loading...
decorine
mohammadi بازدید : 106 شنبه 21 فروردین 1400 نظرات (0)

تفاوت مبل استیل و سلطنتی

تشخیص تفاوت های بین مبل سلطنتی و استیل برای برخی از مردم دشوار است و این دو را با هم اشتباه می گیرند، اما تفاوت هایی بین مبل استیل و مبل سلطنتی وجود دارد و به علت همین تفاوت هاست که این مبل ها به دو دسته تقسیم بندی شده اند. معمولا منبت کاری های روی مبل سلطنتی بسیار پیچیده تر و زیبا تر از مبل استیل می باشد. در مبل های استیل کنده کاری ها و طرح ها خیلی ظریف تر از مبل سلطنتی است و در بیشتر مبل های استیل شما می بینید که تاج وجود دارد و این تاج ها معمولا در وسط مبل قرار دارد و بیشتر منبت کاری ها روی تاج پیاده میشود.

ولی از اولین تفاوت های بارز و مشخصی که بین مبل استیل و بقیه مبل ها وجود دارد تعداد اجزای این مبل ها است. معمولا مبل های استیل در قالب های هفت نفره و نه نفره عرضه می شود. افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند هر کدام را که بخواهند تهیه کنند. برای خرید مبلمان حتما به متراژ و فضایی که قرار است مبل در آن قرار گیرد توجه کنید زیرا قرار دادن مبل زیاد در محیط های کوچک باعث میشود که نه تنها محیط زیبا نباشد بلکه آرامش را از محیط می گیرد و تردد افراد دچار مشکل می شود.

مهمترین نکات هنگام خرید مبل استیل چیست؟

برای این که خریدی خوب و متناسب با نیاز های خودتان داشته باشید قبل از هر کاری باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید.ابعاد مکانی را که برای مبلمان خود در نظر گرفته اید را دقیق اندازه گیری کنید. سبک دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید مبلمانی را خریداری کنید که با دیگر اجزای منزل هماهنگ باشد از آنجایی که مبل های استیل اندازه های بزرگ تری نسبت به بعضی از مبل های دیگر دارند باید دقت کنید که این مبل ها را برای چه محیطی خریداری می‌کنیم و اگر منزل شما کوچک است سعی کنید از مبل های دیگری برای خانه خود استفاده کنید زیرا مبل استیل باعث می شود که با وجود هزینه زیادی که برای خرید آن پرداخت کرده اید منزل شما زیبا نشود و باعث شلوغ تر به نظر رسیدن خانه شود.

علاوه بر این که مساحت منزل را برای خرید این مبل ها باید در نظر بگیرید یکی دیگر از موارد این است که به اندازه سقف هم توجه کنید و اگر ساکن منزلی هستید که سقف خیلی کوتاهی دارد مبلمان استیل اصلا انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود زیرا مبلمان استیل دارای تاج های نسبتا بلندیست که برای منازلی با سقف بلند مناسب است و به آن زیبایی می بخشد و اگر سقف کوتاه باشد فقط باعث شلوغی و دلگیر شدن منزل شما می شود.

بعد از اینکه تمام فاکتورها را در نظر گرفتید و یک خرید آگاهانه انجام دادید مرحله بعد این است که شما این مبلمان را با اصول و قواعد مشخص در منزل خود بچینید تا بهترین دکوراسیون از قرار دادن آن حاصل شود. توجه داشته باشید وقتی از این مبلمان در قسمت پذیرایی استفاده می کنید وسیله های تزئینی دیگری اطراف آن قرار ندهید زیرا طرح های منبت کاری و ظریف کاری که روی این مبل ها قرار دارد به قدر کفایت زیبایی و جلوه به محیط می بخشد و وجود تزئینات اضافی باعث می‌شود که فضا شلوغ تر به نظر برسد و زیبایی چندانی نداشته باشد و حتی سعی کنید در کنار مبل های استیل از فرش هایی که طرح های خیلی شلوغ و پر نقش و نگار دارند هم استفاده نکنید زیرا یک فضای شلوغی در منزل شما به وجود می‌آید که شما را از آن آرامش و زیبایی که می‌خواستید دور میکند. علاوه بر فرش پرده هم همین ویژگی را باید داشته باشد و بهتر است پرده های خانه هم طرح ها و رنگ شلوغی نداشته باشند تا تناسب بین مبلمان و پرده حفظ شود.

ایده های جذاب چیدمان مبلمان استیل و راحتی کنار هم

برخی از مردم مایل هستند که از مبلمان استیل و سلطنتی در کنار هم استفاده کنند و معمولا برای چیدمان آن ها دچار سردرگمی می‌شوند و نمی دانند که این دو دست مبل را به چه نحوی کنار هم قرار دهند که جلوه زیباتری داشته باشد.البته استفاده دو دست مبلمان با سبک های متفاوت اگر به درستی انجام نشود آشفتگی بصری در محیط شما ایجاد میکند اما اگر بتوان چیدمان منزلتان را به صورت اصولی و منطبق با یک سبک دکوراسیونی طراحی کنید جلوه خاصی را به منزل خود می بخشید. برای این کار پیشنهاد ما این است که سمتی که به طور روزمره از آن استفاده می کنید را به عنوان فضای نشیمن در نظر بگیرید و یک قسمتی را به مهمانی های خاص و نشست های رسمی تر اختصاص دهید. با این کار در قسمت نشیمن مبل راحتی و در قسمت مهمانی های رسمی مبل استیل را قرار دهید تا همه چیز تناسب خودش را داشته باشد. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط ما در همین زمینه را مطالعه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 652
  • بازدید کلی : 8,955