loading...
decorine
mohammadi بازدید : 43 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

چیدمان ایده آل پذیرایی

یکی از مهمترین نکاتی که در رعایت آن باید بسیار دقت کنیم نحوه چیدمان مبلمان و نسبت قرار گیری هر کدام به یک دیگر می باشد. همیشه در مقابل مبل ها یک میز جلو مبلی باید قرار دهید . نوع مبل ها و سبک کلی دکوراسیون در انتخاب میز جلو مبلی اهمیت بسیاری دارد.

شلف ها و قفسه های باز به عنوان شعبده باز های چیدمان یک مکان شناخته می شوند:

١. به جای استفاده از قفسه های باز و یا کمد های بسته به تنهایی، از مدل هایی استفاده کنید که هر دوی این موارد را در خود جای می دهند. این محصولات هم برای ذخیره سازی اشیاء و هم برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. به خصوص اگر اتاق کوچک باشد این مدل بهترین انتخاب خواهد بود.

۲. قفسه های باز می توانند در عین به نمایش گذاشتن اکسسوار ها، به عنوان جدا کننده فضا ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند. اما برای امنیت بیشتر باید حتما به زمین و یا سقف متصل شوند.

٣. می توانید از قفسه ها و شلف های دیواری نزدیک مبل ها استفاده کرده و دیوار ها را به شکلی کاربردی تزئین کنید.

به کار بردن رنگ های زنده و درخشان

با به کار بردن رنگ های زنده و تاثیر گذار می توان فضایی پر انرژی ایجاد کرد. اما چگونه؟ قبل از هر چیزی زمانی که می خواهید طراحی سالن پذیرایی را انجام دهید از به کار بردن روش های جسورانه نترسید. اگر می خواهید فضایی قابل توجه داشته باشید، اما از به کار بردن رنگ های جسورانه هراس دارید، در نهایت به فضایی بسیار کم انرژی و خسته کننده دست پیدا خواهدی کرد.

اما برای افرادی که می خواهند از این فضای خسته کننده نجات یافته و رنگ های درخشان تری را به کار ببرند، برخی نکات کلیدی وجود دارد؛ اگر ترجیح می دهید که در مبلمان و اكسسوار ها رنگ های زنده و درخشان را به کار ببرید، می توانید در دیوار ها، کفپوش و سایر سطوح از یک رنگ ساده استفاده کنید. با ترکیب رنگ های درخشان و دیوار های ساده به فضایی متعادل و هماهنگ دست خواهید یافت. اما اگر ترجیح شما استفاده از رنگ درخشان و جسورانه بر روی دیوار ها است، برای مبلمان از رنگ ها و بافت های ساده استفاده کرده و فضایی متعادل ایجاد کنید. تا زمانی که بتوانید تعادل میان رنگ ها را حفظ کنید، هیچ نگرانی ای برای به کار بردن رنگ های زنده و درخشان وجود نخواهد داشت.

ایجاد تاثیری قابل توجه با کاغذ دیواری

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد رنگ، طرح و بافت در محیط خانه، استفاده از کاغذ دیواری است، حتی اگر تنها بر روی یک دیوار مورد استفاده قرار بگیرد. در سال های اخیر کاغذ دیواری های بسیار رنگی با طرح های بزرگ، بسیار بیشتر از گذشته محبوبیت یافته و به کار برده می شوند. با استفاده از این روش می توانید هر فضایی که به دنبال آن هستید را در اتاق نشیمن ایجاد کنید. برای مثال فضایی استوایی که در زمان های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. اگر این سبک کاغذ دیواری ها را با گل های خانگی بزرگ ترکیب کنید، احساسی مانند حضور در طبیعت در شما ایجاد خواهد شد.

به نور پردازی اتاق توجه داشته باشید

بعد از منسوجات، مهم ترین عنصری که پوشش اتاق به شمار می رود، سیستم روشنایی است. با استفاده از آباژور ها، چراغ های دیواری و لوستر های سقفی در کنار یکدیگر می توانید فضایی متفاوت در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی ایجاد کنید. اما در این مورد نیز باید جزئیاتی را در نظر داشته باشید:

۱. ابتدا باید مشخص کنید که چه فعالیت هایی را در این مکان انجام خواهید داد. کتاب خواندن، کار کردن، تماشای تلویزیون و هر فعالیت دیگری نیاز به نورپردازی متفاوتی دارد.

٢. اگر خانه شما دارای سقفی کوتاه است، از هالوژن های توکار مانند چراغ های سقفی استفاده کنید.

٣. برای صرفه جویی در مصرف برق از لامپ های ال ای دی و کم مصرف استفاده کنید. هم چنین نور های آفتابی و مهتابی موجود در لامپ ها به شما این امکان را می دهد تا فضای مورد نظر خود را ایجاد کرده و نوری متعادل را مورد استفاده قرار دهید.

با منسوجات موجود بازی کنید

منسوجات و اکسسوار هایی که برای غنی سازی طراحی محیط زندگی خود به کار می برید و مانند لباسی برای اتاق نشیمن ایده | آل به شمار می روند، در واقع نیرو های قدرتمند سبکی هستند که می خواهید آن را به نمایش بگذارید. به همین دلیل باید چندین نکته را در نظر داشته باشید:

۱. برای ایجاد فضایی مجلل و لوکس، می توانید از پارچه های مخملی و خزدار در رنگ های تیره استفاده کنید که در سال های اخیر به یکی از برند های طراحی داخلی تبدیل شده اند.

۲. هر طیفی از رنگ سبز، رنگ فصل بهار به شمار می رود. می توانید این رنگ ها را بر روی هر نوع پارچه ای مورد استفاده قرار داده و با رنگ هایی مانند بنفش، لاجوردی و یا سیاه ترکیب کنید.

٣. با تعویض روکش مبل ها و کوسن ها نیز می توانید فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهید. برای این منظور می توانید در زمان حراج محصولات، پارچه ها و روکش های متفاوتی را خریداری کرده و به شکلی اقتصادی فضای خانه را تغییر دهید.

۴. اگر از روکش های بسیار رنگی و طرح دار برای مبل ها استفاده می کنید، بهتر است برای کفپوش اتاق و فرش ها طرح های ساده و رنگ های پاستلی تر را انتخاب کنید. یا در صورت ساده بودن مبل راحتی ها، فرش های طرح دار به کار ببرید. این موضوع باعث می شود تا مکان بزرگ تر و دلباز تر از آن چه که هست احساس شود.

عناصر متقارن و نامتقارن

افرادی که ترجیح می دهند از طراحی های متقارن در دکوراسیون سالن استفاده کنند اشیاء و سبک کلاسیک انتخاب مناسبی برای آن ها خواهد بود و افرادی که به دنبال ایجاد فضایی متفاوت با جزئیات و طراحی نامتقارن هستند، سبک های مینیمال و مدرن که اشیاء و ترکیب بندی های نامتقارن در آن ها بسیار کاربرد دارد انتخاب مناسبی خواهند بود. هم چنین استفاده از رنگ های طبیعی امکان ایجاد فضایی آرامش بخش در پذیرایی را آسان تر می کند.

رنگ هایی مانند قهوه ای، کرم و یا بژ از جمله رنگ های طبیعی به شمار می روند. در کنار رنگ های و بافت های طبیعی که امکان ایجاد فضایی آرام را در اختیار شما قرار می دهند، در طراحی سالن با ترکیب مبلمان راحت و اشیاء و لوازم کاربردی نیز می توانید تفاوت های قابل توجهی ایجاد کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 656
  • بازدید کلی : 8,959