوند، گزینه های مناسبی برای جایگزینی چرم های طبیعی به شمار می روند که برای محیط زیست مناسب هستند و برای روکش مبلمان و صندلی ها عموما از آنها استفاده می نماییم. برای پوشش کف می توان به جای فرش های پشمی و یا فرش هایی که از الیاف حیوانی و مصنوعی تشکیل شده اند، از فرش های حصیری و جوت که الیاف گیاهی دارند استفاده کنید.

بامبو، یک ماده و گان بسیار مناسب است که فرم طبیعی خود را حفظ کرده، می تواند در یک فضای گسترده ای از دکوری های منزل تا مبلمان مورد استفاده قرار گرفته، نرم اما بسیار بادوام بوده، بسیار راحت بر روی آن کار شده و سازگار با محیط زیست است. استفاده از کفپوش های جنس بامبو، دیوار پوش های بامبو، کاغذ دیواری های جنس بامبو، مبلمان و صندلی های داخلی از جنس بامبو، کابینت های ساخته شده از بامبو و کوچکترین وسایل تولید شده از بامبو می تواند به عنوان اولین متریال مصرفی در چارچوب شکل گیری فضای داخلی مورد استفاده در این سبک باشد.

در طراحی داخلی به جای پشم، نخ اکریلیک یا پنبه ای متناسب با سبک وگان را انتخاب کنید و برای پر کردن داخل تشکچه ها و یا بالش ها، به جای پر، پلی استر را به کار ببرید. از آن جایی که در تکنیک های تولید محصولات اغلب از مواد شیمیایی استفاده می شود که به اکوسیستم آسیب می رسانند، گیاه خواران مطلق ترجیح می دهند ۱۰۰./از پنبه ارگانیک استفاده کنند.

توجه به طرح ریزی گشایش های فضایی پنجره ها در ابعاد بزرگ برای وارد کردن نور روز حداکثری به فضای داخلی و تمرکز بر نورپردازی متمرکز در فضای داخلی در فضاهای مورد نیاز به کمک آباژورهای دست ساز از جنس بامبو یا متریال های سازگار با محیط زیست به همین خاطر استفاده از رنگ مایه های روشن برای جداره های داخلی که باعث کاهش استفاده از سیستم روشنایی مصنوعی گردد از مهمترین مسائل می باشد به طور خلاصه، ویژگی های سبک وگان" را، می توان در شالودهی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • امتناع از فرآورده های حیوانی، دور پشم، چرم، پر، ابریشم و پارچه های این چنینی
  • نقش خط و طرح معمارانه می تواند بر چارچوب کلی دیگر سبک های پایه گذاری شود.
  • پارچه های پایداری از الیاف برای روکش مبلمان، کوسن های پارچه ای، پرده ها.
  • استفاده از کفپوش های جنس بامبو، دیوار پوش های بامبو، کاغذ دیواری های جنس بامبو، مبلمان و صندلی های داخلی از جنس بامبو، کابینت های ساخته شده از بامبو و کوچکترین وسایل تولید شده از بامبو.
  • گشایش های فضایی پنجره ها در ابعاد بزرگ برای وارد کردن نور روز حداکثری به فضای داخلی و تمرکز بر نورپردازی متمرکز در فضای داخلی.
  • استفاده از رنگ مایه های روشن برای جداره های داخلی که باعث کاهش استفاده از سیستم روشنایی مصنوعی
  • برای پوشش کف می توان به جای فرش های پشمی و یا فرش هایی که از الیاف حیوانی و مصنوعی تشکیل شده اند، از فرش های حصیری و جوت که الیاف گیاهی دارند.
mohammadi بازدید : 44 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

سبک دوره می فدرال تا اواخر دوره ی ۱۷۸۰ میلادی، به سبکی آشنا مبدل شد. این معماری به دلیل اشکال بلند و باریک، مشخصه های دارای انحنا یا بیضی شکل و پیچیدگی در ریزه کاری، سبکی برازنده شد: بیرون نشستگی ها یا خطی منحنی دار، پشت بام های برآمده ی مخفی در پشت طارمی ها، پنجره های دراز و کشیده با قاب های پنجره ی بزرگ و میله های لعاب کاری شده باریک و تیزه های تزئین داده شده و ورودی های دارای ستون های لایه لایه و باریک مطابق با سلیقه باستانی. اتاق ها بیشتر باز و دارای جریان هوا بودند و گاه گاهی اشکال لوزی شکلی بر روی دیوارها، سقف های دارای شکل و دیوارهای آهکی مسطح و مزین شده با حاشیه های شومینه، حاشیه های در، ازاره و قرنیز ها در آن به کار می رفت. اتاق های بزرگ غالبا توسط سقف های گچ کاری شده می تزئینی و کاغذ دیواری ها با لبه های هلالی شکل مزین می شدند.

بر مبنای معماری فدرال، تلاش اولیه ای به منظور تطبيق اشکال یونانی با ملزومات ساخت و ساز بود. منازل جنبش احیا یونانی این دیدگاه را باز می تابانید که معبد یونانی حقیقی یا تخیلی، کامل ترین مصنوع بوده است. آنها ساختمان هایی بلوکی شکل با پشت بام های به شکل معبد یا اندکی برآمده بودند و وجه مشخه شان معمولا قرنیزهای تکی یا دوبل با ستون هایی با چیدمان های متفاوت بود که ستون های دوریک و على الخصوص یونیک با حروف اول نام در اندازه های بسیار بزرگ را در بر می گرفت. ظریف کاری، علی الخصوص بر روی نمونه های ماسونری، می توانست کاملا ساده و بی پیرایه باشد: آرایه های قرينه و قدری حواشی درب و پنجره به سبک یونانی به وسیله ی مشبک های اصلی، با طرح های قالبی تخم مرغی و زوبین. پنجره ها و پنجره های خورشیدی دیگر گرد نبودند، بلکه مربع یا مستطیل شکل بودند. اشکال خانه های قشری کوچک به طور ویژه به لبه های ستونی در و بالا ستون هایی برای دکوراسیون وابستگی داشتند. آجرکاری یک پارچه با اتصالات تمیز و باریک و سنگ، برای نعل درگاه و پله ها به این سادگی جذاب می افزودند. در داخل نیز همان مصالح تزئینی به کار می رفت و نیز دیگر مورد استفاده قرار نمی گرفت اما کاغذهای تزئینی، فرش و مبلمان در تعارض با سادگی تزئین کاری ساختمانی در حواشی در، دکوراسیون سقف و حواشی شومینه مورد استفاده قرار می گرفت.

ویژگی های متعددی پنجره های سبک فدرال را از آن هایی که قبل از دوره استعماری بودند، تمیز می دهند. میله های شیشه ای نازکتر هستند و با برش های عمودی بیضی شکل؛ قطعات شیشه ای نازکتر هستند و با برش های عمودی بیضی شکل؛ قطعات شیشه ای بزرگتر هستند و سرهای پنجره ها (اغلب با سنگ سر اطاق مرکزی) که از مرمر، سنگ و یا چوب ساخته شده اند تخت هستند. اسپرها ممکن است شامل دکوراسیون ظریف باشند. پیکره بندی نه در قطعات، در بسیاری از مناطق غالب شد، تا اوایل قرن ۱۹ ام که به طور تدریجی توسط ارسی های دوتایی و یا گاهی اوقات سه تایی شش در شش جایگزین شدند. ریزه کاری های معماری به حداقل رسیده است؛ اگرچه تعدادی از پنجره ها در قوس های تورفته برای علاقه مضاعف قرار گرفته اند.

در خانه های بزرگ طبقات اصلی اغلب پنجره هایی به ارتفاع دیوار دارند، که با بالکن ها باز می شوند، ریزه کاری محیط اطراف کارشده، آن را با درها و شومینه تطابق می دهد. پنجره های پالادیویی اواخر قرن ۱۸ ام، ستون هایی که به طور ظریفی قالب گیری شده اند و نقش نگارهای گوتیکی دارند. پنجره های بیضوی و نیم دایره در طبقات بالاتر استفاده می شدند. پنجره های شیروانی عموما دارای آرایش سه گوش یا سنتوری هستند. ویژگی ای از سبک باستانی جفرسونی، استفاده از پنجره های بالای در دوار یا نیم دایره است. چنانکه سبک به سبک احیای یونانی کامل پیش می رود، فرم پنجره ها ساده تر می شود، برای مثال پنجره های پالادیویی به فرم های سه جزئی مستطیلی تکامل می یابند.

در طول سبک فدرال بزرگترین تغییر در ساخت دیوار حذف قاب ها در اتاق های مدرن به جزء دیوارهای نزدیک شومینه بود. قرنیزهای روی بقیه دیوارها صرفا ازاره دیوار امتداد پیدا می کرد. قسمت بین ازاره و قرنیز معمولا ساده است که با گچ سفید شده است. در بهترین خانه ها دیوارهای شیک ترین اتاق ها باید کاغذدیواری شود. تا پایان قرن ۱۸ کاغذ دیواری ها اغلب ساده بود اما دور تا دور قرنیز ها و درها همه با گچ بری های زنجیروار تزئین می شد. بعد از سال ۱۸۰۰ کاغذ دیواری های گل گلی یا راه راه بودند. طرح های نئوکلاسیک و هندسی هم در آن دوره رواج داشت و خانه های اشرافی با کاغذدیواری های خیلی زیبا که از فرانسه وارد می شد مزین می شد. ازاره ها و سرستون ها با کنده کاری ها و منبت کاری و طرح های ترکیبی و کاربردی تزئین شده اند. نقش و نگارهای قدیمی بر روی دیوارهای کلاسیک اولیه به چشم می خورد، کارهای ترکیبی و قاب ها همه اغلب رنگ می شدند تا شبیه رنگ درخت هامون شوند. حدودا تا سال ۱۸۳۰ گچ بری ها عموما حذف شده بودند و به جای آن ها از سنگ مرمر استفاده می کردند. دیوارها را آجری، سنگی صورتی پر رنگ یا خاکستری می کردند یا آن ها را با کاغذدیواری هایی که رنگ و بوی معماری یونانی را می داد می پوشاندند همچنین قرنیزها یا ساده بودند یا با طرح های کلیدی و دکوری منزل تزئین می شدند.

در این سبک، خانه های ساده سقف های تخته کوبی داشتند که معمولا با دوغاب پوشیده می شدند، خانه های متوسط سقف هایی با گچ تخت داشتند و خانه های بزرگتر از گچ تخت ساده به گچ کاری تزئیناتی تحت تأثیر انگلیس پیش رفتند. زمانیکه تکنولوژی جدید گسترش یافت این سقف ها با برگ ها، پیچ و تاب ها، تاج های گل، طرح خورشید پشت ابر و دیگر موتیف های نئوکلاسیک تزئین می شدند. تزئینات از گچ غنی از آهک فرانسه، بتونه آهکی اندود گچ و سیمان» یا در تعدادی از موارد؛ خمیر کاغذ، ساخته شده بودند. آن ها قالب گیری شده بودند بر روی موقعیت یا به صورت قالب های آماده به سقف اعمال می شدند. در اواخر قرن ۱۸ ام، سقف ها اغلب رنگ می شدند در رنگ های قوی و پر صلابت و غنی سازی گچ در رنگ سفید یا گاها طلایی انتخاب می شد. مد انگلیسی به سلیقه ای برای سقف های بخش بخش شده تشویق کرد. در دوره ی احیاء یونانی، خانه های بزرگ گاهی اوقات قسمت های سقفی تزئینی در یک اتاق و گنبدی در یک اتاق دیگر خواهند داشت. خانه ها با تزئین کمتر، صفحه مدور گچی ساده ای با دایره های هم مرکز داخلی خواهند داشت.

در خانه های بهتر تخته های کف زبانه و شیاردار هستند. خانه های ساده تر تخته هایی با عرض نامنظم که به تیرک کوبیده شده بودند، دارند. کف های چوبی اغلب در طرح های الماسی نقاشی و استنسیل می شدند. و تعدادی از کف ها به طور یک دست رنگ می شدند. در بزرگترین خانه ها، تالارهای ورودی اغلب از مرمر سفید یا گاهی با مرمر سفید متناوب و سنگ آبی طرح دار می شدند. آشپزخانه ها و اقامتگاه های خدمتکاران کف های آجری دارند. پوشش های کف فراوان تر و متنوع تر می شدند؛ پوشش حصیری به طور ساده یا رنگ شده استفاده می شد. کفپوش های کرباس نقاشی شده، استنسیل یا مرمری می شدند. آن ها گاهی استفاده به عنوان محافظی برای کف پوش های خوب برای ثروتمندان استفاده می شدند.

در دهه ۱۸۳۰ نماهای بخاری در سبک برجسته تر شدند. ویژگی های احیاء گوتیک از قبیل ستون های یونیک و توسکانی و موتیف های زاویه ای در مرمر های سفید، خاکستری و سیاه کار شده بودند. اشکال و ریزه کاری مشابهی برای نماهای بخاری چوبی استفاده می شدند. روکش های چدنی مشخصه تعدادی از شومینه ها بودند. آن ها برای تابش گرما استفاده می شدند. سه پایه های آهنی توسط خانواده های کمتر ثروتمند و در مکان های خدماتی استفاده می شدند. سه پایه های برنجی تزئین شده با شکل های کوزه ای کلاسیک یا گلدسته های کروی در خانه های بزرگتر مرسوم نبودند. دیوار پشت شومینه چدنی الگوهای نئوکلاسیک یا گاهی اوقات موتیف عقاب مشهور را نمایان می کند.

در معماری نئوکلاسیک، راه پله ها ویژگی های برجسته ای از طبقه ورودی بود، در حالیکه در خانه های احیاء کلاسیک به عنوان اتلاف فضا تلقی می شد و کمتر به طور برجسته نمایش داده می شد. در بیشتر خانه ها ستون های گچ بری مربعی یا چرخیده ساده نرده باریکی را حمایت می کنند. پایه های نرده ها، به صورت ستون های پیچ خرده و نازک شده یا دیرک ستون مربعی مخروطی خواهند بود. موتیف هایی که لبه پله ها را تزئین می کنند ساده تر از آن هایی بودند که در دوره مستعمراتی استفاده می شدند. در خانه های بزرگتر ستون ها ماهگونی خواهند بود یا به طور کمتری آهن ورزیده که در شکل نئوکلاسیک نازک شده خواهد بود. پله های خدمتکاران جداگانه به طبقات بالاتر هدایت می شد. ریزه کاری عموما به خوبی طراحی شدند اما سنگین تر، ستون ها و نرده های مخروطی یا پیچ خورده نازک تر بودند و پایه های نرده ها به شدت چرخیده می شدند یا با کتیبه های برگ کنگر تزئین می شدند.

مبلمان داخلی عموما در اتاق های غذاخوری و اتاق های پذیرایی رسمی که دیوار شومینه فضایی را برای طاقچه های قفسه بندی شده فراهم کرده است، پیدا می شوند. بعضی اوقات قفسه ها و گنجه ها از گردو یا ماهاگونی ساخته شده بودند اما عموما آن ها در چوب های ساده ای بودند که برای تطابق با ویژگی های معماری رنگ شده و یا تراشیده شده بودند. قفسه هایی با درهای شیشه ای محبوبیتی را به دست آورند (۱۹۹۶,Stephen Calloway). به طور خلاصه، ویژگی های سبک فدرال " را، می توان در شالودهی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • تطبیق دادن اشکال و فرم های یونانی در زمینه های اجرایی مراحل ساخت. آرایه های قرینه در حاشیه درب و پنجره به سبک یونانی به وسیله ی مشبک های اصلی، با طرح های قالبی تخم مرغی
  • استفاده از پنجره های نورگیر، مربع و مستطیل به جای فرم های دوار. پنجره های شیروانی عموما دارای آرایش سه گوش یا سنتوری هستند.
  • استفاده از ستون های گچ بری مربعی ساده در نرده های پلکان و پایه های نرده ها به صورت ستون های پیچ خورده و نازک شده.
  • استفاده از شلف دیواری چوبی در کنار شومینه به صورت ساده و بدون پوشش که گاها درب های شیشه ای داشته اند.
  • استفاده از کفپوش های چوبی ساده یا گاها رنگ شده و در موارد استفاده از سنگ های مرمر سفید یا آبی طرح دار.
  • استفاده از کفپوش های کرباسی نقاشی شده یا حصیری به عنوان کفپوش مرکزیت فضا.
  • سقف ها اغلب رنگ شده با رنگ های سفید یا طلایی و در بخش های از سقف تزئینات طرح یونانی مدور استفاده می شدند.
mohammadi بازدید : 40 دوشنبه 10 خرداد 1400 نظرات (0)

سبک مدرن برخلاف سبک کلاسیک، از گذشته دوری کرده و با عدم پیروی از قواعد آن، تصویری بدون طرح و نقش های پیچیده، ارائه می دهد. در این سبک، توجه اصلی به عملکردگرایی، و دوری از تزئینات زیاد است و شعار “هر چه کمتر، بهتر" مصداق بارز سبک مدرن می باشد. استفاده از خطوط ساده و بی پیرایه، در طراحی داخلی و تاکید بر کاربردی کردن وسایل، از اصول اولیه در این سبک است. هرچند برخی بر این عقیده اند که، سبک مدرن بسیار ساده، خشن و بی روح است، اما اگر درست طراحی شده و اصول آن، در جای مناسب خود به کار گرفته شود، سادگی و آرامش آن، حضور در فضا را لذت بخش می کند.

سبک مدرن، به دلیل نهایت بهره گیری از فضا و استفاده از ترفندهایی برای بزرگتر جلوه دادن آن، مناسب فضاهای کوچک امروزی بوده، و از مقبولیت بسیاری میان مردم برخوردار است. در این سبک، رنگها یا به صورت طبیعی و یا تنها طیفی از رنگهای خنثی، اما همواره در ترکیب های ساده به کار می روند. رنگهای تیره، به خصوص رنگ سیاه در کنار رنگ سفید پر کاربرد است. وجود اکسسوری در منزل برای زیبا تر کردن هر چه بیشتر محیط بسیار توصیه میشود، یکی از مکان های عالی برای قرار دادن اکسسوری ها انواع شلف دیواری می باشد.

باید توجه داشت که در سبک مدرن، می توان یک فضا را رسمی یا غیر رسمی و صمیمی طراحی کرد. در طراحی رسمی، تعداد رنگ های به کار رفته کمتر بوده و خطوط به شکل منظم تر و واضح تر، به چشم می خورد. در طراحی غیر رسمی، تعداد رنگ ها، نسبت به حالت رسمی بیشتر است و وسایل و لوازم به کار برده شده نیز، از سادگی بیشتری برخوردارند. به طور کلی در سبک مدرن، فضا سرد و مینیمالیستی طراحی می شود.

در سبک مدرن، متریال های گوناگونی از جمله: چوب، فلزات براق و پلاستیک رایج است. نور نیز در این سبک، نقش مهمی را ایفا می کند، چرا که با سفید کردن دیوارها و پرده ها، فضاء روشن تر و بزرگتر جلوه می کند. هم چنين: الیاف طبیعی، کتان و چرم، وسایلی از چوب درخت ساج و اثاثیهی فاصله گرفته از کف، از عناصر اصلی در سبک مدرن می باشند. به عنوان مثال میتوانید از میز جلو مبلی استیل ، یا یک میز تلویزیون مدرن برای طراحی دکوراسیون مدرن منزلتان استفاده کنید.

برخلاف سبک کلاسیک، تقارن در سبک مدرن، با عدم استقبال مواجه می شود. در این سبک، با ایجاد تعادل بین مبلمان، وسایل، بافت و طرح، در فضا هماهنگی به وجود می آید. فرم های هندسی جسورانه، ترکیب بندی نامتقارن، خطوط ساده و بی پیرایه، ارجحیت عملکرد نسبت به فرم، اجتناب از عناصر تزئینی زیاد و بافت مینیمالیستی از مولفه های سبک مدرن میباشد.

در دکوراسیون مدرن ذهن‌ها به سمت ظواهر خاص و عجیب معطوف است و برای اینکه بتواند چنین سبکی را تصور کرد باید به سمت ابزار و لوازم مدرن متمایل شد. در توضیح سبک دکوراسیون مدرن چیست وقتی با نشیمن کلاسیک روبرو می‌شویم، به این موضع پی خواهیم برد که به دلیل پایبندی دوستداران کلاسیک، موارد کمی پیدا می‌شود که بتوان یک فضای کلاسیک را مدرن نیز نامید.

دلیل این موضوع هم در به کار گیری لوازم دکوراتیو است. اجسام و ابزاری که به تنهایی نوع سبک طراحی دکوراسیون شما را بازگو خواهند کرد و نیازی به برچسب زدن برای نشان دادن کار شما نیست. نشیمن کلاسیک برای تبدیل شدن به یک خانه مدرن یا یک دکوراسیون مدرن کار سختی پیش رو دارد؛ چرا که باید از تمامی ویژگی‌هایی که به خود می‌بیند بگذرد و با تغییراتی گسترده رو به رو شود. دیوارها نیاز به تغییر دارند و کفپوش‌ها نیز باید تعویض شوند و لوازم خانه به کل دچار تحول گردند.

به طور خلاصه، ویژگی های سبک مدرن" را، می توان در شالودهی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • توجه به عملکردگرایی و دوری از تزئینات بیشتر در فضای داخلی
  • استفاده از خطوط هندسی ساده در طراحی داخلی فضا
  • استفاده از رنگهای پایه کمتر و خطوط شکلی منظم و واضح در طراحی رسمی به سبک مدرن
  • استفاده از رنگهای پایه بیشتر و خطوط شکلی متغیر و نامشهود در طراحی غیر رسمی به سبک مدرن
  • استفاده از متریال های، همچون: فلزات براق، چوب های صنعتی و پلاستیک در عنوان وسایل
  • استفاده حداکثری از نور طبیعی با توجه به بازشوهای بزرگتر و عریض تر
  • ارجحیت عملکرد فضایی، نسبت به فرمهای طرح ریزی شده در فضاهای داخلی
  • عدم استفاده از تزئینات داخلی، بیش از سطح مورد نیاز در غالبی مینیمالیستی از طرح مایه اصلی
mohammadi بازدید : 56 دوشنبه 03 خرداد 1400 نظرات (0)

همه ما از تماشای یک فیلم خوب یا یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه لذت می بریم. شما احتمالاً زمان زیادی را صرف بررسی در مورد تلویزیون جدید خود می کنید ، اما به همان اندازه که یافتن یک تلویزیون جدید مناسب برای منزل مهم است یک میز تلویزیون جدید که از تلویزیون شما به بهترین شکل پشتیبانی کند نیز مهم است .حال این سوال به وجود می آید که چگونه یک میز تلویزیون جدید مناسب با خانه خود را تهیه کنیم؟ در ادامه راهنمای خرید ما را بخوانید.

اندازه دقیق تلویزیون خود را پیدا کنید

هنگام خرید برای یک تلویزیون جدید ، معمولاً در هنگام خرید تلویزیون اندازه حدودی در ذهن دارید که گزینه های شما را محدود کرده و روند خرید را کمی آسان می کند. اما صرف نظر از اندازه ای که در نهایت انتخاب می کنید ، سازندگان تلویزیون طول مورب صفحه تلویزیون را تبلیغ می کنند. این بدان معناست که تلویزیون 55 اینچ، فقط نمایانگر طول مورب از گوشه پایین سمت چپ صفحه تا گوشه سمت راست بالای صفحه است.

برای به دست آوردن اندازه واقعی تلویزیون خود ، باید عرض کلی را از لبه سمت چپ تلویزیون (یا حاشیه) تا لبه انتهای سمت راست اندازه بگیرید. همچنین می خواهید ارتفاع کلی (از پایه تلویزیون تا لبه بالایی حاشیه) و عمق کلی (از جلو تلویزیون به عقب ، از جمله پایه تلویزیون) را اندازه بگیرید. میز تلویزیون شما باید اندازه گیری های کلی عرض ، عمق و ارتفاع را داشته باشد تا تجربه ای راحت ، شیک و ایمن از تماشای تلویزیون داشته باشید.

چگونه می توان یک میز تلویزیون جدید با اندازه مناسب انتخاب کرد؟

اکنون که ابعاد دقیق تلویزیون خود را دارید ، ایده بهتری برای اینکه به کدام میز تلویزیون نیاز دارید ، خواهید یافت. شما باید به دنبال میز تلویزیونی بگردید که حداقل 2-3 اینچ از عرض کلی تلویزیون در هر دو طرف بزرگ تر باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در مقابل و پشت تلویزیون شما وجود دارد. داشتن فضای مناسب از هر طرف تضمین می کند که میز تلویزیون شما نه تنها با خیال راحت تلویزیون شما را در خود جای می دهد ، بلکه اصول اساسی طراحی داخلی را برای جلوگیری از ظاهر بسیار سنگین یا نامتعادل رعایت می کند.

ارتفاع میز تلویزیون را اندازه بگیرید

برای داشتن یک تجربه خوب از تماشای تلویزیون ، باید مطمئن شوید میز تلویزیون دارای ارتفاعی مناسب برای قرار دادن تلویزیون بر روی آن باشد . خرید یک پایه تلویزیون خیلی بلند یا کوتاه می تواند مشکلات خستگی گردن یا چشم را ایجاد یا تشدید کند. دستورالعمل کلی این است که مرکز تلویزیون شما از سطح چشم یا دقیقاً در زیر سطح آن قرار داشته باشد. برای محاسبه ارتفاع مطلوب میز تلویزیون خود ، فاصله از کف میز تلویزیون تا متوسط سطح چشم بینندگان در خانه خود را اندازه بگیرید. وقتی این عدد را بدست آوردید ، نیمی از ارتفاع تلویزیون را از آن کم کنید.

فاصله میز تلویزیون تا محل تماشا

علاوه بر این ، باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما از مکانی که مشاهده می کنید فاصله مناسبی دارد. قاعده کلی این است که تلویزیون خود را در فاصله دو برابر اندازه صفحه آن قرار دهید (به یاد داشته باشید ، این اندازه گیری مورب است!). بنابراین ، یک تلویزیون با اندازه صفحه 55، ، به عنوان مثال ، باید در فاصله 110 ″ دور تر قرار گیرد.

زمان جایگذاری همه چیز است

در پایان ، اگر چیدمان اتاق امکان انعطاف پذیری در محل قرار گیری تلویزیون را فراهم می کند ، تا آنجا که ممکن است سعی کنید آن را از دریچه های گرمایش / سرمایش و پنجره ها دور نگه دارید. همچنین برای جلوگیری از تابش خیره کننده در روز نباید آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید. به یاد داشته باشید اگر فضای کافی دارید میتوانید یک شلف دیواری در کنار و یا بالای تلویزیون قرار دهید تا نقطه کانونی قوی تری برای دکوراسیون تان طراحی کنید.

اکنون که یک راهنمای کلی در انتخاب میز تلویزیون مناسب برای تلویزیون خود دارید ، وقت خرید است! بسته به نوع چیدمان فضای داخلی ، سبک های مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، بنابراین ما در زیر یک راهنمای کلی و مختصر برای شما ارائه داده ایم.

میز تلویزیون کوچک

از طیف گسترده ای از گزینه های سبک تشکیل شده است. هنگامی که برای فضای کوچکتر به طراحی جمع و جور نیاز دارید ، یک میز تلویزیون در مقیاس کوچکتر در نظر بگیرید که بدون زحمت از تلویزیون پشتیبانی کند.

سبک هایی که باید در نظر بگیرید:


میزتلویزیون با طراحی کنسول

میز تلویزیون های کنجی

میز تلویزیون دیواری


محدوده اندازه مشترک:
42 ″ - 60
مناسب برای:
آپارتمانهای کوچک
اتاق خواب ها
اتاق های بازی

میز تلویزیون متوسط

اگر شما هم در کنار تلویزیون، لوازم جانبی و صوتی تصویری دیگری استفاده می کنید. قطعا به فضای بیشتری بابت جای دادن آنها نیاز خواهید داشت . در این صورت شما نیاز به یک میز تلویزیون با ابعاد متوسط خواهید داشت. در این نوع از میز تلویزیون ها کشو ها و قفسه هایی جهت قرار دادن کنترل تلویزیون ، انواع رسیور ، گیرنده های دیجیتال و یا کنسول های بازی تعبیه شده است

سبک هایی که باید در نظر بگیرید:

میزتلویزیون با طراحی کنسول


میز تلویزیون های مدرن و امروزی


محدوده اندازه مشترک:
64 ″ - 70
مناسب برای:
اتاق های نشیمن
مجموعه های مستر
سینماهای خانگی


میز تلویزیون های بزرگ

اگر شما از طرفداران تماشای آخرین فیلم های سینمایی بروز هستید و یا عاشق گیمین با کنسول های بازی هستید. علاوه بر فضای اضافی که برای میز تلویزیون های متوسط گفته شد ، تعداد بیشتری از قفسه های داخلی ، کشوها ، محفظه ها و کابینت های داخلی را برای سازماندهی و نگهداری نیاز خواهید داشت. برای پنهان کردن سیمها و کابل های ناخوشایند از دید در این نوع از میز تلویزیون های بزرگ مسیر های کابل کشی در نظر گرفته شده.

سبک هایی که باید در نظر بگیرید:
واحدهای دیواری
کابینت های رسانه ای
کنسول های رسانه ای

محدوده اندازه مشترک:
74 ″ - 85
مناسب برای:
اتاق های نشیمن
سینماهای خانگی

mohammadi بازدید : 48 یکشنبه 02 خرداد 1400 نظرات (0)

کلماتی که، برای توصیف سبک مدرن شهری می توانیم به کار ببریم، عبارتند از: مرزی، مینیمالیستی و براق. این چند کلمه، برای توصیف سبک منحصربه فرد شهری به کار میرود، که تا حدی نیز شبیه سبک معاصر و اشاره ای به سبک بوهمیان دارد و البته اندکی از آنها متمایز است. فضاهای کوچک و غیر معمولی که، سبک شهری در آن به مرحله اجرا می رسد، طراحی خیره کننده ای پیدا می کنند.

سبک شهری، نگاهی نرمتر و راحت تر نسبت به سبک صنعتی دارد. سبک مدرن شهری، برای طراحی داخلی یعنی خوشامدگویی و استقبال از افراد خانه، پس از یک روز طولانی است. این سبک، از خانه های کوچک شهری منشاء گرفته است، در جایی که محیط زندگی و کار با هم ترکیب می شوند. در هر سبکی از دکوراسیون مبلمان مناسب آن سبک نیز طراحی و ساخته شده است در این نوع از سبک دکوراسیونی نیز مبلمان خاص و ویژه خود را دارا می باشد. از جمله ویژگی این مبلمان سادگی آن است. وجود یک میز جلو مبلی استیل میتواند کامل کنند دکوراسیون شما باشد.

ظاهر سبک، مشابه فضاهای صنعتی، مانند؛ انبارهای بازسازی شده، ساختمانهای کارخانه ای تبدیل شده است و این، به عنوان بنیاد طراحی در این سبک تلقی می شود. با این حال، از آنجایی که فضاهای زندگی بسیار محدود است، طرح های شهری نیز، به دنبال کاربردی بودن در قالب یک فرم می باشند. فضای داخلی به سبک شهری، عناصر صنعتی تا حدی مدرن را، با ظاهر بوهمیان ترکیب می نماید. مانند طراحی های به سبک صنعتی، در سبک شهری نیز، شاهد به کار گیری مصالح داخلی ساختمانی، مانند: کف های بتنی و یا لوله ها و میله های در معرض دید هستیم. در سبک شهری می توان از میز تلویزیون مدرن که فلز در ساخت آن به کار رفته شده استفاده کرد.

کم بودن تزئینات، به معماری منحصربه فرد این سبک اجازه می دهد، تا ظاهری صنعتی نیز داشته باشد. سبک شهری، سبکی کاربردی است و هر اینچ از فضا، دارای قابلیت کاربردی بودن است. به طور مثال: قفسه های کتاب ساخته شده در این سبک، دارای مفاهیم هوشمندانه ذخیره سازی هستند؛ راه حلی برای فضاهای کوچک، که در این سبک، به صورت نوآورانه ای، فضایی سازمان یافته و بدون درهم ریختگی ایجاد می نماید. اگر به دنبال مکانی برای قرار دادن اکسسوری های خود هستید شلف دیواری بهترین گزینه پیشنهادی است.

دکور در یک فضای داخلی به سبک شهری، می تواند گستره وسیعی داشته باشد. از ساده و تصادفی گرفته، تا سفارشی و پیچیده. مواد و مصالح غیر مرسوم، مانند به کار بردن استیل گالوانیزه و فلزی، یک فاکتور غیر منتظره است که در این سبک شناخته شده است. سطوح انعکاسی و آینه ای، مخصوصا یک نقش مهم را در این سبک ایفا می کند و سبب توهم بزرگ بودن می شود. مزیت بلند بودن سقف در این سبک، باعث فراهم آوردن فضاهای عمودی شده و جریان بهتری را در فضا ایجاد میکند. اتاق های دارای چند کار کرد، در فضاهای داخلی به سبک شهری، بسیار کلیدی و مهم هستند. آنها دارای طرح طبقه باز هستند و بدون هیچ دردسری در سراسر محیط، ادامه پیدا میکنند. 

درست، همان طور که در فضاهای داخلی صنعتی، از پالت رنگ زمینی استفاده می شود، در طراحی به سبک شهری نیز، همین طور است. ترکیب رنگهای متضاد، مانند: اسپرسو و سفید، به طرز چشمگیر و در عین حال جذاب به کار برده می شود. برای کمک به آوردن زندگی و عمق به خانه، از آثار هنری بزرگ و درخشان استفاده کنید. فضاهای کوچک، در غالب سبک شهری، با نگرشی خشن، که در هنر و دکوراسیون منعکس می شود، پر می گردد.

به طور خلاصه، ویژگی های سبک شهری" را، می توان در شالودهی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • کاربردی کردن مقیاس فضایی، به جهت محدودیت متراژ و فضای مکفی، برای بکارگیری وسایل چند منظوره
  • استفاده از مبلمان های تخت خواب شو، یا تخت خواب های دیواری
  • افضاهای سازمان یافته و بدون در هم ریختگی
  • استفاده از فلزات خام یا استیل
  • افزایش ارتفاع سقف و ایجاد طبقات در یک کالبد
  • بکارگیری فضای داخلی بر چند کارکردی شدن، همچون: سکونت و دفتر کار
  • ادغام فضای آشپزخانه و میز ناهارخوری، با کاربردی نمودن کانتر آشپزخانه به صورت جزیره ای
  • استفاده از نورپردازی مصنوع در نقاط مورد نیاز و عدم استفاده از نورپردازی خطی در کلیه فضاهای بلا استفاده
mohammadi بازدید : 161 سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

میز تلویزیون ها نیز دارای انواع سبک های گوناگونی هستند که با توجه به نوع سبک دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرند. اگر می خواهید تناسب خوبی بین میز تلویزیون شما با دیگر قسمت ها ایجاد شود، سبک را نادیده نگیرید. به طور کلی، میزهایی که سبک کلاسیک دارند و تزئینات به خصوصی در آن ها دیده می شود، برای دکوراسیون کلاسیک مناسب ترند. انواع میز تلویزیون مدرن و امروزی را می توان با دکوراسیون های معاصر ست کرد. بعضی میزها هم به شکلی طراحی شده اند که با اکثر سبک ها جور در می آیند و تم تلفیقی دارند.

میز تلویزیون مدرن

افزودن میز تلویزیون مدرن به زیبایی اتاق نشیمن شما کمک می کند. دکوراسیون منزل شما را بر جسته می کند و یک نقطه کانونی برای شما ایجاد می کند. میز تلویزیون های مدرن تفاوت قابل توجهی با میز تلویزیون های سنتی دارند. این نوع از میز تلویزیون های مدرن مکانی عالی برای تلویزیون دیدن و وقت گذرانی با خانواده را ایجاد می کند.

برخی از میز تلویزیون های مدرن به سبک کنسول ها طراحی شده اند که نه تنها جلوه زیبایی دارند بلکه فضای ذخیره سازی اضافی را هم برای شما فراهم می کنند تا بتوانید یک اتاق نشیمن تمیز و مرتب داشته باشید. هنگام خرید برای یک میز تلویزیون مدرن، باید مطمئن شوید که میز مورد نظرتان به اندازه کافی بزرگ است تا وسایل و تلویزیون خود را روی آن جای دهید. اطمینان حاصل کنید که یک میز با اندازه مناسب تلویزیون و اتاق نشیمن انتخاب کنید. اگر تصمیم گرفته اید که میز تلویزیون دیواری برای منزلتان تهیه کنید ، مطمئن شوید که طول و ارتفاع مناسبی برای اشغال فضای کافی دارید.


بعد از اینکه از اندازه ها مطمئن شدید به که به سبک و رنگ مورد نظرتان توجه کنید.در ساخت میز تلویزیون های مدرن از رنگها و مواد مختلفی استفاده می شود. ابعاد فضایی که در اختیار دارید و رنگ هایی که در فضا به کار رفته است تاثیر بسیار زیادی در انتخاب مدل میز تلویزیون دارد در نتیجه باید به این موارد توجه زیادی نشان داد. در نوع چیدمان روشن و خاموش بودن تلویزیون نقش بسزایی را ایفا می نماید به گونه ایی که در هر حالت نوع اضافه نمودن دکور جدید از لحاظ ظاهری خیلی چشمگیر خواهد بو و شما باید دکوراسیونی را برگزینید که هر دو حالت را شامل گردد. جدا از طرح تلویزیون و میز تلویزیون به رنگ و مسائل دیگر نیز توجه نمایید.

صرف نظر از دکوراسیون مدرن ، اگر می خواهید اتاق خود را سبکتر کنید ، از میز تلویزیون های ساده و سفید استفاده کنید. به همین ترتیب ، اگر طرفدار چوب تیره نیستید ، گزینه های سبکتری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، از جمله گردو ، بلوط ، توس و کاج.

میز تلویزیون جدید

یکی از ضرورترین وسیله ها در اتاق پذیرایی، میز تلویزیون است امروزه میزهای تلویزیون در انواع طرح ها و رنگ ها و جنس های مختلف موجود هستند. در مورد انتخاب مبز تلویزیون، بیشترین گزینه ای که مد نظر قرار می گیرد، استفاده از قفسه های چوبی است که علاوه بر زیبایی و سبک بودن، می توانند جلوه ای زیبا به فضای پیرامون خود ببخشند. 

بکار گیری چوب در میز تلویزیون

چوب ، سنتی ترین ماده در تولید مبلمان ، همچنین متداول ترین ماده اولیه در ساخت میز تلویزیون است. اگرچه محبوبیت میز های فلزی و شیشه ای افزایش یافته است ، وسعت سبک ، رنگ و کاربرد به چوب قدرت می بخشد. لوکس ترین مدل ها اغلب با چوب ساخته می شوند ،امروزه میز تلویزیون های سنتی با تزیینات و جزئیات آراسته در بازار عرضه می شوند ام قیمتی به مراتب بیشتر از میز تلویزیون های مدرن دارند.

میز تلویزیون ام دی اف

در ساخت این میز تلویزیونها از ورق های ام دی اف استفاده میشوند که از دوام بالایی برخوردار بوده و نسبت به نوع چوبی قیمت پایین تری دارند ،امروزه میز تلویزیون های جدید را از ام دی اف می سازند که نه تنها در قیمت نهایی تاثیر دارد، دارای انواع روکش های طرح دار گوناگون بوده و برای تمام سلیقه ها تولید می شود.

mohammadi بازدید : 41 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

چیدمان نشیمن کوچک را چگونه باید انجام داد؟ این سوالی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند. آپارتمان نشینی دست شما را در چیدمان می بندد، زیرا فضای کافی ندارید، اما این به معنای بسته بودن تمام درها نیست. استادهای طراحی داخلی برای چنین مواقعی آموزش دیده اند، زیرا چیدمان یک فضای کوچک است که هنر می خواهد، و اگر نه که یک فضای بزرگ را تقریبا هر کسی می توانند دکوراسیون کند.

یک سری اصول در چیدمان فضاهای کوچک وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید. در کنار این اصول ترفندهایی نیز هستند که برای بهتر به نتیجه رسیدن به کار می آیند. اگر همه این ها را کنار هم قرار دهید و به درستی اجرا کنید، می توانید فضای مورد نظرتان را به شکلی چیدمان کنید که ابدا کوچک و دلگیر به نظر نرسد. طبیعتا در این راستا باید با یک سری از آزادی ها خداحافظی کنید و برخی محدودیت ها را قبول کنید، اما در نهایت می توانید به نتیجه ای که انتظارش را دارید، دست پیدا کنید.

از آینه های بزرگ کمک بگیرید

آینه در یک خانه کوچک معجزه می کند. اگر فضای نشیمن منزل تان کوچک است، می توانید روی آینه ها حساب باز کنید. البته وقتی از آینه ها صحبت می کنیم، منظور آینه های بزرگ است. آینه های قدی که از سطح زمین تا نزدیکی سقف ادامه دارند می توانند نقش موثری در بزرگ به نظر رسیدن فضا داشته باشند. حتی می توان به جای نصب یک یا چند آینه قدی، یکی از سطوح دیوار را به آینه اختصاص داد که مسلما گزینه تاثیرگذارتری خواهد بود.

از وسایل چند عملکردی بهره بگیرید

یک نشیمن کوچک به شما می گوید که باید از هر وسیله ای که قرار است قسمتی از فضا را بگیرد، حداکثر استفاده را ببرید. این یعنی اگر قرار است یک فرنیچر قسمتی از فضا را اشغال کند، بهتر است به جای یک عملکرد، دو یا چند عملکرد داشته باشد. این روزها مبلمان چند عملکردی خیلی زیاد شده اند و به شما گزینه های متنوع برای انتخاب می دهند. این مبلمان با داشتن دو یا چند کاربرد می توانند برای چند منظور مورد استفاده قرار بگیرند و موجب حفظ فضای بیش تر شوند.

تصویر: از وسایل چند عملکردی بهره بگیرید

اسکیل وسایل را بزرگ تر لحاظ کنید

یکی از بدترین کارها در چیدمان نشیمن کوچک این است که وسایل مختلف و متعدد در اندازه های کوچک داشته باشید. یک کلکسیون از وسایل مختلف که اسکیل کوچکی دارند، باعث در هم ریخته به نظر رسیدن فضا می شود و نشیمن شما را شلوغ می کند. سعی کنید دور وسایل کوچک و متعدد را خط بکشید و از وسایلی استفاده کنید که اسکیل بزرگ تری دارند. بهتر است در کنار این کار به کاهش تعداد دکوری ها نیز توجه داشته باشید و کلا فضا را خلوت تر در نظر بگیرید.

اندازه مبلمان را کوچک در نظر بگیرید

وقتی فضای کافی برای مانور دادن روی اندازه مبلمان ندارید، بی جهت به سراغ انتخاب موردهای بزرگ و جاگیر نروید. مسلما وقتی به خرید می روید، احتمال این وجود دارد که مبل های بزرگ تر و مجهزتر نظرتان را بیش تر جلب کنند، اما این را فراموش نکنید که وقتی به منزل آمدید و خواستید آن ها را در فضا بچینید، حتما به مشکلات جدی برخواهید خورد و حتی اگر موفق شوید آن ها را جای دهید، یک فضای تنگ و بی نهایت خفه حاصل خواهد شد که اصلا وضع آن را دوست نخواهید داشت.

تصویر: اندازه مبلمان را کوچک در نظر بگیرید

پرده ها را کمی بالاتر نصب نمایید

هر ترفندی که باعث شود فضای مورد نظر شما بزرگ تر به نظر آید، نباید نادیده گرفته شود. یکی از کارهایی که باعث می شود دیوارها و سقف نشیمن شما بلندتر به نظر برسد، بالاتر نصب کردن میل پرده از محل معمول آن است. مسلما وقتی دیوارها و سقف بلندتر به نظر برسند، فضا نیز در نظرتان بزرگ تر جلوه خواهد کرد و شما نباید این نکته مهم را نادیده بگیرید. سعی کنید میل پرده ها را در نزدیکی زیر سقف نصب کنید و از پرده های بلند و کشیده استفاده کنید که تا نزدیکی زمین می رسند.

فضا را روشن و دلباز نگه دارید

اگر با وجود داشتن یک نشیمن کوچک در فضایی زندگی می کنید که نور کافی دارد، باید خشنود باشید. فضاهای روشن تر، بزرگ تر نیز به نظر می رسند، اما به شرطی که از روشنایی آن ها به درستی استفاده کنید. اگر پنجره ها بزرگ هستند و نور زیادی می گیرند، تا جایی که امکان دارد از پرده استفاده نکنید و اگر مایل به استفاده از آن هستید، یک پرده نازک انتخاب کنید و آن را کنار بزنید تا نور فضا را پر کند. در ساعات تاریکی نیز از نورپردازی قوی و مناسب استفاده کنید تا نشیمن تان دلگیر نشود.

رنگ های خنثی را به کار ببرید

انتخاب رنگ در یک فضای کوچک خیلی حیاتی و مهم است. در یک نشیمن کوچک باید با احتیاط بیش تری برای انتخاب و به کارگیری رنگ ها اقدام کرد. رنگ های تند و متعدد که عموما فضا را شلوغ می کنند، برای دکوراسیون چنین فضاهایی مناسب نیستند. در چنین مواردی بهتر است مینیمالیستی فکر کنید. رنگ های تند را کنار بگذارید و به سراغ آن دسته از رنگ ها بروید که خنثی هستند. رنگ هایی مثل سفید و خاکستری خیلی مناسب هستند و معمولا فضا را روشن می کنند.

مبل راحتی ساده تر انتخاب کنید

زمانی که به خرید مبل برای نشیمن کوچک تان می روید، باید با خودتان عهد کنید که گزینه های غول آسا و پر از تزیینات را کنار بگذارید. هر وسیله ای که بیش از حد تزیینات داشته باشد برای چیدمان منازل کوچک مناسب نیست. اهمیتی ندارد که مبل های کلاسیک و باروک چقدر جذاب هستند. شما باید این را در نظر بگیرید که این مبل ها نشیمن تا را کوچک می کنند، پس عاقلانه تصمیم بگیرید و مبل های مدرن، اسپرت و مینیمال را در اولویت خود قرار دهید تا فضا بیش تر از این خفه نشود.

میز جلو مبلی کوچک داشته باشید

یکی دیگر از وسایلی که معمولا در چیدمان نشیمن از عناصر اصلی به حساب می آید، میز جلومبلی است. میزهای جلومبلی عموما از عناصر اصلی دکوراسیون نشیمن هستند و نمی توان آن ها را حذف کرد، پس بهتر است در هنگام خرید آن ها به سراغ مواردی بروید که کوچک و جمع و جور هستند. میزهای جلومبلی بزرگ خیلی جاگیر هستند و مسیر رفت و آمد شما را مسدود می کنند. یک میز جلومبلی کوچک و جمع و جور خیلی مناسب تر است و راحت نیز جا به جا می شود.

mohammadi بازدید : 45 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

وسایلی که از دل طبیعت بر گرفته شده اند، حس خوب طبیعت را به خانه های ما می آورند. یکی از تمهای زیبا در دکوراسیون داخلی که می تواند چنین حس و حالی را به منزل شما بیاورد، تم حصیری است. حصیر با داشتن جنس ارگانیک قادر است دکوری زیبا و طبیعی در منزل شما خلق کند. وسایل و مبلمان حصیری برای به وجود آوردن یک دکور تابستانه نیز عالی هستند. حصیر می تواند از بزرگ ترین وسایل منزل تا کوچک ترین اکسسوارها به کار رود. مزیت حصیر این است که در کنار همه رنگ ها و بافت ها زیبا به نظر می رسد. وسایل و مبلمان حصیری با این که ساده هستند، تغییر چشمگیر و دلچسبی در فضا ایجاد می کنند. گزینه های بسیار متنوعی برای اضافه کردن تم حصیری به دکوراسیون منزل وجود دارند.

اگر مایل هستید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، کافی است نگاهی به شاهکارهای زیبا و متفاوت حصیری و حضور آنها در چیدمان فضاهای مختلف بیندازید. حصیر می تواند یک انتخاب جسورانه برای ایجاد تغییر در چیدمان فضاهای مختلف باشد.تم حصیری با ظاهر متفاوت خود در کنار همه رنگ ها و بافت ها زیبا به نظر می آید. شما می توانید این تم را در کنار مبلمان سابق خود به کار ببرید و با انتخاب آن مطمئن باشید که بعدها با اضافه شدن هر وسیله جدید به دکوراسیون منزل تان این تناسب حفظ خواهد شد. مبلمان حصیری در دکوراسیون با ایجاد یک تم ساده و ساحلی در منزل شما باعث شکل گرفتن فضای دلچسبی می شوند.

مبل کوسنی حصیری

پاف ها یا مبل های کوسنی را حتما می شناسید. اگر این طور نیست، خوب است با این مبل های کوچک، کارا و دوست داشتنی آشنا شوید و چه بسا بدتان هم نیاید مدل های حصیری آن ها را امتحان کنید. مبل های کوسنی، مبل های کوچکی هستند که معمولا شکل گرد دارند، کوتاه هستند و به شکل سکو مورد استفاده قرار می گیرند. ظاهر این مبل ها آن قدر جالب است که شاید جای خالی آن ها در دکور هر خانه ای حس شود. مبل های کوسنی، انواع حصیری نیز دارند. اگر دوست دارید تم حصیری را امتحان کنید، می توانید از پاف های حصیری استفاده نمایید.

ناهارخوری حصیری

یکی دیگر از گزینه های شما برای اضافه کردن تم حصیری به دکوراسیون منزلتان استفاده از ست ناهارخوری حصیری است. میز ناهارخوری شما چه در فضای داخل منزلتان باشد و چه در حیاط یا ایوان، می تواند حصیری انتخاب شود. به کار بردن صندلی های ناهارخوری حصیری کمک می کند یک فضای گرم و دوستانه برای صرف وعده های غذا داشته باشید. برای این که فضای ناهارخوری را با حصیر شکل دهید، لزومی ندارد میز و صندلی ها همه حصیری باشند. همین که صندلی ها از جنس حصیر باشند، کافی است. میز را می توانید سفید یا به رنگ چوب انتخاب کنید تا با صندلی ها ست شود.

میز حصیری

میزهای جلومبلی و میزهای عسلی و کوچک هم از جمله مواردی هستند که نوع حصیری شان خیلی به دل می نشیند و برای چیدمان یک محیط گرم و صمیمی در اتاق نشیمن، فوق العاده است. با به کار بردن این میزها می توانید یک تغییر ساده و رویایی در نشیمن خانه تان ایجاد کنید. خوبی میزهای حصیری به این است که از کلیشه های دکوراسیون دور هستند و به همین خاطر یک انتخاب تازه و متفاوت خواهند بود. برای ست کردن میزهای حصیری با مبل های خود اصلا نگران نباشید. این میزها با هر رنگی به خوبی هماهنگ می شوند. با این حال، پیشنهاد من به شما این است که به سراغ رنگ های گرم بروید.وقتی می خواهید ظاهر فضا تغییر کند و از کلیشه های روز متمایز باشد، مسلما باید به سراغ گزینه هایی بروید که کم تر مورد استفاده قرار می گیرند.

یک میز حصیری می تواند مثال بسیار خوبی برای اجرای این استراتژی در چیدمان نشیمن منزل شما باشد. این میزها را می توانید دقیقا با رنگ های کرمی و شیری ست کنید. در عین حال می توانید از ترکیب های طلایی رنگ نیز برای زیباتر کردن چیدمان آن ها بهره بگیرید.

شلف دیواری حصیری

قفسه ها یا همان شلف ها از جمله وسایلی هستند که معمولا در هر خانه ای به چشم می خورند. از قفسه ها برای سازماندهی وسایل اتاق خواب و نشیمن استفاده می شود. شاید پیدا کردن قفسه های حصیری زیاد راحت نباشد، اما اگر خوب بگردید و کمی حوصله داشته باشید، می توانید از این راه به یک نتیجه جالب برسید. البته لازم است بدانید که قفسه های حصیری به اندازه قفسه های چوبی و فلزی مقاوم نیستند و نمی توانند وزن وسایل سنگین را تحمل کنند. بهتر است از این قفسه ها بیش تر به منظور ایجاد دکوری زیبا استفاده کنید.

مبل راحتی حصیری

کاناپه های حصیری که شاید کم تر در دکوراسیون منازل به چشم بخورند.یک انتخاب متمایز و جذاب هستند که می توانند ظاهر فضای منزل شما را تغییر دهند. این کاناپه ها بسیار سبک هستند و به خاطر بافتی که دارند، خنک تر از مدل های دیگر می باشند. البته شاید به اندازه کاناپه های دیگر راحت نباشند، اما اگر شما طرفدار تغییر و تفاوت باشید، مسلما همان چیزی هستند که انتظار خواهید داشت. کاناپه های حصیری را می توانید با مبلمان چوبی از انواع مختلف ست کنید. از طرف دیگر این کاناپه ها با رنگ های مختلفی ست می شوند.

صندلی حصیری

انتخاب صندلی حصیری از دیگر تغییرات جالبی است که می تواند تم حصیری را مهمان خانه تان کند. چه بخواهید یک فضای آرام برای مطالعه ایجاد کنید و چه مایل باشید دورهمی های خود را از چیزی که هست، صمیمی تر کنید، صندلی های حصیری به کمکتان می آیند. شاید با خود بگویید که این صندلی ها جای نرمی برای نشستن ندارند. باید بدانید که این طور نیست. بسیاری از صندلی های حصیری جدید دارای تشکچه هستند و حتی اگر این طور نباشد، خودتان می توانید با پهن کردن پتو یا تشک روی آن ها فضای نشستن را فراهم کنید.

تخت خواب حصیری

برای چیدمان اتاق خواب به کمک تم مبلمان حصیری، گزینه های زیادی وجود دارد. یکی از این گزینه ها به کار بردن تخت خواب های حصیری است. تخت های حصیری می توانند بهتر از هر تخت دیگری فضای اتاق شما را دعوت کننده و گرم جلوه دهند. این تخت ها برای آوردن تم تابستانه و ساحلی به اتاق خواب شما مناسب ترین گزینه هستند و همان طور که پیش تر در رابطه با مزیت حصیر گفته شد، رنگی دارند که به خوبی با هر رنگ دیگری هماهنگ می شود. با این حساب، شما برای ست کردن بقیه قسمت های دکوراسیون اتاق خود با تخت حصیری جدیدتان کاملا آزاد خواهید بود.

پارتیشن حصیری

حصیر با بافتی که دارد برای ساخت و تولید پارتیشن نیز مناسب است. این روزها که تنوع پارتیشن ها زیادتر شده، می توان انواع حصیری را نیز در میان آن ها پیدا کرد. پارتیشن های حصیری برای جدا کردن بخشی از اتاق خواب شما که به تعویض لباس اختصاص داده شده، مناسب است. حتی اگر بخواهید، می توانید این پارتیشن ها را در دیگر قسمت های منزل، از جمله در بخش ورودی استفاده کنید. چیزی که پارتیشن های حصیری را از دیگر انواع پارتیشن متمایز می کند، زیبایی و وزن کم آن هاست. وزن کم این پارتیشن ها به شما امکان می دهد آن ها را به راحتی حرکت دهید.

صندوقچه حصیری

شاید صندوقچه ها این روزها دیگر از مد افتاده باشند، اما چه اهمیتی دارد؟ شما دوباره آن ها را وارد ترندهای دکوراسیون کنید. اگر اهل جمع کردن وسایل ارزشمند و قدیمی هستید یا حتی فقط دلتان می خواهد یک دکور متفاوت و مخصوص به خود داشته باشید، شاید خرید یک صندوقچه حصیری برایتان جالب باشد. صندوقچه های حصیری را می توانید هم در فضای نشیمن و هم در اتاق خواب خود قرار دهید. اگر درب صندوقچه مسطح باشد، می توانید وسایل دکوری را نیز روی آن بگذارید.

صندلی پاسیو حصیری

اگر در پاسیو یا بالکن منزل تان فضای کافی برای نشستن وجود دارد، نباید از آن غافل شوید. تهیه کردن یک ست مبل یا صندلی برای ایجاد فضای نشیمن در پاسیو چندان سخت نیست. میز و صندلی های حصیری جذابیت خاصی دارند و برای فضاهایی مثل پاسیو و دیگر قسمت های باز یا نیمه باز منزل بسیار فوق العاده اند. سعی کنید برای راحت بیش تر از نمونه های تشک دار استفاده کنید یا خودتان چند تشک و کوسن روی صندلی ها قرار دهید تا بتوانید در کمال آسایش از وقت گذرانی در پاسیو لذت ببرید.

مبلمان نشیمن حصیری

اگر به فکر این هستید که سبک مبلمان سالن نشیمن خود را تغییر داده و یک تنوع درست و حسابی ایجاد کنید، می توانید به سراغ مهم ترین گزینه ها، یعنی مبلمان بروید. مبلمان سالن نشیمن خود را از میان انواع حصیری که در رنگهای بسیار متنوعی نیز موجود هستند، انتخاب کنید و با این کار، فضای نشیمن خود را دعوت کننده تر جلوه دهید. بافت حصیری مبل ها را می توان با انواع فرش و پرده ست کرد که از مزیت های این انتخاب به شمار می رود.

آیا می خواهید فضایی بسیار مجلل داشته باشید که همزمان ظاهر آن خنثی نیز باشد؟ این خواسته شما در این جا توسط مبلمان حصیری رنگ تیره محقق میشود. به هر حال به دلیل وجود تولیدکنندگان زیاد این صنعت، شاید با مبلمان تیره حصیری یکسانی مواجه شوید. اما اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که بین متریال استفاده شده در آن ها تفاوت های چشمگیری وجود دارد. محصولات بسیار با کیفیتی وجود دارند که همزمان ظاهر زیبا و راحتی مطلوبی فراهم می کنند که هزینه پرداخت شده برای آن ها در طول زمان و از نظر عملکردی مقرون به صرفه محسوب می شود. همان طرح مبل حصیری در این جا به صورت یک مبل بزرگ و راحت گوشه ای با ظاهری گرد تولید شده است که هم جلوه پرنشاطی دارد و هم ظاهری بکر و منحصر به فرد.

ممکن است مبلمان مدرن و حصیری به یک اندازه برای شما جذابیت داشته باشند و در انتخاب یکی از آن ها مردد باشید. در این جا شما می توانید از هر دوی آن ها در کنار هم استفاده کنید. اگر به تنهایی از مبلمان حصیری استفاده کنید فضای آن بیشتر مناسب دکوراسیون سبک روستایی می شود. برای این که جلوه این مبل گرم تر و پرنشاط تر باشد می توانید از تشک هایی با رنگ های شاد و پرجنب و جوش برای آن استفاده کنید.

بافت ها می توانند با رنگ و شکلشان فضای اطراف مان را غنی تر کنند. این بسیار مهم است و موجب صرفه جویی زیادی در هزینه و تلاش های ما در حین طراحی می شود. رنگ های روشن کم رنگ خاکی به زیبایی در این عکس به نمایش در آمده اند. شما می توانید با آوردن گلدان هایی، بین آن ها و درختان بیرون پیوند برقرار کنید. رنگ سبز گلدان ها کنتراست زیبایی با رنگ این مبلمان پدید می آورد.

برای زیباتر شدن جلوه این مبلمان ها سعی کنید آن ها را در اتاقی قرار دهید که طبیعت سبز درختان در کنار آن ها نمایان باشد. این مبلمان حصیری نقش بسیار مهمی در متعادل نشان دادن کنتراست بین سبز و نارنجی این فضای داخلی ایفا می کنند. سازه و اسکلت این مبلمان حصیری به گونه ای است که می توانید از چنین پارچه رومبلی، ضخیم، راحت و پر زرق و برقی بر روی آن استفاده کنید.

مبلمان حصیری به دلیل رنگ خنثای چوبی که دارند به خوبی می توانند با هر رنگی هماهنگ شوند که در این جا به عنوان نمونه ما مبلمان حصیری با تشک سبز رنگ را به نمایش گذاشته ایم. بنابراین بدون نگرانی و دغدغه می توانید از انواع رنگ های متمایز و شاد مانند: قرمز، زرد، نارنجی و ... برای تشک و کوسن های مبلمان حصیری خود استفاده کنید.

صندلی اپن حصیری

از دیگر تغییرات جالبی که میتوان با کمک الگوهای حصیری در فضای منزل ایجاد کرد، انتخاب صندلی های اپن از این جنس است. برای این که دکوراسیون آشپزخانه شما از دیگر منازل متمایز شود، هیچ لزومی ندارد به سراغ گزینه های پر هزینه مثل عوض کردن کابینت ها بروید. کافی است یک ست صندلی اپن از میان نمونه های حصیری انتخاب کنید. مزیت انتخاب فوق این است که می توانید از این بابت اطمینان خاطر داشته باشید که این صندلی ها با هر سبکی که دکوراسیون آشپزخانه تان دارد، به خوبی ست خواهند شد.

صندلی راحتی حصیری

اگر به فکر داشتن یک فضای شخصی آرامش بخش برای استراحت با مطالعه هستید، می توانید ایده ی حصیری خود را روی یک صندلی راحتی پیاده کنید. ایک صندلی حصیری تشک دار می تواند برای این ایده انتخاب خوبی باشد. حتی انواع ساده تر و بدون تشک را هم می توانید با اضافه کردن کوسن و پتو به یک فضای گرم و راحت برای خود تبدیل کنید و از نشستن روی آن لذت ببرید.

مبل های تکی همانند آثار هنری به فضا روح و بافت می دهند و تقریبا با دکوراسیون هر فضایی به خوبی همخوانی پیدا می کنند. برخی از مبلهای حصیری از چوب های مقاومی ساخته شده اند که می توانند در شرایط هوایی طوفانی و سرمای زمستان فضای بیرون تاب بیاورند. اما برخی دیگر نیاز به نگهداری و حفاظت دارند و در شرایط جوی بد بهتر است درون منزل برده شوند.

mohammadi بازدید : 45 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

چیدمان ایده آل پذیرایی

یکی از مهمترین نکاتی که در رعایت آن باید بسیار دقت کنیم نحوه چیدمان مبلمان و نسبت قرار گیری هر کدام به یک دیگر می باشد. همیشه در مقابل مبل ها یک میز جلو مبلی باید قرار دهید . نوع مبل ها و سبک کلی دکوراسیون در انتخاب میز جلو مبلی اهمیت بسیاری دارد.

شلف ها و قفسه های باز به عنوان شعبده باز های چیدمان یک مکان شناخته می شوند:

١. به جای استفاده از قفسه های باز و یا کمد های بسته به تنهایی، از مدل هایی استفاده کنید که هر دوی این موارد را در خود جای می دهند. این محصولات هم برای ذخیره سازی اشیاء و هم برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. به خصوص اگر اتاق کوچک باشد این مدل بهترین انتخاب خواهد بود.

۲. قفسه های باز می توانند در عین به نمایش گذاشتن اکسسوار ها، به عنوان جدا کننده فضا ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اما برای امنیت بیشتر باید حتما به زمین و یا سقف متصل شوند.

٣. می توانید از قفسه ها و شلف های دیواری نزدیک مبل ها استفاده کرده و دیوار ها را به شکلی کاربردی تزئین کنید.

به کار بردن رنگ های زنده و درخشان

با به کار بردن رنگ های زنده و تاثیر گذار می توان فضایی پر انرژی ایجاد کرد. اما چگونه؟ قبل از هر چیزی زمانی که می خواهید طراحی سالن پذیرایی را انجام دهید از به کار بردن روش های جسورانه نترسید. اگر می خواهید فضایی قابل توجه داشته باشید، اما از به کار بردن رنگ های جسورانه هراس دارید، در نهایت به فضایی بسیار کم انرژی و خسته کننده دست پیدا خواهدی کرد.

اما برای افرادی که می خواهند از این فضای خسته کننده نجات یافته و رنگ های درخشان تری را به کار ببرند، برخی نکات کلیدی وجود دارد؛ اگر ترجیح می دهید که در مبلمان و اكسسوار ها رنگ های زنده و درخشان را به کار ببرید، می توانید در دیوار ها، کفپوش و سایر سطوح از یک رنگ ساده استفاده کنید. با ترکیب رنگ های درخشان و دیوار های ساده به فضایی متعادل و هماهنگ دست خواهید یافت. اما اگر ترجیح شما استفاده از رنگ درخشان و جسورانه بر روی دیوار ها است، برای مبلمان از رنگ ها و بافت های ساده استفاده کرده و فضایی متعادل ایجاد کنید. تا زمانی که بتوانید تعادل میان رنگ ها را حفظ کنید، هیچ نگرانی ای برای به کار بردن رنگ های زنده و درخشان وجود نخواهد داشت.

ایجاد تاثیری قابل توجه با کاغذ دیواری

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد رنگ، طرح و بافت در محیط خانه، استفاده از کاغذ دیواری است، حتی اگر تنها بر روی یک دیوار مورد استفاده قرار بگیرد. در سال های اخیر کاغذ دیواری های بسیار رنگی با طرح های بزرگ، بسیار بیشتر از گذشته محبوبیت یافته و به کار برده می شوند. با استفاده از این روش می توانید هر فضایی که به دنبال آن هستید را در اتاق نشیمن ایجاد کنید. برای مثال فضایی استوایی که در زمان های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. اگر این سبک کاغذ دیواری ها را با گل های خانگی بزرگ ترکیب کنید، احساسی مانند حضور در طبیعت در شما ایجاد خواهد شد.

به نور پردازی اتاق توجه داشته باشید

بعد از منسوجات، مهم ترین عنصری که پوشش اتاق به شمار می رود، سیستم روشنایی است. با استفاده از آباژور ها، چراغ های دیواری و لوستر های سقفی در کنار یکدیگر می توانید فضایی متفاوت در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی ایجاد کنید. اما در این مورد نیز باید جزئیاتی را در نظر داشته باشید:

۱. ابتدا باید مشخص کنید که چه فعالیت هایی را در این مکان انجام خواهید داد. کتاب خواندن، کار کردن، تماشای تلویزیون و هر فعالیت دیگری نیاز به نورپردازی متفاوتی دارد.

٢. اگر خانه شما دارای سقفی کوتاه است، از هالوژن های توکار مانند چراغ های سقفی استفاده کنید.

٣. برای صرفه جویی در مصرف برق از لامپ های ال ای دی و کم مصرف استفاده کنید. هم چنین نور های آفتابی و مهتابی موجود در لامپ ها به شما این امکان را می دهد تا فضای مورد نظر خود را ایجاد کرده و نوری متعادل را مورد استفاده قرار دهید.

با منسوجات موجود بازی کنید

منسوجات و اکسسوار هایی که برای غنی سازی طراحی محیط زندگی خود به کار می برید و مانند لباسی برای اتاق نشیمن ایده | آل به شمار می روند، در واقع نیرو های قدرتمند سبکی هستند که می خواهید آن را به نمایش بگذارید. به همین دلیل باید چندین نکته را در نظر داشته باشید:

۱. برای ایجاد فضایی مجلل و لوکس، می توانید از پارچه های مخملی و خزدار در رنگ های تیره استفاده کنید که در سال های اخیر به یکی از برند های طراحی داخلی تبدیل شده اند.

۲. هر طیفی از رنگ سبز، رنگ فصل بهار به شمار می رود. می توانید این رنگ ها را بر روی هر نوع پارچه ای مورد استفاده قرار داده و با رنگ هایی مانند بنفش، لاجوردی و یا سیاه ترکیب کنید.

٣. با تعویض روکش مبل ها و کوسن ها نیز می توانید فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهید. برای این منظور می توانید در زمان حراج محصولات، پارچه ها و روکش های متفاوتی را خریداری کرده و به شکلی اقتصادی فضای خانه را تغییر دهید.

۴. اگر از روکش های بسیار رنگی و طرح دار برای مبل ها استفاده می کنید، بهتر است برای کفپوش اتاق و فرش ها طرح های ساده و رنگ های پاستلی تر را انتخاب کنید. یا در صورت ساده بودن مبل راحتی ها، فرش های طرح دار به کار ببرید. این موضوع باعث می شود تا مکان بزرگ تر و دلباز تر از آن چه که هست احساس شود.

عناصر متقارن و نامتقارن

افرادی که ترجیح می دهند از طراحی های متقارن در دکوراسیون سالن استفاده کنند اشیاء و سبک کلاسیک انتخاب مناسبی برای آن ها خواهد بود و افرادی که به دنبال ایجاد فضایی متفاوت با جزئیات و طراحی نامتقارن هستند، سبک های مینیمال و مدرن که اشیاء و ترکیب بندی های نامتقارن در آن ها بسیار کاربرد دارد انتخاب مناسبی خواهند بود. هم چنین استفاده از رنگ های طبیعی امکان ایجاد فضایی آرامش بخش در پذیرایی را آسان تر می کند.

رنگ هایی مانند قهوه ای، کرم و یا بژ از جمله رنگ های طبیعی به شمار می روند. در کنار رنگ های و بافت های طبیعی که امکان ایجاد فضایی آرام را در اختیار شما قرار می دهند، در طراحی سالن با ترکیب مبلمان راحت و اشیاء و لوازم کاربردی نیز می توانید تفاوت های قابل توجهی ایجاد کنید.

mohammadi بازدید : 47 دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

بدون شک میز جلو مبلی نقش مهمی در طراحی دکوراسیون ایفا می کند، انتخاب درست این میز باعث زیبا تر شدن هر چه بیشتر پذیرایی می شود اما اگر انتخاب درستی نداشته باشیم به همان اندازه نیز می تواند مخرب باشد.

میزهای قهوه مدرن می توانند فضای ذخیره سازی بیشتری ایجاد کنند ، یا حتی محلی برای نگهداری نوشیدنی ویا قهوه گرم شما باشند! از میز جلو مبلی های بسیار پر زرق و برق گرفته تا انواع ساده و شیک آنها، بیشتر به ببینید یک میز قهوه خوری با مجموعه سرپرستی ماهرانه ما چه مقدار می تواند اضافه کند.

انواع سبک های گوناگون میز جلو مبلی از سبک مدرن گرفته تا روستیک و دیگر سبک ها در بازار موجود است،اما شما باید با توجه به نیاز تان ، ابعاد محل قرار گیری و نوع سبک دکوراسیونی که در نظر گرفته اید میز جلو مبلی مورد نظر را انتخاب کنید.

به همین دلیل سعی شده در این مقاله 12 مدل از جدیدترین میز جلو مبلی های بازار را به شما معرفی کنیم تا با توجه به نوع خواسته هایتان بهترین را انتخاب کنید. با توجه به انواع مدل میز جلو مبلی,  می توان هر یک از این عسلی ها را به منظور میز جلوی مبلمان استفاده نمود. هر یک از این مدل ها زیبایی خاص خود را دارند و می توانند بسته به سلیقه ی افراد انتخاب شوند.

جدید ترین های میز جلو مبلی کلاسیک

میز جلو مبلی کلاسیک همان گونه که از نام آن مشخص است، برای فضاهایی با سبک کلاسیک مناسب بوده و بیشتر اوقات از جنس چوب ساخته می شوند. میز های جلو مبلی کلاسیک چوبی معمولا دارای پایه هایی منحنی و منبت کاری با طرح و نقش های زیبا هستند. میز جلو مبلی کلاسیک با پایه های ساده و مینیمال هم در بازار موجود است که می توان برای ایجاد ظاهری زیبا در خانه آن را با گلدان ها و یا تابلوهای کلاسیک ست نمود.

میز جلو مبلی کلاسیک

تصویر : میز جلو مبلی کلاسیک جدید

میز جلو مبلی کلاسیک

تصویر : میز جلو مبلی کلاسیک جدید

میز جلو مبلی کلاسیک

تصویر : میز جلو مبلی کلاسیک جدید

جدید ترین های میز جلو مبلی استیل

از آن جایی که استیل براق است ممکن است به نظر برسد از آن تنها می توان در دکوراسیون های لوکس استفاده کرد. اما این طور نیست. میز جلو مبلی استیل با توجه به رنگ و سبکی که دارد، می تواند در سبک های دکوراسیونی متفاوتی کاربرد داشته باشد. پس می توان گفت میز جلو مبلی انواع و ترکیبات مختلفی دارد. میزهای جلو مبلی استیل به صورت مربع، مستطیل، دایره و یا بیضی در بازار وجود دارند. همچنین شما می‌توانید دو میز با اندازه و ارتفاع‌ متفاوت که یکی داخل دیگری قرار می گیرد، تهیه کنید.

میز جلو مبلی استیل

تصویر : میز جلو مبلی استیل جدید

میز جلو مبلی استیل

تصویر : میز جلو مبلی استیل جدید

میز جلو مبلی استیل

تصویر : میز جلو مبلی استیل جدید

میز جلو مبلی استیل

تصویر : میز جلو مبلی استیل جدید

میز جلو مبلی استیل

تصویر : میز جلو مبلی استیل جدید

جدید ترین های میز جلو مبلی روستیک

معمولا از یک برش چوب درخت و اسلب های زیبا تهیه شده اند ، هر چه کنگره های دور و اعجاج و ناصافی و ناهمواری لبه ها بیشتر باشد زیباتر خواهد بود ، اما توجه داشته باشید سطح میز باید به خوبی صیقلی باشد ، رنگ را باید منطبق با چوب و ترجیحا مات انتخاب شود. در ساخت این نوع از میز ها از فلز نیز استفاده می شود.

تصویر : میز جلو مبلی روستیک

تصویر : میز جلو مبلی روستیک

تصویر : میز جلو مبلی روستیک

تصویر : میز جلو مبلی روستیک

mohammadi بازدید : 45 شنبه 11 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید، و مایل هستید تا جای امکان کمترین هزینه را بابت این کار پرداخت کنید تا یک دکوراسیون زیبا برای منزل خود داشته باشید، ما در این مقاله برای شما 12 راهکار کلیدی را پیشنهاد میکنیم، پس تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

روش های زیادی وجود دارد که با انجام آن میتوان دکوراسیون منزل را طوری طراحی کنید که لاکچری و شیک بنظر برسد اما یک سری محدویت هایی از جمله هزینه نهایی و وقت گیر بودن آنها باعث میشود تا از انجام آنها اجتناب کنیم.

1- استفاده از کوسن بر روی مبل ها

امروزه کوسن‌ هایی با شکل ها ، طرح ها و اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید می شوند. قرار دادن تعدادی کوسن یکی از راه هایی است که می تواند زیبایی مبل های شما را چندین برابر کند در انتخاب بهترین کوسن باید به این نکات توجه داشته باشد:

  • انتخاب رنگ مناسب کوسن‌ها

  • اشکال و اندازه‌های کوسن‌ها

  • پارچه و بافت کوسن‌ها

  • توجه به تعداد و محل قرارگیری کوسن‌ها

  • توجه به جنس و محتویات داخل کوسن‌ها

2- استفاده از فضای خالی دیوار ها

دیوار ها پتانسیل زیادی برای هر چه زیبا تر کردن فضای منزل شما را دارند. یک دیوار خالی حس و حالی به دکوراسیون و شما نمی دهد اما کافی است با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان و شخصیت خودتان یک اثر هنری مانند یک فرش دست باف روی دیوار خالی آویزان کنید. 

3- استفاده از تابلو های دیواری بزرگ

مهم نیست خانه شما کوچک است ویا بزرگ ، یک دیوار که بیشتر در معرض دید است را انتخاب کنید و یک تابلوی بزرگ هنری با توجه به شخصیت دکوراسیون تان بر روی آن نصب کنید.

4- نور پردازی های مناسب

یکی از مباحثی که در دکوراسیون بسیار اهمیت دارد نورپردازی و استفاده از نور در مکان های مناسب است. فقط با انجام چند کار ساده زیبایی خیره کننده ای به منزل خود ببخشید. از جمله کار هایی که میتوان انجام داد استفاده از نور مخفی در سقف ویا لامپ های هالوژنی است.برای بزرگ نمایی بیشتر تابلو ها ویا اکسسوری های استفاده شده در منزل می توان از لامپ هایی در اطراف آنها استفاده کنید.

5- مکانی برای عکس های خانوادگی

برای قاب عکس ها و عکس های یادگاری مکانی مناسب در نظر بگیرید ،می توانید از یک ویترین ویا قفسه برای این منظور استفاده کنید، یک میز مخصوص عکس ها در نظر بگیرید و عکس ها رو آن قرار دهید ویا یک دیوار را مخصوص این کار در نظر بگیرید و یک گالری خانوادگی خلق کنید.

6- قرار دادن کلکسیون در معرض دید

اگر طرف دار چیزی هستید و کلکسیونی از آن را جمع آوری می کنید، بهتر است کلکسیون خود را در معرض دید قرار دهید با این کار به دکوراسیون منزلتان شخصیت می دهید می توانید از یک میز یا استند برای این کار استفاده کنید.

7- ایجاد کنتراست

به زبان خیلی ساده کنتراست به معنی میزان تضاد بین رنگ‌های روشن یا تیره است. هر چه اختلاف بین بخش‌های روشن و تیره تصویر بیشتر باشد تصویر اصطلاحاً کنتراست بالاتری دارد. در طراحی دکوراسیون نیز از این مفهوم استفاده می شود تا جلوه های خاصی را خلق کرد.

8- تلفیق مدرنیته و کلاسیک 

سعی کنید در طراحی دکوراسیون تلفیقی از مبلمان مدرن و سنتی در کنار هم استفاده کنید جالب اینجاست که اگر تلفیق این دو سبک در کنار هم به درستی صورت بگیرد، چیدمان شیک و چشم‌نوازی ایجاد خواهد شد. به طور مثال یک دست مبل راحتی سفید با کوسن‌های رنگی را در قسمتی از فضای خانه بچینید. یک فرش سنتی قرمز رنگ را جلوی مبل پهن کنید.

9- اهمیت اکسسوارها

دیوار های تیره در اتاق نشیمن، در مقایسه با سایر رنگ هایی که برای دیوار ها به کار برده می شوند، می توانند هماهنگی بیشتری با اکسسوار ها ایجاد کنند. دلیل این موضوع این است که رنگ های تیره برای هر نوع اکسسواری، زمینه ای مناسب ایجاد می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید از رنگ تیره در اتاق نشیمن استفاده کنید می توانید آن را به عنوان پس زمینه ای برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها به کار ببرید.

10- هماهنگی مبلمان با یک دیگر

یکی دیگر از نکات مهمی که باید روی آن توجه کرد ایجاد یک هماهنگی بین مبلمان و سبک دکوراسیونی است به طور مثال اگر نوع سبک دکوراسیون خود را مدرن شهری در نظر گفته اید یک میز تلویزیون مدرن در پذیرایی قرار دهید و متناسب با همین سبک میز جلو مبلی و دیگر مبلمان خود را انتخاب کنید.

11- تغییر در چیدمان دکوراسیون

سعی کنید هر چند وقت یک بار چیدمان مبلمان منزلتان را دست خوش تغییر قرار دهید. یک روش بسیار راحت در عین حال بسیار تاثیر گذار تغییر چینش لوازم خانه است ،گاهی اوغات مبلمان جدید تهیه کنید. 

12- میز تلویزیون جدید

انواع مختلفی از میز تلویزیون ها ساخته و تولید می شوند اما باید دقت داشته باشید که میز تلویزیون هم باید متناسب با تلویزیون های مدرن امروز باشد و هم متناسب با سبک دکوراسیون که البته میز تلویزیون های جدید امروزی با تلویزیون های عریض جدید منطبق هستند. یکی از اهمیت های میز تلویزیون این است که می شود از آن به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کرد 

mohammadi بازدید : 72 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

سبک وسترن که بر گرفته از ژانری هنری در فیلم ها، هنرهای تجسمی و فرهنگ زندگی مردمان غرب آمریکا در ایالت تگزاس آمریکا می باشد، در نیمه دوم قرن هجدهم با شروع زندگی مردمان پس از جنگ های داخلی در مناطق کویری آمریکا شکل گرفت. اساسا سبک وسترن که به عنوان یک ژانر فیلم نیز شناخته می شود در غالب شهرهای گذری دل کویر، فرم خطی شهرها و کالبد معماری خاص به ویژه درب های پروانه ای، سرخپوستان بومیان آمریکا و کابوی ها در ذهن افراد شکل گرفته است. مسئله ای که نه در بطن فیلم بلکه زندگی جاری مهاجران و افرادی که با ساخت بناهایی به این شیوه در شهرهای گذری زندگی را شروع می کردند، واقعی بود و هنوز در این ایالت و شهرهای تابع و البته در بخش های مختلف دنیا این فرم دکوراسیون و معماری فضا طرح ریزی و اجرا می شود.

همین طور که وسترن مفهوم حرکت به مثابه ی جوهر سینما را مبنای روایت و سازماندهی فیلم های این ژانر کرده بود، طرح ریزی فضاهای معماری بر مبنای سبک وسترن نیز نوعی ریتم خاص خود را دارد که بیانگر همان شور و حال مردمان این منطقه می آمریکا از فرهنگ گاوچرانی تا اسب سواری و تیراندازی می باشد.

دکوراسیون سبک وسترن در معماری در بستر بیابان و طبیعتی از رویش کاکتوس های بزرگ غول پیکر این منطقه هویت گرفته است. نوعی سر سختی و ایستادگی در برابر گرما و جریان زندگی که به سادگی در فرهنگ مردمان مناطق کویری شکل گرفته است

استفاده از الوارهای چوبی درختان کاج غول پیکر بر شکل گیری کالبد فضایی به عنوان متریال پایه و برایند شکل گیری فرم های هندسی خاص و خطی در عناصر و استفاده از موتیف های فرهنگی مردمان بومی منطقه، استفاده از فرم طاقی دو طرفه و بلند، مبلمانی از جنس چرم و کفپوشی از پارکت های چوبی و استفاده از درب های چوبی پروانه ای بخشی از شاکله ی معماری فضای داخلی در سبک وسترن می باشد.

در دکوراسیون سبک وسترن، که نوعی بر موجودیت غرب وحشی تاکید دارد و در نقطه ی مقابل گرمای درونی فضاسازی ها و چیدمان عناصر کاربردی منعطف بر این سبک، یک معماری همسو با آرامش برای مخاطب را فراهم می آورد. مسئله ای که شاید در آویز کردن سرهای انسانی از بزرگان قبایل سرخپوسی بر جداره ها داخلی به عنوان یکی از وسایل تزئینی فضا، استفاده از تفنگ های دو لول بر دیواره ی بالایی شومینه ها به عنوان یک نماد قدرت یا آویز کردن پرهای عقاب یا پارچه های دست دوز قبایل بومی به عنوان هنرهای دستی و استفاده در کفپوش فضاها

در ورودی ها و موارد دیگر نوعی تداعی کننده همان فرهنگ وحشی گری باشد، ولیکن به عنوان نمادهای سبک وسترن امروزه با نگاهی زیبایی شناسانه بکار گرفته می شود.

در معماری داخلی سبک وسترن، استفاده از سنگ لاشه های طبیعی در قواره های کوچک به عنوان دیوارپوش ها

با ترکیبی از الوارهای چوبی در شکل گیری سازه ی داخلی و پوشش سقف، ستون ها و ساختار شکلی شومینه ها بهره گرفته می شود. ارتفاع سقف ها معمولا از سطح مقیاس انسانی و استاندارد متداول فراتر است و نورپردازی سقفی به صورت پراکنده و نقطه ای می باشد.

کفپوش فضاها نیز از پارکت های چوبی با رنگ مایه های تیره یا گه گاه سنگ لاشه های بزرگ و تراش خورد طرح ریزی می شود. فرم خطی در طرح ریزی پلان و نوعی فرم دوار بر سردرها یا فرم بالایی ورودی ها نیز استفاده می شود. چیدمان فضای داخلی با استفاده از مبلمان های راحتی معمولا چرمی تیره و از نوع طبیعی، و میزهای حکاکی شده از نقوش فیلم های وسترن یا سرخوپوست ها می باشد.

استفاده از موتیف های بومی منطقه تگزاس و بومیان آن منطقه همچون، پارچه های رنگی دست بافت به صورت پانچو به عنوان لباس، کلاه های کابوی ها، پر عقاب های بومی آمریکا، شاخ بوفالوها یا تصاویر نقاشی شده از آنها با رهبران قبایل، کاکتوس های مینیاتوری، اسلحه های لوله بلند و ... موارد که بنا به نظر مخاطبان و در دسترس بودن در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از درب های دولنگه برای ورودی ها و دارا بودن سردر برای ورودی به صورت کتیبه های چوبی نیز در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از درب های پروانه ای نیز معمولا در کاربری های مسکونی برای ورودی آشپزخانه ها استفاده می شود.

چیدمان فضای داخلی معمولا بر محوریت نقطه ی مرکزی و برایند اجزای اصلی، همچون: لوسترهای سبک صنعتی آویخته از سقف و ریتم دوار مبلمان دور تا دور میز زیرین لوستر و مرکزیت نورپردازی نقطه ای یا منعطف بر یکی از عناصر پایه این سبک یعنی شومینه چیدمان می گردد.

استفاده از پیانوهای چوبی دیواری با ظاهری وینتیج نیز در این سبک خارج از رنگ مایه های متداول سیاه و سفید به چشم می آید.

پوشش جداره ها، بر همان متریال پایه، شکل دهنده ی تقسیمات فضایی الوارهای چوبی، پوشش سنگی یا دیوارهای تخته کوبی شده با رنگ مایه روشن و طبیعی بدون هیچ ماده افزودنی همچون: رنگ یا کاغذ دیواری در نظر گرفته می شود. به همین خاطر افزودن وسایل تزئینی بر گرفته از مولفه های سبک وسترن به جهت بزرگی و رنگ و لعاب خاص در فضای داخلی کاملا به چشم می آید.

استفاده از عناصر سبک روستیک نیز در مبلمان های فضای خواب، کابینت های آشپزخانه، فانوس های روشنایی دیواری با چیدمان شده در گوشه ای از فضا برای جاگذاری شمع ها مورد استفاده در این سبک می باشد. میتوان از مبل راحتی هایی با روکش چرم و یا میز جلو مبلی هایی با دیزاین پوست گاو ، خرس و یا هر حیوان وحشی دیگر استفاده کرد.

استفاده از پالت رنگ های تیره همچون قهوه ای، سیاه، کرم در کنار رنگ های شاد و الیاف پارچه ای یا نقش مایه های اصلی بومیان آمریکا یا لباس های سنتی آنها برای این فضا ساکن و کمی خشن حس طراوات را میافزاید.سبک معماری داخلی وسترن به گروه های مختلفی همچون: وسترن کلاسیک، وسترن معاصر، وسترن شمالی، وسترن مدرن تقسیم می گردد.

  • سبک معماری داخلی وسترن کلاسیک، با تاکید بر عناصر کلاسیک همچون فضاسازی داخلی تمام چوبی، مبلمان های ساده و تمام چوبی، لوسترهای فلزی، رنگ مایه های تیره و موتیف هایی از جمله اسلحه، کله های سر سرخو پوستان را در برداشت و پایبند بر ریشه های فرهنگی گروهی از جامعه ضد بومیان بوده است.
  • سبک معماری داخلی وسترن معاصر، با استفاده از نقش مایه های قهرمانان جنگی در نقوش دیواری، ترکیب سنگ و چوب در فضاسازی داخلی و مبلمان های چرمی و ... تاکید داشت.
  • سبک معماری داخلی وسترن شمالی، بر اساس موتیف های مناطق شمالی آمریکا از جمله شاخ های بوفالو ها و طرح مایه های پارچه ها و کفپوش های دست دوز بومیان و استفاده از ابزارهای شکارچیان بومی همچون تیرو کمان، پاروهای دست ساز قایق های کایاک در تزئینات داخلی بستر سازی می شد.

سبک معماری داخلی وسترن مدرن، به صورت مدرنیزه شده از موتیف های بومی و نقش و نگارهای سبک وسترن و ساده سازی و راحتی فرم های داخلی و روند ساخت و اجرا فضای داخلی بستر سازی می شد

به طور خلاصه، ویژگی های سبک وسترن" را، می توان در شالودهی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • سبک وسترن بیانگر فرهنگ گاوچرانی تا اسب سواری و تیراندازی می باشد.
  • استفاده از پالت رنگ های تیره همچون قهوه ای، سیاه، کرم در کنار رنگ های شاد و الیاف پارچه ای یا نقش مایه های اصلی بومیان آمریکا
  • استفاده از درب های دولنگه برای ورودی ها و دارا بودن سردر برای ورودی به صورت کتیبه های چوبی.
  • کفپوش فضاها نیز از پارکت های چوبی با رنگ مایه های تیره یا گه گاه سنگ لاشه های بزرگ و تراش خورد.
  • استفاده از موتیف های بومی همچون، پارچه های رنگی دست بافت به صورت پانچو به عنوان لباس، کلاه های کابوی ها، پر عقاب های بومی آمریکا، شاخ بوفالوها یا تصاویر نقاشی شده از آنها یا رهبران قبایل، کاکتوس های مینیاتوری، اسلحه های لوله بلند.
mohammadi بازدید : 59 سه شنبه 31 فروردین 1400 نظرات (0)

میز جلو مبلی از اصلی ترین اجزای دکوراسیون منزل شما می باشد که وجود آن جلوه و زیبایی خاصی را به خانه شما میبخشد. دکوراسیون پذیرایی خانه شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. پس غالبا باید در انتخاب هر کدام از وسایل و عناصر موجود در این بخش از خانه نهایت دقت و حوصله را به کار برد. برای این‌که بتوانید از این عنصر در کنار استفاده‌ های تعریف شده آن، به عنوان یک عنصر در زیبا‌سازی و دکوراسیون خانه خود نیز استفاده کنید. باید به یک سری از نکات کلیدی توجه کنید.

انواع میز جلو مبلی

میز جلو مبلی ها بسیار متنوع اند. برخی از این میزها به صورت ست روی سرویس‌های مبلمان ارائه می‌شوند. امروزه تنوع میزهای جلو مبلی موجود در بازار بسیار زیاد است. مثلا بسیاری از میزهای جلو مبلی ساده هستند و نهایتا یک و یا دو کشو را شامل می شوند، اما مدل های دیگری نیز موجود هستند که دارای طبقه های دکوری هستند و می توانند میزهای دیگری در ابعاد کوچک را با تعداد یک تا 4 عدد را در درون خود جا دهد. ناگفته نماند که امروزه میزهای جلو مبلی ای که در بازار موجود هستند غالبا از جنس های ام دی اف، چوب، شیشه، ملامینه، چوب راش، پلی گروپلین، فلز، نئوپان، سنگ و... تولید می شوند.

سبک‌های کلاسیک، ویکتوریایی و در کل، سنتی

سبک‌های کلاسیک، ویکتوریایی و در کل، سنتی اغلب سرویس‌های مبلمان‌هایی چوبی با کنده‌کاری‌ها یا منبت‌کاری‌های حجیم و متراکم را می‌پسندند. از این رو، در اغلب اوقات، میزهای جلو مبلی متناسب با ان سبک دکوراسیون‌ها از حالت سفارشی خارج شده و به صورت ست، روی سرویس مبلمان ارائه می‌شوند.  در خانه هایی با دکوراسیون به سبک مدرن، از میز جلو مبلی سنتی و کلاسیک استفاده می شود. در این مدل چوب کار شده، منبت کاری و تزیین شده طرفداران بسیاری دارد و یادآور گذشته هستند. میز جلو مبلی کلاسیک از چوب ساخته می شود و به دلیل هنرهای انجام شده بر روی چوب آن دارای هزینه نسبتا بالایی هستند.

وقتی پای یک سرویس مبلمان طلایی با منبت‌کاری‌های حجیم و پیچیده در میان است، سفارش یک میز جلو مبلی متناسب با آن بسیار دشوار خواهد بود. بدون شک، این قبیل سرویس‌های مبلمان، خودشان دارای میزهای منحصربه‌فردی هستند که روی سرویس ارائه می‌شوند و قرار نیست میز جلو مبلی دیگری به آن‌ها اضافه شود.

این میزها، که عموما از متریال چوب ساخته می‌شوند، به چندین دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند:

  • میزهای جلو مبلی طلایی با منبت‌کاری‌های حجیم و پیچیده که معمولا به شکل دایره و تعداد پایین ارائه می‌شوند و یک عدد میز بزرگ در وسط اتاق قرار داده می‌شود. این میزها، لوکس‌ترین انواع میزهای جلو مبلی به شمار می‌آیند و معمولا قیمت‌های بسیار بالایی هم دارند.
  • میزهای جلو مبلی منبت‌کاری شده فندقی، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و غیره، که متناسب با سرویس‌های مبلمان کلاسیک هستند و در کشورمان ایران نیز سال‌های سال است که مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته‌اند. اغلب این میزهای جلو مبلی در سه عدد، دو عدد عسلی کوچک و یک عدد میز جلو مبلی بزرگ طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانند نیازهای کاربردی سرویس‌های معمولی ۹ نفره را برآورده کنند.
  • میزهای چوبی منبت‌کاری شده – در رنگ‌های فندقی، مشکی، قهوه‌ای و قهوه‌ای سوخته، طلایی و سیلور و … – که سطح رویی آن‌ها از شیشه استفاده شده است. میزهای جلو مبلی که سال‌های سال است در ایران طرفدار دارند و برای مبل‌های سلطنتی به کار می‌روند و منبت‌هایی ست با سرویس مبلمان دارند.
  • میزهای جلو مبلی چوبی ساده، که هم روی سرویس‌های مبلمان کلاسیک ارائه می‌شوند و هم به صورت پک‌های سه عددی (یا سه سایزی که داخل هم قرار می‌گیرند) در دسترس عموم قرار می‌گیرند. معمولا، از این میزهای جلو مبلی در مواردی استفاده می‌شود که میزهای خود سرویس مبلمان کفاف میهمانان را نمی‌دهد و میز اضافی مورد نیاز است.

سبک‌های مدرن، مینیمال، ویکتوریایی و غیره …

این قبیل سبک‌ها، به ویژه طی سال‌های اخیر، به شدت رواج یافته‌اند و امروزه، بسیاری از خانه‌های ایرانی، به ویژه خانه‌های زوج‌های جوان‌تر، با استفاده از این سبک‌های مدرن دکوراسیون می‌شوند. سرویس‌های مبلمان مورد استفاده در این قبیل خانه‌ها و سبک‌ها، تجملات و کنده‌کاری‌های سابق را ندارند و گاه به صورت تکی، یک عدد کاناپه و امثال آن به فروش می‌رسند. از این رو، گاهی برخی از انواع سرویس‌ها، حتی فاقد هر گونه میز جلو مبلی هستند و شما مجبور خواهید بود میزهای جلو مبلی قابل ست با هر سبک مبلمان و دکوراسیون را شناسایی کرده و خود نسبت به خرید آن اقدام کنید. این میزهای جلو مبلی عبارتند از:

  • میزهای جلو مبلی چوبی، که ساده‌ترین و در دسترس‌ترین انواع میزهای جلو مبلی هستند و تنوع محصول بالایی هم دارند. این میزها، در رنگ‌ها، اشکال و ابعاد کاملا متنوعی طراحی و ساخته شده و در دسترس شما قرار می‌گیرند. اگر سبک دکوراسیون انتخاب‌تان مینیمال یا مراکشی است، باید عرض کنیم که این میزها، بهترین گزینه برای شما خواهند بود.
  • میزهای جلو مبلی استیل و سنگ، که چند سالی است که به شدت جای پای خود را در صنعت دکوراسیون باز کرده‌اند و اگر سری به اینستاگرام زده باشید، همه جا را پر کرده‌اند. پایه‌های این میزهای جلو مبلی با استفاده از استیل ساخته می‌شود و روی آن‌ها نیز یک رویه سنگی قرار داده می‌شود که زیبایی‌اش را دو چندان می‌کند. این میزها، در ابعاد و اندازه‌های مختلفی کار می‌شوند و سفارشات آن‌ها نیز بسته به نیاز و سلیقه شما پذیرفته می‌شود. شما می‌توانید پایه‌های کار را در رنگ‌های طلایی، استیل، طلایی مات و استیل مات سفارش دهید و سنگ میز را نیز به صورت چهار گوش، دایره یا بیضی انتخاب کنید. امکان سفارش ارتفاع میز نیز وجود دارد و شما می‌توانید در صورت تمایل، دو میز در سایزهای متفاوت و ارتفاع‌های متفاوت سفارش دهید که یکی داخل آن دومی قرار می‌گیرد. نکته مهم در مورد این میزها، سنگ‌های مصنوعی مورد استفاده در رویه کار است که می‌تواند در قالب رنگ‌های سفید، مشکی یا سایر رنگ‌ها پیاده شود و بسیار زیبا است.
  • میز جلو مبلی مدرن در دکوراسیون به سبک مدرن استفاده می شود و نسبت به باقی سبک های میز جلو مبلی طرفداران بیشتری دارد چرا که همخوانی بیشتری حتی با دیگر سبک های دکوراسیون به وجود می آورد.
  • میزهای جلو مبلی آینه‌ای، که میزهایی مدرن هستند نیز چند سالی است که به شدت طرفدار پیدا کرده‌اند. این میزها، که ست کنسول و سایر اکسسوری‌های آن‌ها نیز در بازار به وفور قابل دسترسی است، برای سبک‌های مدرن و ویکتوریایی مناسب هستند و معمولا به صورت چهار گوش کار می‌شوند. البته، در صورت تمایل، این نوع از میزهای جلو مبلی را نیز می‌توانید سفارش دهید و سایز، شکل ظاهری و تعداد آن‌ها و کاربری‌شان را به سلیقه خودتان انتخاب کنید.
  • میزهای جلو مبلی استیل و رزین و چوب و رزین و یا رزین خالص؛ استفاده از رزین‌ها در صنعت دکوراسیون سال‌های سال است که رواج دارد. البته، رزین‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و ممکن است تجربه چندان خوشایندی از این صنعت نداشته باشید. اما باید عنوان کنیم که رزین‌ها، در صورتی که به درستی انتخاب و استعمال شوند، گزینه بسیار خوبی برای رویه میزهای جلو مبلی هستند. این میزها، عموما دارای پایه‌های چوبی – متناسب با سبک‌های مینیمال و مراکشی – و یا فلزی ـ متناسب با سبک‌های مدرن و ویکتوریایی – هستند و بسیار نیز با دوام‌اند. نکته قابل تذکر در مورد این نوع میزهای جلو مبلی قیمت مقرون به صرفه آن‌ها است که قابل توجه است.
mohammadi بازدید : 94 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)

آشفتگی بصری در اطراف میز تلویزیون

یکی از اشتباهاتی که بعضی از افراد انجام میدهند شلوغ کردن بیش از حد اطراف میز تلویزیون به بهانه در معرض دید قرار دادن اکسسوری ها و مجسمه ها است ، برای این که اطراف میز تلویزیون را بیش از حد شلوغ نکنیم میتوانیم طرحی برای دیوار پشت میز تلویزیون در نظر بگیریم و یا از شلف هایی در بالای میز تلویزیون استفاده کنیم.

عدم وجود گیاهان خانگی

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل و در جایگاه درست، زیبایی خیره کننده ای به محیط زندگی شما می بخشد وجود چند گلدان در منزل شما نه تنها بر روی روحیه شما تاثیر مثبت میگذارد بلکه فضای منزل تان را نیز شاداب میکند.

تست رنگ های مختلف در دکوراسیون

قبل از این که رنگ نهایی برای طراحی دکوراسیون منزل و خرید مبلمان هماهنگ با آن را انتخاب کنید، روی یکی از دیوار ها محدوده ای از رنگ مورد نظرتان نقاشی کنید و تاثیر آنها را ببینید.

چیدن قاب عکس های زیاد در دکوراسیون

اگر علاقه مند به قرار دادن قاب عکس های خانوادگی در منزل خود هستید پیشنهاد ما به شما این است که یک گالری عکس بر روی یکی از دیوار های خالی منزلتان بوجود آورید این طوری از شلوغی های بی مورد در دکوراسیون خود جلو گیری میکنید.

نادیده گرفتن فضای ورودی خانه

خیلی از افراد به فضا ورودی اهمیتی نمی دهند و آن را به حال خود رها می کنند.در حالی که  فضای ورودی یک فرصتی فوق العاده برای نشان دادن شخصیت شما بوده و نماینده آن چیزی است که در خانه تان وجود دارد. لازم نیست حتما ایده های خیلی خاص و پیچیده داشته باشید. گاهی با استفاده از یک رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارها، نصب آینه و یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و .... می توان یک ورودی جذاب طراحی نمود.

وجود کابل های بهم ریخته

دسته ای از سیم های درهم و برهم در فضاهای مختلف خانه دیده می شوند و این می تواند خطرناک نیز باشد. سازمان دهی به سیم های برق. برای این کار راه حل های ساده زیادی وجود دارد. به طور مثال شما می توانید از پوشش های رنگی برای سیم ها استفاده کنید. و یا آن ها ار در جعبه های نظم دهنده نگه داری کنید. 

انتخاب صندلی ناهارخوری نامناسب

انتخاب صندلی مناسب برای ناهارخوری از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب صندلی های خیلی سفت و بیش از اندازه رسمی برای ناهارخوری اشتباه بزرگی است. انتخاب صندلی راحتی. هنگام خرید صندلی ناهارخوری، روی آن نشسته و تصمیم بگیرید که آیا برای استفاده مدت طولانی مناسب خواهند بود یا نه.   همچنین ارتفاع میز ناهار خوری خود را قبل از اینکه صندلی ها را بخرید، اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که خیلی کوتاه یا بلند نباشند.

میز جلو مبلی نا مناسب با دکوراسیون

میز جلو مبلی را میتوان به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون منزل در نظر گرفت پس نقش مهمی در طراحی کلی منزل شما ایفا میکند . اگر بدرستی انتخاب نشود میتواند هم جا گیر شود و هم نا هماهنگ با مبلمان، همیشه دقت داشته باشید که ارتفاع میز جلو مبلی از ارتفاع سطح نشیمن گاه مبل هایتان بالا تر نباشد ، عرض آن بگونه ای باشد که در وسط مبل ها قرار گرفته و در عبور و مرور مشکل ایجاد نکند

فرش نامناسب برای دکوراسیون

فرش هایی که بیش از اندازه کوچک هستند علاوه بر این که فضا را خالی نشان می دهند به راحتی حرکت کرده و روی کف پوش سر می خورند. انتخاب یک قالیچه با ابعاد مناسب. اگر فرش انتخابی شما اندازه مناسب داشته باشد، به راحتی تا پایه های مبلمان رسیده و علاوه بر پر کردن فضا حرکت نیز نمی کند.

نورپردازی نامناسب

در هر اتاق از خانه، شما می خواهید انواع مختلف نورپردازی را برای زمان های مختلف روز انتخاب کنید. در صورتی که این کار باید با دقت و تخصص انجام شود. نورپردازی کاربردی. هر فضا باید با توجه به عملکرد و کاربردش نورپردازی شده و این امر نیاز به درک درست از روشنایی دارد. به عنوان مثال، نورپردازی زیر کابینت با نورپردازی کلی آشپزخانه متفاوت خواهد بود.

میز تلویزیون نا مناسب با تلویزیون

همه ما در خانه قطعا یک تلویزیون داریم پس وجود یک میز تلویزیون در منزل که با دکوراسیون هماهنگ باشد بسیار مهم است اما موضوعی که رعایت آن خیلی مهم است استفاده از میز تلویزیون متناسب با اندازه تلویزیون میباشد بطوریکه میز بقدری کوچک نباشد که تلویزیون از کناره ها بیرون زدگی داشته باشد و یا خیلی هم بزرگ تر از تلویزیون نباشد.

mohammadi بازدید : 97 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

دکوراسیون به سبک استوایی

نور خورشید، اقیانوس، ساحل، طبیعت وحشی، جنگل های متراکم، میوه های زیبا و... سبک معماری که تمام این ویژگی ها را در خود داشته باشد، بدون شک، سبک استوایی است که تمثیلی از مناطق گرمسیری به شمار می رود. در سبک استوایی، که لوازم ساخته شده با چوب بامبو و مبلمان سبک و طبیعی بسیار پرکاربرد هستند، پنجره های بزرگی که نور خورشید را وارد خانه می کنند، درخت های خانگی، نقوش حیوانی مانند: فلامینگو و فیل و طرح های گیاهان گرمسیری از مهم ترین ویژگی های آن به شمار می روند.

رنگ های خاص و زیبای استوایی فضایی پر انرژی و احساسی از تابستان را در محیط ایجاد می کنند. مهم ترین نکته ای که در سبک استوایی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که ، هر وسیله ای باید طبیعی باشد. رنگ های مصنوعی و ساختگی که در طبیعت وجود نداشته باشند، جایگاهی در این سبک ندارند.

سبک استوایی در طراحی داخلی فضای جنگل های متراکم و گرمسیری، حیوانات رنگی و وحشی، سواحل آفتابی، شاد و جذاب اقیانوس ها را به محیط خانه آورده و سبکی است که محیط اتاق ها را مملو از آرامش و انرژی می کند. اگر نمی خواهید که از سبک های محبوب و متداول دکوراسیون در دنیا دور بمانید و به دنبال طراحی ای هستید که فضای تعطیلات و تابستان را به خانه شما بیاورد سبک استوایی را مورد بررسی قرار بدهید.

سبک استوایی به طور کامل از جزایر گرمسیری خط استوا الهام گرفته و به همین دلیل با نام سبک جزیره ای نیز شناخته می شود. سبک استوایی، شباهت هایی با سبک مدیترانه ای دارد و ویژگی هایی که آن را از سبک مدیترانه ای جدا می کند، استفاده از رنگ های پویا تر و تاثیر گذار تر است و هم چنین تنها با ویژگی های دریا و ساحل در ارتباط نیست، بلکه ویژگی های جنگل را نیز در خود دارد. مهم ترین ویژگی سبک استوایی ترکیب تراکم بی مانند جنگل ها با رنگ های درخشان و طبیعی و نفوذ آن به تمام نقاط خانه است.

سبک استوایی در طراحی داخلی را که امروزه در تمام دنیا متداول بوده و به خصوص در دنیای مجازی در راس تیتر های دکوراسیون داخلی قرار دارد، هم می توانید به شکلی غالب در طراحی محیط زندگی خود به کار برده و هم با اقدامات کوچک ظاهر لوکس و طبیعی آن را با سلیقه شخصی خود ترکیب کرده و به کار ببرید. یکی از پرکاربرد ترین روش ها برای این که در خانه، به خصوص خانه های آپارتمانی مدرن شهری سبک استوایی را به کار ببرید، استفاده از کاغذ دیواری هایی با نقش و طرح های استوایی است. بدون شک به این موضوع آگاه هستید که کاغذ دیواری ها چه تاثیر به سزایی در تغییر ظاهر و انرژی محیط زندگی ما دارند و از جمله عناصر مهم در دکوراسیون به شمار می روند. استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های استوایی از قدرتمند ترین و تاثیر گذار

ترین روش ها برای ایجاد فضای فرح بخش، پر انرژی، شاد و طبیعی مناطق گرمسیری در محیط خانه به شمار می رود. طرح هایی مانند برگ های سبز و بزرگ، فلامینگو های صورتی، میوه های استوایی مانند موز و آناناس، فیل ها، شیر ها، پلنگ ها، طوطی های رنگارنگ و به طور کلی هر چه که در مناطق استوایی وجود داشته و به خانه زندگی می بخشند، برای استفاده بر روی کاغذ دیواری و پوشش دیوار بسیار پرکاربرد و مناسب هستند. از میان این طرح ها و نقوش گسترده، آن چه را که با رنگ و سبک خانه شما سازگار تر است را انتخاب کرده و بر روی یکی از دیوار های خانه اجرا کنید تا هوای مناطق استوایی را به خانه بیاورید.

استفاده از درختان خانگی بزرگ، با برگ های پهن که نگه داری از آن ها بسیار ساده است، یکی از راحت ترین و سریع ترین راه ها برای ایجاد فضای استوایی در خانه به شمار می رود. افرادی که به اتاق نشیمنی به سبک استوایی علاقه مند هستند، بدون ایجاد تغییر در فضای اتاق می توانند فضای جزایر گرمسیری را به محیط زندگی خود بیاورند و به راحتی از گیاهان سبز و درختان خانگی در طراحی اتاق استفاده کنند. تنها یک نخل خانگی نیز برای ایجاد فضایی استوایی در خانه کافی خواهد بود. اما برای این که تاثیری قدرتمند تر و تاثیر گذار تر ایجاد کنید، لازم است که یک گوشه از اتاق را با گیاهان سبز و بزرگ پر کنید.

در سبک استوایی که تجمل، ظاهر مدرن و طبیعت با یکدیگر ترکیب می شوند، طراحی مبلمان نیز باید برگرفته از طبیعت باشد و مواد به کار رفته در آن ها نیز باید مواد طبیعی باشند. مبلمان چوبی، پارچه هایی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند، سنگ های طبیعی و صنایع دستی از جمله عناصر اصلی هستند که در دکوراسیون استوایی باید مورد استفاده قرار بگیرند.

زمانی که می خواهید در سبک استوایی رنگ انتخاب کنید، در واقع کلید های راهنمای شما بسیار ساده بوده و حق انتخاب برای شما بسیار گسترده است، رنگ های زنده، چشم نواز، پر انرژی و طبیعی؛ رنگ های آبی و زرد متنوعی که در ساحل و اقیانوس دیده می شوند، هر تنالیته ای از رنگ سبز که در جنگل های متراکم وجود دارند، رنگ های قرمز و نارنجی ای که در طوطی های استوایی دیده می شوند و طرح ها و رنگ هایی که بر روی پوست حیوانات زنده و وحشی به چشم می خورند. به طور خلاصه هر رنگ زنده و پر انرژی که در طبیعت وجود دارد، برای سبک استوایی مناسب خواهد بود. البته لازم است که این رنگ ها را با رنگ های خنثی ای مانند رنگ استخوانی، بژ و کرم که در طبیعت وجود دارند ترکیب کرده و آن ها را متعادل کنید.

مبلمان و اکسسوار های ساخته شده از حصیر و چوب بامبو از جمله محصولاتی هستند که، در میان مصالح طبیعی بیشترین کاربرد را داشته و بیشترین تاثیر را ایجاد می کنند. مبلمان و اكسسوار های حصیری و بامبو علاوه بر این که حسی از راحتی، آرامش و تعطیلات را زنده می کنند، در عین حال با وزن کم و کارآیی که دارند بسیار راحت مورد استفاده قرار می گیرند.

تاثیر گذار و طراحی ایده آلی را به نمایش بگذارد. اگر به دنبال حمام یا استخر با دکوراسیون استوایی و فضایی آرامش بخش، گرم، صمیمی و در عین حال پویا هستید، کاشی هایی با رنگ های گرم و طرح های طبیعی را باید انتخاب کنید. کاشی ها و یا پوشش هایی طبیعی به رنگ های قرمز، نارنجی، آبی و سبز برای ایجاد استخر یا حمام با فضای استوایی انتخاب های مناسبی هستند.

البته برای ایجاد فضایی استوایی در سرویس بهداشتی نیازی نیست که تمام طراحی آن را تغییر دهید. در واقع ایجاد فضای استوایی به خصوص در سرویس بهداشتی های مدرن و مینیمال بسیار ساده است. گیاهان سبز باعث ایجاد فضایی فرح بخش و گرمسیری در سرویس بهداشتی می شوند. علاوه بر این می توانید با استفاده از حوله هایی با الیاف طبیعی مانند کتان، سبد های حصیری، پرده حمام با طرح های استوایی و شمع ها بدون نیاز به بازسازی، سرویس بهداشتی ای به سبک استوایی به دست بیاورید.

استفاده از سبک استوایی در اتاق خواب کمی دشوار تر از سایر مکان های خانه است، زیرا ویژگی های سبک استوایی برای اتاق خواب بیش اندازه انرژی بخش هستند. به همین دلیل اگر می خواهید از سبک استوایی در اتاق خواب استفاده کنید، باید با ترکیب رنگ ها این کار را انجام دهید. به طور مثال می توانید تنالیته ای درخشان و تاثیر گذار از رنگ صورتی را با تنالیته های ملایمی از رنگ های آبی و سبز ترکیب کرده و با اکسسوار های کوچک دکوراسیون اتاق را کامل کنید. این گونه هم اتاقی زنده و انرژی بخش و هم اتاقی ملایم و آرامش بخش به دست خواهید آورد.

یکی دیگر از روش های ایجاد فضایی استوایی در اتاق خواب استفاده از پرده در اطراف تخت خواب است. البته از این روش در سبک های کلاسیک نیز استفاده می شود، اما برای این که فضایی استوایی تر ایجاد شود از پرده های کاملا ساده، سبک و تخت خواب چوبی و ساده استفاده کنید( Jennifer Ash and Alex ۱۹۹۲,McLean) به طور خلاصه، ویژگی های سبک استوایی" را، می توان در شالوده ی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • انتخاب اکسسوری هایی برای فضای داخلی با فرم ها و متریال طبیعی .
  • بهره گیری حداکثری از نور طبیعی روز با جاگذاری پنجره های قدی .
  • استفاده تنالیته رنگ های طبیعی همچون: سبز، خاکی یا کرم، ابی و...
  • استفاده از کاغذ دیواری با نقوشی از حیوانات و گیاهان همچون: فلامینگو، فیل، درخت نخل و...
  • استفاده از درختان خانگی بزرگ، با برگ های پهن در سطح مینیاتوری با گیاهان سبز مصنوع همچون نخل ها.و استفاده از درختان خانگی بزرگ، با برگ های پهن در سطح مینیاتوری با گیاهان سبز مصنوع همچون نخل ها.
mohammadi بازدید : 60 یکشنبه 22 فروردین 1400 نظرات (0)

در چند سال اخیر طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف محبوبیت چشمگیری در بین افراد جامعه پیدا کرده است و همین محبوبیت باعث ایجاد تنوع در متریال و طرح های دکوراسیون داخلی و معماری شده است.

یکی از گزینه های مهم بکار بردن چوب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می باشد که جلوه بسیار زیبایی به فضای خانه شما می بخشند و معمولاً چوب ها با تنوع رنگ و نقشی که می پذیرند یکی از پارامترهای اصلی در تعیین سبک دکوراسیون منزل و طراحی داخلی دکوراسیون منزل محسوب می‌ شوند و در همه قسمت های خانه از مبلمان منزل مانند میز تلویزیون ، میز جلو مبلی و آینه کنسول گرفته تا لوازم آشپزخانه، سقف و دیوار پوش ها از چوب استفاده های زیادی می شود.

با نگاه به تاریخچه دکوراسیون داخلی متوجه می‌شوید که اولین ساختمان ها و حتی اولین صندلی ها هم با استفاده از چوب ساخته می‌ شدند، پس می توان گفت که یکی از اصلی ترین متریال ها در دکوراسیون منازل چوب ها هستند. البته همانطور که می‌ دانید چوب ها از درخت گرفته می‌ شوند پس تنوع دارند و برای استفاده از آن ها مجبور به تغییر فرم هستید.

با توجه به نوع درختی که چوب را از آن استخراج می کنید، نوع کاربرد و میزان تغییرات متفاوت خواهد بود. حتی اگر از چوب های فناوری شده که با استفاده از وسایل مشخصی تهیه شده اند استفاده کنید، باز هم مجبور به ایجاد تغییرات جزئی در آن هستید. به همین دلیل کار کردن با چوب در قسمت های مختلف دکوراسیون و طراحی دکوراسیون داخلی کار سختی است و افرادی که از چوب به عنوان پارامتر اصلی در طراحی داخلی منزل استفاده می کنند باید به اندازه کافی تجربه و تخصص این کار را داشته باشند.

پس به همین دلیل است که چوب ها قیمت بالایی دارند و برای استفاده از آن ها در طراحی معماری داخلی منزل باید هزینه بیشتری نسبت به سایر مصالح مصرف کنید، که البته نتیجه کار زیباتر و چشم نواز تر است، زیرا معمولا خانه هایی که در دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل آن ها از چوب استفاده شده محیط چشم نواز تر و گرم تری را برای افراد خانه و مخاطبان ایجاد می کنند.

در ادامه چند نمونه از خانه های زیبایی که با استفاده از چوب طراحی داخلی آن ها انجام شده را مشاهده می کنید .

 

اتاق خواب چوبی

اتاق خواب چوبی

 

طراحی داخلی با چوب

طراحی داخلی با چوب

 

دکوراسیون خانه چوبی

دکوراسیون خانه چوبی

همانطور که گفته شد چوب ها تنوع بسیار زیادی دارند و هر چه چوب با کیفیت تر باشد، رنگ تیره تری دارد و البته قیمت آن بالاتر خواهد بود .

فراموش نکنید که از هر نوع چوبی برای هر هدفی نمی توانید استفاده کنید. به طور مثال بعضی از چوب ها مثل چوب سفید فقط برای ساختن مبلمان استفاده می شوند و تنها بعضی از چوب ها هستند که علاوه بر مبلمان قابلیت استفاده در سقف، دیوارها و کف پوش را هم دارند.

البته علاوه بر این موارد برای ساخت کابینت آشپزخانه هم از چوب ها استفاده می‌شود و سایر وسایلی که در اتاق خواب قرار می گیرند، مانند سرویس خواب یا تخت خواب و موارد دیگر همگی می‌توانند از جنس چوب باشند و هرچه کیفیت چوب بالاتر باشد، طول عمر آن بیشتر و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

در نظر داشته باشید یکی از سختی های استفاده از چوب در طراحی داخلی منزل، نحوه نگهداری و فاکتورهای محافظت کننده از چوب می باشد، زیرا وقتی که شما در بیشتر قسمت های منزل از چوب استفاده کنید، باید هر از گاهی کیفیت چوب را بررسی کنید و از حضور حیوانات موذی مانند موریانه و غیره مطلع شوید تا در صورت نیاز پاکسازی و ترمیم را برای قسمت های آسیب دیده انجام دهید و با توجه به قابل اشتعال بودن چوب ها از نظر امنیتی هم باید توجه زیادی به قسمت های مختلف خصوصاً آشپزخانه داشته باشید.

mohammadi بازدید : 107 شنبه 21 فروردین 1400 نظرات (0)

تفاوت مبل استیل و سلطنتی

تشخیص تفاوت های بین مبل سلطنتی و استیل برای برخی از مردم دشوار است و این دو را با هم اشتباه می گیرند، اما تفاوت هایی بین مبل استیل و مبل سلطنتی وجود دارد و به علت همین تفاوت هاست که این مبل ها به دو دسته تقسیم بندی شده اند. معمولا منبت کاری های روی مبل سلطنتی بسیار پیچیده تر و زیبا تر از مبل استیل می باشد. در مبل های استیل کنده کاری ها و طرح ها خیلی ظریف تر از مبل سلطنتی است و در بیشتر مبل های استیل شما می بینید که تاج وجود دارد و این تاج ها معمولا در وسط مبل قرار دارد و بیشتر منبت کاری ها روی تاج پیاده میشود.

ولی از اولین تفاوت های بارز و مشخصی که بین مبل استیل و بقیه مبل ها وجود دارد تعداد اجزای این مبل ها است. معمولا مبل های استیل در قالب های هفت نفره و نه نفره عرضه می شود. افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند هر کدام را که بخواهند تهیه کنند. برای خرید مبلمان حتما به متراژ و فضایی که قرار است مبل در آن قرار گیرد توجه کنید زیرا قرار دادن مبل زیاد در محیط های کوچک باعث میشود که نه تنها محیط زیبا نباشد بلکه آرامش را از محیط می گیرد و تردد افراد دچار مشکل می شود.

مهمترین نکات هنگام خرید مبل استیل چیست؟

برای این که خریدی خوب و متناسب با نیاز های خودتان داشته باشید قبل از هر کاری باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید.ابعاد مکانی را که برای مبلمان خود در نظر گرفته اید را دقیق اندازه گیری کنید. سبک دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید مبلمانی را خریداری کنید که با دیگر اجزای منزل هماهنگ باشد از آنجایی که مبل های استیل اندازه های بزرگ تری نسبت به بعضی از مبل های دیگر دارند باید دقت کنید که این مبل ها را برای چه محیطی خریداری می‌کنیم و اگر منزل شما کوچک است سعی کنید از مبل های دیگری برای خانه خود استفاده کنید زیرا مبل استیل باعث می شود که با وجود هزینه زیادی که برای خرید آن پرداخت کرده اید منزل شما زیبا نشود و باعث شلوغ تر به نظر رسیدن خانه شود.

علاوه بر این که مساحت منزل را برای خرید این مبل ها باید در نظر بگیرید یکی دیگر از موارد این است که به اندازه سقف هم توجه کنید و اگر ساکن منزلی هستید که سقف خیلی کوتاهی دارد مبلمان استیل اصلا انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود زیرا مبلمان استیل دارای تاج های نسبتا بلندیست که برای منازلی با سقف بلند مناسب است و به آن زیبایی می بخشد و اگر سقف کوتاه باشد فقط باعث شلوغی و دلگیر شدن منزل شما می شود.

بعد از اینکه تمام فاکتورها را در نظر گرفتید و یک خرید آگاهانه انجام دادید مرحله بعد این است که شما این مبلمان را با اصول و قواعد مشخص در منزل خود بچینید تا بهترین دکوراسیون از قرار دادن آن حاصل شود. توجه داشته باشید وقتی از این مبلمان در قسمت پذیرایی استفاده می کنید وسیله های تزئینی دیگری اطراف آن قرار ندهید زیرا طرح های منبت کاری و ظریف کاری که روی این مبل ها قرار دارد به قدر کفایت زیبایی و جلوه به محیط می بخشد و وجود تزئینات اضافی باعث می‌شود که فضا شلوغ تر به نظر برسد و زیبایی چندانی نداشته باشد و حتی سعی کنید در کنار مبل های استیل از فرش هایی که طرح های خیلی شلوغ و پر نقش و نگار دارند هم استفاده نکنید زیرا یک فضای شلوغی در منزل شما به وجود می‌آید که شما را از آن آرامش و زیبایی که می‌خواستید دور میکند. علاوه بر فرش پرده هم همین ویژگی را باید داشته باشد و بهتر است پرده های خانه هم طرح ها و رنگ شلوغی نداشته باشند تا تناسب بین مبلمان و پرده حفظ شود.

ایده های جذاب چیدمان مبلمان استیل و راحتی کنار هم

برخی از مردم مایل هستند که از مبلمان استیل و سلطنتی در کنار هم استفاده کنند و معمولا برای چیدمان آن ها دچار سردرگمی می‌شوند و نمی دانند که این دو دست مبل را به چه نحوی کنار هم قرار دهند که جلوه زیباتری داشته باشد.البته استفاده دو دست مبلمان با سبک های متفاوت اگر به درستی انجام نشود آشفتگی بصری در محیط شما ایجاد میکند اما اگر بتوان چیدمان منزلتان را به صورت اصولی و منطبق با یک سبک دکوراسیونی طراحی کنید جلوه خاصی را به منزل خود می بخشید. برای این کار پیشنهاد ما این است که سمتی که به طور روزمره از آن استفاده می کنید را به عنوان فضای نشیمن در نظر بگیرید و یک قسمتی را به مهمانی های خاص و نشست های رسمی تر اختصاص دهید. با این کار در قسمت نشیمن مبل راحتی و در قسمت مهمانی های رسمی مبل استیل را قرار دهید تا همه چیز تناسب خودش را داشته باشد. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط ما در همین زمینه را مطالعه کنید.

mohammadi بازدید : 41 چهارشنبه 18 فروردین 1400 نظرات (0)

وقتی می خواهید تعداد قابل توجهی از لوازم جانبی را در معرض دید به نمایش بگذارید ، یک میز با یک قسمت شیشه ای می تواند این تعادل را ایجاد کند. به عنوان مثال در تصویر زیر آشفتگی بصری تا حد زیادی به نسبت یک طرح کاملاً چوبی به چشم نمی خورد و تمرکز را بر روی طرح دکوراسیون شما حفظ می کند.

اگر ایده ترکیب کردن اشیا دکوراتیو تزئینی ، گلها و کتابها واقعاً با سبک شما متناسب نیست ، ایده هایی را برگزینید که با روحیه شما سازگاری داشته باشد. یک گلدان با طرح مجسمه یا گلدان چشم نواز که حاوی شکوفه های مورد علاقه شما است ، گاهی اوقات تمام آنچه برای تکمیل طراحی اتاق نشیمن لازم دارید، است.

میز جلو مبلی

اگر اشیایی دارید که برای شما ارزشمند است و حس خوبی را به شما میدهد ، در طراحی میز جلو مبلی خود از آن ها استفاده کنید ،ترکیب عنصری احساسی در دکوراسیون میز جلو مبلی تان جلوه خاصی می بخشد. به علاوه ، این شروع کننده تعاملی عالی است ، چیزی که برای هر فضای داخلی لازم است.

وجود یک جفت شمعدان طلایی بر روی میز جلو مبلی، با عناصر طلایی و درخشان دیگر موجود در این اتاق نشیمن هماهنگی و هارمونی خاصی را به دکوراسیون بخشیده است. از دیگر ویژگی های این طراحی استفاده از رنگهای سرمه ای و طوسی و استفاده از آینه که باعث درخشندگی سالن میشود ،اشاره نمود.

میز جلو مبلی

در این تصویر، این پذیرایی زیبا دارای دو قسمت نشیمن جداگانه است که بصورت کاملا مرتب در کنار هم قرار داده شده اند. نکته این طراحی استفاده از چند میز جلو مبلی در اشکال متفاوت به جای یکی است . استفاده از اکسسوری ها بر روی این میز ها جلوه خاصی را به محیط داده است.

دکوراسیون میز جلو مبلی

 

 

mohammadi بازدید : 53 یکشنبه 15 فروردین 1400 نظرات (0)

1- سبک شیکر

این سبک طرفدار پاکی و سادگی و بی آلایشی است . در این سبک از رنگهای مانند خاکستری و بژ بسیار استفاده میشود در کل این سبک سعی دارد از رنگهای مات بیشتر استفاده کند .چوبهای استفاده شده در کفپوش مات هستند و برای رنگ مبلمان رنگهای خنثی را زیباتر می بیند چوب انتخابی چوب درخت گیلاس است.


۲- سبک کلونیال

این سبک به دنبال سادگی و ایجاد فضای باز است از لوازم دست ساز با چوب درختان از جمله کاج و افرا بسیار استفاده می شود کفپوش ها هم از چوب گردو و آلبالو است فرش استفاده شده به رنگ روشن است.


 

۳- سبک مدیترانه ای

این سبک طرفدار آرامش و جذابیت است در این سبک از رنگهای خنثی و آبی ملایم بسیار استفاده می شود گچبری هایی به رنگ آبی ملایم در این سبک خودنمایی می کند در کنار این رنگ آجری و سبز دریایی هم استفاده می شود عناصر تزئینی با حال هوای دریایی مانند مجسمه های شنی گوش ماهی و تکه های مرجان و غیره برای زیبایی بخشیدن به فضا به کار برده می شود همچنین تابلوهای پتینه کاری شده مبلمان ساده چوبی و ظروف سفالی این سبک را پر رنگ تر نشان می دهد.


۴- سبک مراکشی

این سبک بسار جذاب و شور انگیز و منحصر به فرد است . رنگهای مورد استفاده در این سبک آبی فیروزه ای کبود ، سبز و سفید هستند عناصر اصلی در این سبک فرشها کاشی های زیبا به رنگ فیروزه ای ، ظروف رنگی ، فانوس و آثار فلزی هستند نوع کفپوش سفالی به رنگ قرمز است در سکوی های بیرون زده از دیوار جلوه خاصی به فضا می بخشد . مبلمان در این سبک از چوبهای منبت کاری شده و مشبک کاری شده هستند سایبان های نصب شده بر روی سکوها و تختها کی دیگر از عناصر زیبا در این سبک است اسفاده از کاشی های زليج در این سبک بسیار متداول است.


۵- سبک مینیمالیستی

این سبک طرفدار دقت و بی آلایشی است همه چیز به اندازه استفاده میشود بدون زمینه های مجلل و پر زرق و برق و تاکید آن بر سادگی است . رنگهای مورد استفاده یا خیلی تیره و یا خیلی روشن ، در بعضی از مواقع رنگهای درخشان هستند استفاده از اشکال هندسی مانند مربع مستطیل و دایره در این سبک متداول است . سطوح وسایل استفاده شده صاف و بدون جزئیات است شعار این سبک (کمتر غنی تر است).


 

6- سبک فرانسوی

این سبک طرفدار نشاط سرزندگی و دل فریبی است . سبک فرانسوی ترکیبی از دو سبک روستیک و سلطنتی است . رنگهای قرمز ، طلائی ، آبی و سبز در این سبک زیاد به چشم می خورد. دیوارها اغلب به رنگ سفید روشن رنگ آمیزی می شود تا علاوه بر روشنی فضا جلوه ای خاص به وسایل ببخشد. گنجههای فرانسوی ساخته شده از چوب با حکاکی های زیبا یک دیگر از خصوصیات این سبک است . مبلمان از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل انگیز به ارمغان می آورد .

 

 

 

۷- سبک کلاسیک

 

در واقع این سبک سنتی غربی است . عناصر مهم مبلمان آنتیک ، گچ کاری های زیبا، وسایل چوبی تزئینی با جزئیات فراوان ، پرده های لوکس با پارچه های طرح دار منگوله دار ، آینه های بزرگ قدی و کلکسیون ها هستند . در این سبک اصالت به زیبائی تمام نمایان است رنگهای به کار گرفته شده رنگ های خنثی ، بژ، کرم و خاکستری هستند .تقارن و حفظان بسیار مهم است .

 

۸سبک ویکتوریائی: این سبک یکی از مجلل ترین سبکها است که طرفدار هماهنگی ، تعادل در کنار زیبایی است . دیوارها با کاغذ دیواری و یا رنگی تیره تر به دو قسمت تقسیم می شود . وسایل تزیینی در این سبک به حد زیادی استفاده میشود . فضاهای عمومی و خصوصی به دقت از هم جدا شده اند . سالن پذیرائی مهمترین قسمت در خانه است که با شکوه تمام آراسته شده است . شمع دانهای بزرگ ، چلچراغها و شیشه های منقوش از نشانه های این سبک است . به زیبائی بصری بسیار اهمیت داده می شود .

 

 

 

 

 

9 سبک روستیک

 

این سبک سرشار از زیبائی و دلنشینی است . عوامل طبیعی به همراه بافت طبیعی بسیار مورد استفاده است تمام وسایل با حفظ بافت طبیعی خودشان ساخته شده اند . این سبک در بنیاد طبیعت و استفاده از مواد طبیعی بنا شده است .مبلمان چوبی با نشیمنگاه حصیری ، پرده از الیاف طبیعی و کوسن هایی از جنس خز و پشم در این سبک بسیار به چشم میخورد . دیوارها اغلب از چوب هستند و یا اکثرا به رنگ روشن رنگ آمیزی شده اند . همه چیز در سادگی و دلنشینی خلاصه می شود. سقف بیشتر از جنس چوب است و تیرکهای چوبی نمایان در خانه فضائی خیره کننده به وجود می آورد .

 

سبک روستیک دکوراسیون

 

 

۱۰- سبک ماوریک

این سبک بخشی از سبک مدرن است همه چیز به صورت غیر معمول کنار هم چیده شده اند . رنگها کاملا تصادفی انتخاب می شوند . مبلمان تقارن و تناسب خاصی با هم ندارند و از احجام همپوشان بسیار استفاده می شود این سبک یک سبک بدون قید و قانون است

 

۱۱- سبک سوئدی

به علت زمستان های طولانی در سوئد سعی بر این است که دکوراسیون طوری طراحی شود که انعکاس دهنده نور طبیعی باشد رنگهای سفید و آبی بسیار استفاده میشود . پنجره های بزرگ که دارای نورگیرهای زیادی هستند شکوه خاصی به این سبک بخشیده است و جزئیات رنگی برای روح بخشیدن به این فضا به کار برده می شود .

 

 

۱۲- سبک اسپانیائی

در این سبک تجمل و سادگی در کنار هم جلوه ای متضاد و منحصر به فردی به این فضا می دهد عناصر مهم در این سبک فرش های بسیار زیبای رنگی ، مبلمان چوبی از جنس گردوی منبت کاری شده با رویه چرم ، کفپوش هایی از جنس سرامیک یا کاشی ، پرده های پر نقش ، تابلوهایی از رنگ روغن هستند. در برخی از فضای خانه از کفپوش ها و دیواری های آجری استفاده می شود . طاقچه های بسیار زیبائی که بر روی آن شمایل های مذهبی قرار دارند فضای مذهبی را خلق می کنند . تخت خواب ها به صورت کاناپه ای همراه با رو تختی پنبه دوزی شده و ابریشم دوزی شده هستند. شومینه همیشه مرکز توجه است که بر روی آن بسیاری از تزئینات زیبا را قرار می دهند دیوارها اغلب به رنگ عسلی یا قهوه ای کمرنگ هستند .

 

 

 

۱۳- سبک ژاپنی

مرتب بودن و کم کردن جزئیات و سادگی از خصوصیات بارز این سبک است . عناصر این سبک درهای کشوئی ، میزهای کوتاه ، کفپوش های حصیری ، اتاق ها پوشیده از تاتامیمت و رنگ های طبیعی و خنثی هستند همه چیز ساده و کاربردی است .

 

 

۱۴- سبک چینی

این سبک طرفدار سادگی انرژی و طبیعت است .اصل مهم پیدا کردن مکان مناسب برای هر وسیله ای است و برقراری اعتدال میان انرژی ها بسیار مهم است . چینی ها بسیار از فنگ شویی بهره می برند عناصر مهم در فنگ شویی آب ، آتش ، چوب و فلز است . مهم ترین اصل جلوگیری از انباشتگی و بی نظمی است رنگ های مورد استفاده مشکی ، طلائی ، زرد و قرمز است به خاطر پر اهمیت بودن فنگ شویی در فصلی از این کتاب مورد توضیح قرار داده شده است


 


mohammadi بازدید : 159 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

میز جلو مبلی ها در اتاق نشیمن از جایگاه و عملکرد برجسته ای برخوردار هستند. از آنجا که نگاه ها به آن معطوف خواهد بود ، آن را مرتب نگاه دارید. حتی ممکن است بخواهید مانند یک کار هنری آن را دیزاین کنید. از تکنیک های هنری برای طراحی ظاهر مانند ایجاد تعادل با تقارن یا سبک های هنری استفاده کنید.

تقارن را رعایت کنید

ایجاد تقارن یک جز بسیار اساسی در هر طراحی میز جلو مبلی است. یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به هماهنگی بصری ، تقارن است.در میز مدل شده زیر ، عدد سه، عددی جادویی است. جسم قرار گرفته شده در وسط میز ، نقطه کانونی و مرکزی را گرفته. كتابها از نظر اندازه به تعادل كل دیزاین کمک ویژه ای میکنند. سه ست پایه های میز باعث می شود این میز و کل اتاق متحد و منظم به نظر برسد.

دیزاین متقارن

دیزاین ساده ای ایجاد کنید

طراحی های ساده ، بدون ایجاد مزاحمت بصری ، جذاب هستند. این طراحی با یک سینی اکریلیک واضح مرتب به نظر می رسد و تمرکز خود را برروی کتاب ها و گل ها حفظ می کند. میز را بیش از حد پیچیده یا شلوغ نکنید.

دیزاین ساده

دیزاین میز جلو مبلی را با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید

میز جلو مبلی و موارد موجود در طراحی خود را با بقیه فضای خود ادغام کنید. در این اتاق نشیمن ، سبک یک میز جلو مبلی با حس و حال روستایی فضا حفظ می شود. میز جلو مبلی چوبی از نظر بصری با ظاهر سنگین متناسب است. کاسه و جعبه چوبی به خوبی درون اتاق قرار دارند.

هاهنگی دیزاین

زوایای مختلف را در نظر بگیرید

در نظر بگیرید که ظاهر میز جلو مبلی شما از هر زاویه اتاق نشیمن شما چگونه به نظر می رسد. میز اغلب در منطقه مرکزی یک اتاق قرار می گیرد ، بنابراین افراد می توانند آن را از هر زاویه ببینند. در این طراحی دکوراسیون دو حباب بر روی میز جلو مبلی قرار داده شده است که از هر جهت قابل دیدن است.زوایای مختلف

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 725
  • بازدید کلی : 9,028